Największe forum na temat Rometa Router WS 50 i podobnych motorowerów. Znajdziesz tutaj pomoc i przydatne poradniki. Nie czekaj, zarejestruj się! Grupa na facebooku SERDECZNIE ZAPRASZAMY DO DOŁĄCZENIA- Kliknij we mnie!!
Witam.
Testował ktoś konfiguracje gaznik pz 22 z zestawem 72 ccm? Daje to mocy spalanie wzrasta znaczno? Opłacaly biznes?
Offline
Bo przykładowo gdy odkrece dekiel tam gdzie jest przepustnica to łapie mi lewe powietrze ale wtedy jest dużo mocniejszy. Myśle że za mało powietrza a dawka paliwa jest ok
Offline
Gaźnik pz 22 do zestawu 72 na pewno nie zaszkodzi
Jest szansa że będzie ciut lepiej reagował na ruch manetki , montując mu jeszcze dodatkowo stożek
Ale co do mocy to aż tak diametralnej różnicy nie odczujesz , gdyż to zbyt mała pojemność
Offline
A znów powiekszał ktoś kanały doltowe i wydechowe tylko że nie dziury tam gdzie chodzi zawór tylko Kanał tzn ta dziura przy wydechu i od strony gaznika.
http://cylindry.pl/photos/cylinder-kpl- … 091069.jpg
Ta np gdzie sie montuje gaznik. Rozmiecie czy mam painta odpalić ?:d
Offline
Z mojego doświadczenia to wiem że najczęściej dolot(dziura w głowicy pod króćcem) ma różne rozmiary. Np. w moim 50cc było to jakieś 18-19mm w 72cc 23-24mm a w 110 21-22mm. A jeszcze mój kolega w swojej głowicy 50cc to strasznie mały dolot na oko 13-14mm. Przy odpowiedniej pojemności większy dolot z odpowiednim gaźnikiem myślę że może odrobinke mocy da
A jak z kanałem wydechowym to nie mam pojęcia
Offline
Nie zaleca sie pod zestaw 72 ccm gaźnika pz 22 bo zalewa się szybko,za mała pojemność za duże zasilanie paliwem.Ja mam pz 22 przy 88 ccm i strasznie sie namęczyłem żeby go wyregulować bo na początku też zalewał.Myśle że przy 72 ccm będzie to bardziej odczuwalne.
Offline
Ja myslalem kupic pz 22 i przelozyc dysze z pz 19 gdyz wiem ze za duze beda.
Offline
Bawiłem się z różnymi gaźnikami przy różnych pojemnościach i z moich obserwacji wynikło, że czym większa gardziel przy tej samej dyszy tym uboższa mieszanka. Daje się to zauważyć podczas raptownego dodania gazu, wtenczas silnik kulawo wchodzi na obroty jeśli w ogóle nie zgaśnie a przy częściowo przymkniętym ssaniu jest lepiej. Przykładowo do 49 ccm można założyć gaźnik PZ26 ale pod warunkiem że dysza będzie ze 140 a i tak w pewnym zakresie obrotów będzie zubożona mieszanka. PZ22 jest bardzo dobry do 72 osobiście jeździłem na takim z dyszą 78, lekko podniesionym poziomem paliwa i iglicą ustawioną na 2 wrąbku od góry. W porównaniu do PZ19 to olbrzymia różnica. Taką samą konfigurację zostawiłem dla 110 bo bardzo szybko wchodzi na obroty, zero zdławienia, pali bez ssania lecz zimny lekko się dławi. Zwykły gaźnik nie pobije gaźnika podciśnieniowego pod względem reakcji na dodanie gazu. Montowałem taki o gardzieli 18 mm silnika 110 to czuć lepiej przyspieszenie po zmianie biegu (zasługa pompki przyspieszającej) a spalanie miałem 2.1 l/100km na dyszy 92, aż byłem w szoku. Rozwiercanie kanałów w głowicy niewiele poprawi ponieważ zawory i tak mają za małe średnice. Na zwiększenie mocy może wpłynąć zamontowanie głowicy od 125 (ma zawory 27/23 mm a 72 i 110 tylko 23/20 mm) tylko ta ma nieco inny rozstaw szpilek.
Offline
znów głowica 125 nie podejdzie do 72 gdyz zawory sie nie beda choawc na tłoku. Dziekuje za bardzo rozbudowana odpowiedz az nie sadzilem ze taka dostane.
A jaka dysze mam oryginalnie w pz 19 ?
To czyli inwestycja by sie opłacała tak ? pz 22 i dysza inna i będzie grało. A spalniem ? Nie patrzyłeś czy wzrośnie znaczno?
Offline
Nic nie powiem Ci o spalaniu bo mój router miał bardzo duże zużycie paliwa, najwięcej 3,8 l/100 km wyszło. Wszystko przez te badziewiaste aluminiowe podkładki pod śruby przy kraniku, tak że więcej wyciekło niż spalił. Jak kupiłem routera zamontowany miałem gaźnik PZ20 z dyszą 72 a ten PZ22 to jest "stary" z routera, nie wiem czy był on oryginalnie w nim, dostałem go w gratisie przy kupnie motorka i w porównaniu z nim jest na pewno żwawszy. PZ20 to był markowy bo KEIHIN i idealnie obroty trzymał nie ważne czy ciepły czy zimny a ten PZ22 jest jakiś bezfirmowy i obroty jałowe lubią sobie dryfować od 1000 do 2000 zależy jak ciepły silnik. Dyszę to już musisz raczej indywidualnie dobrać. Lepiej jednak jest mieć za dużą dyszę niż za małą bo uboga mieszanka robi spore spustoszenie w silniku.
Offline