Największe forum na temat Rometa Router WS 50 i podobnych motorowerów. Znajdziesz tutaj pomoc i przydatne poradniki. Nie czekaj, zarejestruj się! Grupa na facebooku SERDECZNIE ZAPRASZAMY DO DOŁĄCZENIA- Kliknij we mnie!!
Strony: 1
tak jak w temacie ;p
jak poluzowac walek rozrzadu zeby dopasowac go do zebatki rozrzadu?
Zwracaj uwagę na działy w których zakładasz nowe tematy , to nie jest awaria
Temat przeniesiony//Rafal
^ ups sory, myslalem ze jak jest taki ciasy tosie zablokowal wiec potraktowalem jako awarie
Ostatnio edytowany przez yug00 (13-01-2015 20:41:37)
Offline
Jezeli zębatkę masz wraz z łańcuszkiem ustawine na znakach , to ten element który jesst na foto pod zębatką :
Dopasowywujesz do otworów montażowych w zębatce tak aby się pokryły , np cienkim śrubokretem przesuwając nim wałek
Offline
wlasnie problem jes ttaki ze on prawie w ogole na sile sie nie obraca, nie ma jakiejs blokady czy nie musze czegos poluzowac abby on sie normalnie obracal, lekko?
cos jakby mi go odbija jak przesune o pol centa to wraca na pozycje, a jest bez lancucha i zebatki
Ostatnio edytowany przez yug00 (13-01-2015 20:51:34)
Offline
Musi się pokryć , próbuj w jedną lub drugą stronę , nie ma zadnej blokady
Offline
przykręć tą zębatkę do wałka. Wrzuć bieg i delikatnie ruszaj kopniakiem lub kołem do czasu aż znaki się pokryją. Ja zawsze tak ustawiam i zajmuje to mało czasu, uważam, że to najlepsza metoda.
Offline
Chodzi tak ciężko bo sprężyny tak napierają na krzywki wałka. Ja do obrócenia używam cienkich szczypców które wkładam w gwinty wałka i ustawiam wałek tak aby po przykręceniu zębatki znak był tak jakby w pozycji do ustawiania rozrządu czyli ta kropka na wcięciu. Dokładniej to wałek będzie w pozycji tuż przed otwarciem drugiego zaworu. Bo to jest tak że wałek w czasie jednego pełnego obrotu ma takie trzy fazy:
1. Jest luźny i nie naciska na żaden zawór i wtedy da się go jednym palcem obrócić.
2. Po użyciu siły i przekręceniu go zostaje otwarty i zamknięty zawór i wtedy czuć duży opór(nie da się już tak lekko obrócić).
3. Po jeszcze jednym przekręceniu z użyciem siły(otwarcie i zamknięcie zaworu) wałek wraca na luźnej pozycji.
Może troche sie rozpisałem ale mam nadzieję że pomoge chociaż troche.
Offline
Ja robię tak, że mam taki cieniutki śrubokręt i przesadzam go przez jedną dziurkę w zębatce , celuję (mając zębatkę na śrubokręcie cały czas) w dziurkę w wałku, potem elegancko to się schodzi.
Offline
Ja wiem co jest - zaciąłeś gdzieś łańcuszek kręcąc magnetem, musisz teraz pokręcić w obycdwie strony magnetem i równocześnie ciągnąc łańcuszek, może się odblokuje, jeśli nie, to czeka cię ściąganie magneta i tego dekielka pod nim
Offline
Musisz te operacje robić bez pośpiechu i nie chaotycznie , poza tym na kazdą ze śrub musisz brać poprawkę i nie używać przesadnej siły w dokręcaniu ,
wałka wyjmować nie musisz ,
proponuję zaopatrzyć się w dobrej jakości wiertła do metalu i jutro na spokojnie usunąć to co zostało ukręcone i wkręcić nową śrubę na miejsce zniszczonej
Jeżeli nie masz doświadczenia , możesz zdemontować głowicę i zanieść do pobliskiego ślusarza , ewentualnie osoby znającej się na rzeczy , zrobi ci to w parę minut a tu unikniesz dodatkowych komplikacji robiąc to dalej sam , z całym szacunkiem oczywiście
Offline
Strony: 1