Największe forum na temat Rometa Router WS 50 i podobnych motorowerów. Znajdziesz tutaj pomoc i przydatne poradniki. Nie czekaj, zarejestruj się! Grupa na facebooku SERDECZNIE ZAPRASZAMY DO DOŁĄCZENIA- Kliknij we mnie!!
Witam.
Co do Twojego problemu to wygląda to następująco:
- za mocna żarówka jak na oryginalną lampę - polecam zmianę na 35W, można takie dostać w niektórych motoryzacyjnych sklepach
- jeżeli nie dostaniesz żarówki mniejszej mocy to polecam zmianę kilku żarówek na LEDowe, oczywiście tyczy się to kierunkowskazów oraz z tyłu pozycyjnej/stop - obniży to pobór mocy
Co do LEDowych to nie mogę stwierdzić jak to się opłaca itp. gdyż jeszcze nie zmieniałem.
Prawda jest taka, że ako po pewnym czasie i tak trzeba wymienić, u mnie trzy sezony minęły i przed zimą mam zamiar wymienić akumulator.
Co do klosza i całej lampy - to ktoś tu wspomniał, że za mocna żarówka może nieco stopić pewne elementy.
Ja na szczęście znalazłem lampę samochodową i dorobiłem sobie nową obudowę.
Także mam teraz lampę w prostokącie i ze szklanym kloszem.
To na tyle.
Jeżeli ktoś zmieniał żarówki zwykłe na LEDowe to może się wypowie na ten temat dokładniej.
Nie chodzi o zmianę całych kierunków tylko żarówki.
Pozdro
Offline
Chciałbym przypomnieć, że zmiana samych żarówek na inny typ lub na ich zamiennik w postaci diod led jest niezgodne z przepisami. W taki sposób oświetlenie może być uciążliwym dla innych uczestników ruchu drogowego oraz zwrócić na siebie uwagę służb kontroli. Na lampach zazwyczaj jest określony rodzaj źródła światła lub nawet ściśle typ żarówki np:
przednia lampa w routerze - C/R
C - światło mijania, żarówka konwencjonalna dla żarówki halogenowej jest oznaczenie HC
/ - oznacza, że światło drogowe nie może świecić razem ze światłem mijania
R- światło drogowe, żarówka konwencjonalna, dla halogenowej podano symbol HR
Żeby zastosować żarówkę H4 na lampie powinny być oznaczenia: HC/R
Offline
vxproplus ja ci odpowiem na to co napisales jesli masz dobrze ustawione to nikogo razic nie bedziesz a nasze standardy sa troche za slabe a jesli idzie o policje to jak bedziesz mial pecha to ci sie przyczepia nawet o ubior
Offline
No co do Policji to racja, jednemu jak powiesz, że żarówka się przepaliła to pozwoli pojechać do CPN-u żeby kupić a drugi zabierze dowód i ściągnie lawetę.
Offline
Co do tych wymogów dotyczących żarówek to szczerze pisząc większych absurdów nie słyszałem.
To tak jakby policja chciała sprawdzać decybele wytwarzane przez tłumik motocykla.
Modeli i typów jest tak wiele,że musieli by chyba mieć gigantyczną bazę danych.
W sumie i tak by to nic nie dało bo są również motocykle starych typów (zabytkowe) lub własne konstrukcje, więc doczepić się ani do tłumików ani do żarówek nie mogą.
Co do wzywania lawety, to osobiście bym się nie zgodził (jakby dowód zabrali). Moto na awarii można pchać po chodniku, przepisy tego nie zabraniają (szerokości ta sama co roweru - plus/minus kilka centymetrów).
Zresztą miałem wątpliwą przyjemność latem pchać mojego rumaka przez 2,5 kilometra
Powód - łańcuszek rozrządu
Pozdro
PS. Przepisy to jedno, a rzeczywistość to co innego.
Offline