Największe forum na temat Rometa Router WS 50 i podobnych motorowerów. Znajdziesz tutaj pomoc i przydatne poradniki. Nie czekaj, zarejestruj się! Grupa na facebooku SERDECZNIE ZAPRASZAMY DO DOŁĄCZENIA- Kliknij we mnie!!
Gość
Uszczelki to obowiązek zmienić, więc nie "warto", a trzeba
Nie bałbym się tyle o obrobienie, jak o przekręcenie gwintu, bo u Nas są one wyjątkowo słabe.
Z tego co pamiętam to moment powinien wynosić 10N - Edd China w "Fanach czterech kółek" mówił że w większości silników właśnie tyle jest. Aż dziwna że to zapamiętałem
Offline
Dobra po sezonie zima nadchodzi a w domu nuuuuuda więc czas się zająć - popsuć Routerka .
Chciałem kupić wsk-e z papierami ale jak jest to bez papierów , jak jest ładna i z papierami to kosztuje 3czke o Minsku nikt nic nie wie więc też sobie odpuściłem .
No to myślę przerobię Routerka bo najtaniej , bo części tanie i jest taki... pocieszny .
Alternatywy dostępne :
72 - za mało kucyków
88 - na mojej Wsi Łodzi popierdzielilo się pod kopulami części plus robocizna za szlifł najmniej 300ki minimum 150 to szlif - po za tym kręcą nosem a to odlew a to się odkruchnie - nie będę się użerał pomyślałem i :
będzie 110 ccm :
http://allegro.pl/cylinder-tuning-110-o … 23359.html
co myślicie ?
Wiem , wiem najtańsze , najlepsza alternatywa to silnik Lifana ale , ale szkoda kasy bo i tak z czasem coś się popsuje i trzeba będzie do silnika zajrzeć - więc czas się nauczyć obsługi poza tym jest kilka filmów myślę że dam radę a jak nie to co POMOŻECIE ?
będę na bieżąco pisał i relacjonował ot tak dla mniej utalentowanych - bo sam do mechaników nie należę - inny zawód i zajęcia ale cóż podobno do odważnych .....
Ps . i tak powinienem zmienić śruby od tłumika bo się urywają więc mam pretekst
Ostatnio edytowany przez boromir (21-10-2014 13:48:35)
Offline
Sklep multicar z allegro zdecydowanie odradzam, zamawiałem tam części do Rometa Ogar'a 205, łączna wartośc zamówienia to 500zł... a wysłałali uszkodzony iskrownik, złe śrubki, źle odlaną głowicę... a gdy chciałem chociaż dostać brakujące śrubki które kosztowały mnie 8zł, to zażądali sobie abym odesłał im te które mam. Ogólnie kpina a nie sklep, jak można przy pakowaniu nie zauważyć defektów takich jak: urwany gwint z cewki zapłonowej, źle odlana głowica (wżery na powierzchni roboczej), i oczywiście standardowa wymówka że wszystko zostało wysłane zgodnie z zamówieniem, a części były sprawdzane przed wysyłką... ha-ha.
Ostatnio edytowany przez Erpeg (21-10-2014 16:27:10)
Offline
boromir skoro masz możliwość zakupu Lifana 120 to nie ma się nad czym zastanawiać i nie baw się w 110!!! Słuchaj co mówie i zrób tak a na 1000% nie będziesz żałował
Offline
To sprzedaj obecną 50cc i dołóż. Odradzam 110, no chyba że chcesz duzo czasu poświęcać na remont tego gówna. Sypie sie tu wszystko, dla przykładu mi brało olej przez każdą z możliwych przyczyn ale w odstepach czasowych, raz przez to raz przez to. Koledze Really się zacierał z tego co pamiętam i to od bardzo łagodnej jazdy. Poleciłbym osobiści 120 lub 140. Chyba że chcesz sie bawić w te silniki to 72cc jest dość bezawaryjne, tylko tyle że mocy ciut przy mało, ale jak się rzadko jeździ to powinny styknąć
Offline
może i faktycznie .... Koledzy bardzo cenię wasze opinie i proszę o więcej na temat przeróbki na 110 ccm
Będę wdzięczny za każdą opinię bo temat jest jest wciąż aktualny tj nic jeszcze nie kupiłem a raczej nie kupię nowego silnika ... wicie rozumicie koszta i niestety na coś innego muszę przeznaczyć kasiorę .
Offline
Ja jestem tego zdania że mimo wszystko warto spróbować, jeśli zależy Ci na tym żeby bardziej dynamicznie się poruszać po mieście to nie powinieneś się rozczarować, wystarczy że się przyłożysz podczas montażu tego wszystkiego wiele osób tutaj pisze że mają problemy z jakością wykonania tych zestawów 110cc, ale każdy z przypadków miał ten sam problem albo zacierał zestaw, albo tracił moc a to wszystko może być związane przez nieodpowiednie docieranie silnika... sam osobiście mam znajomego który kupił ostatnio cały silnik 110cc nowy, gdy powiedziałem mu czy po 500km wymienia olej, to oczywiście odpowiedź po co
Na Twoim miejscu jednak bym zaryzykował, bo wyboru i tak nie masz... 300zł to nie przesadzajmy nie jest jakoś specjalnie duży wydatek, raptem koszt wymiany oleju w samochodzie. A 800zł za nowy silnik to róznica już jest, ale nad sensem wsadzania do naszych WS'ek silników 120, 140cc dyskutować nie będe. Poszeprałbym tylko żeby dobrać jak najlepszy sklep, przymknąłbym oko dla +- 50zł, ważne aby sklep był uczciwy.
Oczywiście trzeba wziąć pod uwagę to że sprzęgło dostanie bardziej w tyłek, być może będzie się ślizgać jak będziesz piratować... i temperature również będzie trzeba kontrolować częściej ale to nie chyba problem jest wyrobić sobie nawyk, lub jak będziesz zadowolony z tego zestawu to w chłodnicę oleju zainwestowac.
Ostatnio edytowany przez Erpeg (21-10-2014 22:03:15)
Offline
Mi się zatarł 3 razy nawet mi szkoda opisywać. kolega wachał się między lifanem bo musiał czekać miesiąc na dostawę to wziął 110 i już 4 góra siedzi i to wadliwa bo olej lał się w nowej górze do wydechu...
No ale co do przeróbki na 110 to nie ma co sięchyba rozpisywać pełno jest filmików z tym. Choć od siebie dodam że zanim złożysz na stałe to załóż uszczelkę między kartery złóż z wałem skręć na 2 śróby i zobacz czy skrzynia dobrze działa.
Offline
Panowie bardzo cenię wasze zdanie i opinie - bo o konstrukcji i naprawach Routera wiecie prawie wszystko - jak nie wszystko .
Zdecydowałem założyć - pomimo lekkiej niechęci 72 ccm
ważę koło 100ki więc dołożę przełożenia 14/45
dobre będzie ?
Offline
Zależy, jak masz fabryczną zębatkę z tyłu 45z to 14 z przodu będzie odpowiednia, jeżeli 52z to załóż 15 z przodu
Ostatnio edytowany przez mateo96n (22-10-2014 15:38:16)
Offline
Powinien w miare jeździć.
Tak dla wyjaśnienia dla kolegi troche wyżej - 110 docierałem elegancko, jeździłem nie na orór, dbałem, aż jak juz mi nie zależało bo się tego nie da na stałe zrobić to już był opór w woli podziękowania za współpracę Warto dodac też że silnik składany był dokładnie i tak jak powinno być dla jasności.
Offline