Największe forum na temat Rometa Router WS 50 i podobnych motorowerów. Znajdziesz tutaj pomoc i przydatne poradniki. Nie czekaj, zarejestruj się! Grupa na facebooku SERDECZNIE ZAPRASZAMY DO DOŁĄCZENIA- Kliknij we mnie!!
Cześć mam problemik z rometem. Gdy jadę 1,2,3 jest moc ale gdy wbiję 4 to ma ciężko się zebrać z górki i z wiatrem podejdzie do 9k a na prostej to tak 8k max ciężko a na liczniku ok 55-60km/h ? da się to jakoś naprawić zmienić rowek na iglicy czy coś ?
Offline
Masz źle wyregulowany gaźnik. Na pełnych obrotach i obciążeniu dostaje zbyt bogatą mieszankę. I muli. Idący tym wyregulowaniem, można kombinować z obniżeniem iglicy głównej, zmniejszeniem głównej dyszy paliwowej. Eksperyment trzeba wykonać.
PS. Poproszę o kolejny minusik.
Offline
Yyy ja teraz obniżyłem iglice (nie w tą stronę) dałem mu jeszcze więcej paliwa a świeca jest cała czarna ?
EDIT:
jutro zmienię tą iglicę bo ja wziołem obniżyłem zamiast podwyższyć a co zrobić jeszcze by świeca nie była czarna mokra ?
EDIT:
A gdy wykręcę śrubę na ok 1.5 obr to wyje jak sku**esyn i właśnie ta iglica da coś ? czy nie
Może dla tego jest czarna bo ja go nie rozgrzałem tylko wjechałem do garażu a gdy ją przetarłem była taka ruda trochę ciemniejsza ?
EDIT:
Przestawiłem iglice na 2 rowek od góry dostaje więcej powietrza, a jeszcze dodam gdy na zimnym włączyłem ssanie do końca to gasł bo go zalewało tak chyba nie powinno być?
Ostatnio edytowany przez biker_boys (23-12-2014 21:43:34)
Offline
Nie reguluj iglicą tylko śrubami od mieszanki i obrotów
Offline
wiem ale jak dam śrubką od mieszanki więcej powietrza to wyje buuuuu i taki słaby na 4 że ledwo mnie ciągnie a czm. nie na iglicy ?
Offline
ok wszystko jest ok podwyższyłem ząbek na iglicy o 1 (dostaje więcej powietrza) i teraz jedzie dobrze
Offline
w sobotę sprawdzę
Offline
Śrubka służy do regulacji składu mieszanki na JAŁOWYCH OBROTACH. Za stany przejściowe odpowiada iglica a za maksymalne otwarcie przepustnicy dysza główna paliwa. Jeśli jest za ubogo przy maksymalnym gazie to szukamy niesprawności (zatkana dysza, nieszczelna obudowa filtra) jeśli za bogato (ekstremalnie brudny filtr powietrza, zatkane kanały w gaźniku, niedokręcona dysza główna paliwa) dopiero potem zabieramy się za regulacje. Ewentualna regulacja polega na zmianie kalibru dyszy głównej.
Offline
Ejj to jak osiągnąć największą moc w ustawieniu gaźnika co zrobić podaj w punktach a będę wdzięczny pliss
Offline
Dokładnie tak. Najpierw dysza, jeśli będzie ta właściwa możesz potem zmieniać ustawienie iglicy. Iglica ma być tak ustawiona, żeby nie było szarpnięcia pomiędzy hamowaniem silnikiem/utrzymywaniem prędkości/rozpędzaniem.
Offline
ale ja nie chcę zmieniać dyszy a jak wykręcę śrubkę od mięszanki na ok 1,5 obr. to po dodaniu gazu wyje jak skur**syn ? więc jedynie zostaje dać więcej paliwa na iglicy czy jakoś inaczej ?
Offline
biker_boys napisał:
Ejj to jak osiągnąć największą moc w ustawieniu gaźnika co zrobić podaj w punktach a będę wdzięczny pliss
1. Pojechać na hamownie.
2. Zaopatrzyć się w komplet dysz, iglic ...
3. .Niech ustawia tam spec wyścigowy od gaźników.
vxproplus napisał:
Śrubka służy do regulacji składu mieszanki na JAŁOWYCH OBROTACH. Za stany przejściowe odpowiada iglica a za maksymalne otwarcie przepustnicy dysza główna paliwa. Jeśli jest za ubogo przy maksymalnym gazie to szukamy niesprawności (zatkana dysza, nieszczelna obudowa filtra) jeśli za bogato (ekstremalnie brudny filtr powietrza, zatkane kanały w gaźniku, niedokręcona dysza główna paliwa) dopiero potem zabieramy się za regulacje. Ewentualna regulacja polega na zmianie kalibru dyszy głównej.
Teoretycznie tak. W literaturze zwykle podają, że śruba regulacji składu mieszanki działa do 1/4 otwarcia przepustnicy.
Praktyka ukazuje trochę inne oblicze. Sam się zdziwiłem. Ale, jeśli śruba składu mieszanki jest za dyszą 32, dysza główna to 65 - 78 i pomiędzy 72 a 78 jest odczuwalna różnica to radosne kręcenie śrubą składu mieszanki wpływa istotnie na skład mieszanki przy pełnym otwarciu przepustnicy.
Możliwe, że w podawanym zakresie regulacji np. od 1 do 2 obrotów działa to książkowo do 1/4 otwarcia przepustnicy.
Offline
Bez jaj na hamownie nie
Offline