Ogłoszenie

Witamy serdecznie wszystkich gości odwiedzających nasze forum.

Traktuje ono w głównej mierze o Routerze WS 50, ale użytkownicy innych motorowerów o podobnej konstrukcji również są bardzo mile widziani.

GORĄCO ZAPRASZAM DO REJESTRACJI.

Panel

#1 09-11-2014 09:39:51

 Fluter1997

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1420927216.png

35199882
Skąd: Sochaczew
Zarejestrowany: 01-04-2014
Posty: 49
Punktów :   

Remont silnika

Siemaneczko.
Wiem ze dawno mnie tu nie było ale tylko dla tego z nie śmigam już ws-em tylko brat i mam pytanko odnośnie remontu silniczka no bo już przeżył trochę, cieknie w kilku miejscach czyli na środkowym łączeniu karterów i na uszczelniaczu no i teraz pytanko zamieszam ten silnik rozebrać i wymienić te uszczelniacze i pytanie jest sens przerabiać na 110? Bo o ile dobrze pamiętam one olej biorą a on ma być już lekko bezawaryjny. No i jakie są w ogóle modyfikacje tych silników i wyglądu ws-a na które  warto zwrócić uwagę?

Offline

 

#2 09-11-2014 13:02:44

 vxproplus

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1420929722.png

Skąd: NSZ
Zarejestrowany: 03-10-2014
Posty: 499
Punktów :   12 
Motocykl: Router WS 50 MR'13
Pojemność: 107
Przebieg: 23500
Wiek: 23
Imię: Mateusz

Re: Remont silnika

Zdania są mocno podzielone. Jeden chwali drugi narzeka non stop. Możliwe, że zależy na co się trafi. Ja swojego Routera mam przerobionego na 110 i zasuwam nim do roboty po prawie 30 km w jedną stronę, nierzadko gaz do obucha. W miesiącu robię około 2000 km. Póki co myślę, że się opłaci. 110 w trasie względnie lekko idzie, do 70 km/h po płaskim nie słychać silnika podczas gdy jadąc z tą samą szybkością na 72 muszę go pałować, aż łeb bolał od dźwięku buczenia z filtra, a i tak pod byle górkę trzeba redukować. No i 72 mi więcej palił niż 110 przy tych 70 km/h w trasie.

Offline

 

#3 09-11-2014 14:10:52

mateo96n

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1420929041.png

Zarejestrowany: 28-05-2013
Posty: 283
Punktów :   10 
Motocykl: Ws 50/GS 500
Pojemność: 110
Przebieg: 8000
Wiek: 18

Re: Remont silnika

Jak już będziesz rozbierał silnik to IMO warto. Ja osobiście mam już drugi zestaw ponieważ pierwszy (za 130 zł nowa głowica, cylinder i tłok czyli najtańszy zestaw) zatarłem po 2500 km:

http://static.pokazywarka.pl/i/4215015/152955/20140915-165254.jpg

Prawdopodobnie przez brak oleju. Teraz założyłem nowy cylinder wraz z tłokiem (moretti za 86 zł) i wydaje mi się że nie bierze oleju (a na pewno nie w dużych ilościach). Osobiście polecam przerobienie na 110 (duża jest różnica w stosunku do 50/72), a jeżeli ma się coś zepsuć to jedynie góra (uszczelniacze zaworowe, upg, pierścienie)

Ostatnio edytowany przez mateo96n (09-11-2014 14:12:05)


LwG!

Offline

 

#4 09-11-2014 18:01:12

 Fluter1997

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1420927216.png

35199882
Skąd: Sochaczew
Zarejestrowany: 01-04-2014
Posty: 49
Punktów :   

Re: Remont silnika

Wiesz ja na takim tłoku jeździłem dłuższy czas i jak jeszcze latałem na ws to co miesiąc je wymieniałem.

Offline

 

#5 09-11-2014 18:20:50

mateo96n

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1420929041.png

Zarejestrowany: 28-05-2013
Posty: 283
Punktów :   10 
Motocykl: Ws 50/GS 500
Pojemność: 110
Przebieg: 8000
Wiek: 18

Re: Remont silnika

Ja tez na takim tłoku jeździłem około 1.5 miesiąca. O dziwo silnik nie był słabszy, jedynie denerwowało mnie dosyć głośne stukanie

Ostatnio edytowany przez mateo96n (09-11-2014 18:21:23)


LwG!

Offline

 

#6 09-11-2014 20:09:24

 vxproplus

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1420929722.png

Skąd: NSZ
Zarejestrowany: 03-10-2014
Posty: 499
Punktów :   12 
Motocykl: Router WS 50 MR'13
Pojemność: 107
Przebieg: 23500
Wiek: 23
Imię: Mateusz

Re: Remont silnika

Jak dół w 110 będzie spasowany dość ciasno to się nie zatrze bo bywa tak, że często te tłoki mają fabrycznie za duży luz w cylindrze i o dziwo przez to potrafią się zacierać na potęgę i nawet pęknąć. Jeśli jest ten warunek spełniony i nie jeździmy na jakimś byle badziewnym filtrze stożkowym (pierścienie wtedy się zużywają mocno) to dół nie ma prawa się spierniczyć.

http://i61.tinypic.com/29p5848.jpg

Natomiast górę prawie zawsze miałem założoną od 72 i po około 6000 się rozleciała, prowadnice dostały luzów. Podejrzewam, że gdybym jeździł na 72 też by się rozsypała.

Offline

 

#7 09-11-2014 20:46:37

 Rafal

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1419714993.png

Skąd: Inąnd
Zarejestrowany: 30-07-2012
Posty: 1286
Punktów :   45 
Motocykl: Router WS 2012 / CRS 2010
Pojemność: 50/110/125
Przebieg: Spory jak na Chinczyka
Wiek: Pomogę przy silnikach FMB Wawa
WWW

Re: Remont silnika

vxproplus napisał:

bywa tak, że często te tłoki mają fabrycznie za duży luz w cylindrze i o dziwo przez to potrafią się zacierać na potęgę i nawet pęknąć.

Zgadza się w 100% , i to z  bardzo prostego powodu , otóż :

Do naszych silników zwłaszcza do pojemności 110 są produkowane dwa rodzaje wymiarów  , tłoków , pierścieni i cylindrów ,czyli  52mm i 52,4mm

Podejrzewam że na potrzeby szybkiego handlu i ogromnego popytu   , bardzo często  że te dwa różne wymiary są ze sobą mieszane , czy to przez handlujących na allegro , czy to przez samych skośnookich kompletujących im zestawy i wysyłający im ten towar (możliwe)

Poza tym myślę że wina leży też po części osób kupujących np sam tłok i pierścienie , bez upewnienia się czy to komplet dedykowany wymiarowo do  posiadanego przez niego cylindra

Dlatego przed zakupem warto się upewnić u sprzedającego czy nasz zestaw ma 52 czy 52,4 , bo to ma ogromne znaczenie

Offline

 

#8 09-11-2014 21:51:27

 vxproplus

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1420929722.png

Skąd: NSZ
Zarejestrowany: 03-10-2014
Posty: 499
Punktów :   12 
Motocykl: Router WS 50 MR'13
Pojemność: 107
Przebieg: 23500
Wiek: 23
Imię: Mateusz

Re: Remont silnika

Wiem o tym ale u mnie nie było to o czym piszesz. U mnie tłok miał te 52,4 mm. Nie znam dokładnie średnicy cylindra ale wiem, że luz wynosił około 0,2 mm. Na tym co jeżdżę teraz luz jest taki, że tłok ledwie wejdzie w cylinder wówczas gdy próbuję go włożyć razem z cienkim paskiem bibułki papierosowej.

Offline

 

#9 10-11-2014 18:24:41

 Fluter1997

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1420927216.png

35199882
Skąd: Sochaczew
Zarejestrowany: 01-04-2014
Posty: 49
Punktów :   

Re: Remont silnika

Wiecie teraz tak liczę i myślę czy nie bardziej mi się opłaca kupić silniki pitbike 120 albo już a nawet 140 a będą na pewno mniej awersyjne i mocniejsze.

Offline

 

#10 11-11-2014 09:09:25

 vxproplus

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1420929722.png

Skąd: NSZ
Zarejestrowany: 03-10-2014
Posty: 499
Punktów :   12 
Motocykl: Router WS 50 MR'13
Pojemność: 107
Przebieg: 23500
Wiek: 23
Imię: Mateusz

Re: Remont silnika

Jak nie zależy Ci na rozruszniku elektrycznym to jak najbardziej. Cały silnik Lifan 120cc kosztuje tylko około dwukrotność ceny części na przeróbkę na 110. Biorąc pod uwagę ceny LF120 i YX140 wg mnie nie bardzo opłaca się kupować całej 110 lepiej przerobić, chyba że ktoś jest na bakier z mechaniką pojazdową lub naprawdę wierzy, w wyższość fabrycznej 110 nad przerabianą i chciałby na upartego mieć rozruch elektryczny. Ja osobiście wolę 110 ze względu na np. ładowanie, klasyczny układ biegów i rozrusznik elektryczny.

Offline

 

#11 11-11-2014 17:40:15

 adi9424

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1419714993.png

3222172
Skąd: Mazowieckie (Pn.)
Zarejestrowany: 14-08-2012
Posty: 1396
Punktów :   25 
Motocykl: WS '12
Pojemność: yx140
Przebieg: 12000 (2300 na yx)
Wiek: 17,5

Re: Remont silnika

Lepiej trochę dołożyć i mieć coś na prawdę bezawaryjnego, niż potem naprawiać co chwila

Offline

 

#12 13-11-2014 21:24:05

 Fluter1997

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1420927216.png

35199882
Skąd: Sochaczew
Zarejestrowany: 01-04-2014
Posty: 49
Punktów :   

Re: Remont silnika

I tak pewno zrobię zależy jeszcze od finansów bo chce go ze tak powiem 'oddstawic" to pewno się silnik 155ccm wciśnie

Offline

 

stat4u stat4u

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.turnieje10hamachi.pun.pl www.zgromadzenie.pun.pl www.janeausten.pun.pl www.chelpdesk.pun.pl www.narutooshup.pun.pl