Największe forum na temat Rometa Router WS 50 i podobnych motorowerów. Znajdziesz tutaj pomoc i przydatne poradniki. Nie czekaj, zarejestruj się! Grupa na facebooku SERDECZNIE ZAPRASZAMY DO DOŁĄCZENIA- Kliknij we mnie!!
Jutro zakładam nowy cylinder i czytając trochę o docieraniu wpaadłem na to:http://forum.scigacz.pl/post-33245.html&highlight= Jak komuś nie chce się czytać to jest to o tym że trzeba docierać ostro, maksymalnie obciążać silnik otwierając przepustnice na maxa i hamować silnikiem bo tylko w taki sposób pierścienie w 100% dopasują się do cylindra. Co o tym myślicie?
Offline
ja tak zawsze docieram i silniki zawsze mialy wiecej mocy niz docierane jak w instrukci tylko pamietaj przy tym o nieprzegzewaniu i czestych zmianach oleju ja do 1000km wymieniam z 4 razy
Offline
ja robilem co okolo 10 do 15 minut przerwe ale nie gas odrazu tylko tak po okolo minucie poczekaj az ostygnie na tyle zeby muc dotknac i dalej w droge
Offline
Chociaż ja docierałem według instrukcji obsługi do 1200km i tłok po 4000km był jak nowy, to ja już nie wiem.
Offline
Ja docierałem swój to na 50cc jak w instrukcji powoli a na 72cc dawałem mu w pi*de i jest teraz mocny oczywiscie nie za bardzo mu grzałem olej wymieniałem 2 razy po 500km teraz wymieniam co 1-2k
Offline
Ja do 300km u siebie jeździłem do około 6k obrotów, po tych 300 km stopniowo jeździłem z tygodnia na tydzień na większych obrotach pamiętając o przerwach, po prostu zatrzymałem się gdzieś na papieroska i tyle Teraz po ponad 1 tyś. km jeżdżę normalnie, manetka do końca obroty wysoko aczkolwiek staram się nie przekraczać 9k czasem się z górki zdarzy więcej ale i w tedy odpuszczam gazu i na razie żadnych problemów
I zmiany oleju w przyszłości przewiduję co 1tyś. co mam zamiar zrobić na dniach gdyż pierwszą zmianę miałem przy 400km a obecnie mam 1,2tyś. to się przyda zmiana na świeży
Ostatnio edytowany przez Vixa (01-09-2014 16:13:58)
Offline
Ja tam na 50 jeździłem do 6,5 k a po 900km cały czas ile się dało i jechał te 70.
Pytanie: Gdy czasem koło routera jak jest gorący czuć zapach oleju (napewno olej bo te motule pachną jakąś eeee drogerią xD) To tak ma być czy wywala gdzieś olej? (ma 60 km na 72)
Offline
Docieranie z poradnika tyczy się aluminiowych cylków a nie żeliwnych po za tym zależy jaki trafi się zestaw. Ja 120 docierałem zwyczjnie pierwsze 20km uważałem ino ino gazu potem nieco więcej i jeździłem 60 do 100km następnie im większy przebieg tym więcej jeździłem v-maksem.
Offline
Venzer napisał:
gdyby można było jeździć od razu na całą rurę to by producent nie pisał instrukcji o docieraniu...
Pisze po to, żebyś nie przyjechał do serwisu "bo Ci się zatarł". Ale o tym, że jeżdżąc wg. ich opisu będziesz mieć słabszy silnik się od nich nie dowiesz. Jeździć trzeba z głową (zero świrowania) ale tak, żeby silnik pracował a nie męczył się na wolnych obrotach.
...Stopniowo trzeba zwiększać max obroty wraz z przebiegiem ale i bez przesady.
Powiedz to tym co docierają skutery :-D . Żeby się w ogóle rozpędzić musisz mieć te 6400 obr/min żeby zwiększał prędkość. Kręcąc 4000 nie ruszysz z miejsca bo Ci sprzęgło nie załapie. W skuterze mając 6400 mogę kulać się 65km/h ale tez i 35km/h. Więc jaka szybkość jest odpowiednia albo przy jakich obrotach mam jeździć?
Pojęcie zwiększania obrotów się zgadza, ale nie chodzi o to ile kręcić, tylko jak wkręcać na obroty - powoli, a w żadnym wypadku nie wkręcać od razu "na górę". No i nie przekraczać czerwonej skali.
Offline