Największe forum na temat Rometa Router WS 50 i podobnych motorowerów. Znajdziesz tutaj pomoc i przydatne poradniki. Nie czekaj, zarejestruj się! Grupa na facebooku SERDECZNIE ZAPRASZAMY DO DOŁĄCZENIA- Kliknij we mnie!!
Witam wszystkich i proszę o pomoc.
Mianowicie, nie mogę wkręcić mojego routerka ws 50 na wysokie obroty 7 tys i zaczyna się dławienie, przerywanie, szarpanie.
Zaczęło się wszystko tak dziać jak zmieniłem głowice i cylek na 72ccm (nowy zestaw kupiony z allegro), wszystko sam założyłem tylko dałem wyregulować zawory do mechanika, w okresie docierania nie przekraczałem 6 tys i to tylko czasami.
Dodam że miałem zasyfiony cały filtr powietrza stożkowy i był aż nawilgnięty benzyną, tak dziwnie śmierdział, więc zmieniłem na standardowy, moto dalej się nie wkręca powyżej 7 tys. Iglice regulowałem z najmniejszego do najwyżego rowka i to samo, zero poprawy.
Co może być nie tak? na 50-tce kręcił do 11 tys i jechałem nim lekko 65 w dwie osoby po prostym terenie. A teraz zrywa sie bardzo dobrze, ale później masakra.
Obecnie mam przełożenia 15/41, przeczytałem na innym forum że to idealne pod 72ccm, hehe na 3 jade 65 ale szybciej się nie da, na 4 biegu jest buuuu i do 50 i zmiana biegu w dół. Planuje zmienić na 15/47.
Proszę o pomoc panowie, jakieś sugestie, porady...
Tak na marginesie: jest ktoś z okolic trójmiasta ?
Offline
Witaj,
15/41 to ja mam w 125ccm. Wydaje mi się trochę przepakowane w Twoim wypadku. Czy aby Ci doradcy z innego forum nie mieli na myśli przełożeń do innego rozmiaru koła?
Co do przerywania, dławienia itd na wyższych obrotach - skontroluj świecę i fajkę. Zawilgocony benzyną filtr powietrza świadczy o nieprawidłowej pracy układu dolotowego. Skontroluj czy nie powstała gdzieś szczelina którą zasysane jest "lewe powietrze" na trasie filtr -> gaźnik -> kolektor. Iglicę należy zostawić w spokoju (tak jak fabryka ustawiła).
Offline
A w jakiej pozycji ustawić tą iglice fabrycznie ? Bo ja go nie mam od nowości i nie wiem jak było oryginalnie
Offline
Jeżeli na postoju też nie możesz go wkręcić powyżej 7k , a rozrząd jest dobrze ustawiony
Bardzo możliwe że któryś z zaworów ma większy luz
Offline
No właśnie czuje jakby zawory pukały, no ale chyba jak fachowiec je ustawiał to muszą być dobrze...
A co powiedziałbyś na 15/47 ?
Na 13/41 słabo szedł pod górki nawet jak sam jechałem ;/ Zębatki to pryszcz bo je sobie dopasuje, co z tym wkręcaniem powyżej 7 tys ?;/
Edit: Dysza nie wymieniana.
Ostatnio edytowany przez Dawca22 (25-07-2014 22:46:18)
Offline
A na luzie do ilu kręci? Ja bym radził założyć zębatki 15/52 - miałem takie i byłem zadowolony. a 15/41 to mam w 110 I jeszcze jedno - jaki gaźnik?
Ostatnio edytowany przez mateo96n (25-07-2014 22:50:30)
Offline
Poniżej filmik, moto nie może się wkręcić na wysokie obroty, Panowie pomóżcie, bo ja już wymiękam, a nie chcę płacić kilkaset zł na naprawę mechanikowi
http://youtu.be/j6MkDgHdG4g
Sory za post pod postem, mam nadzieje że zrozumiecie.
Offline
Kilkaset złotych? To jakich ty masz mechaników. Jak na moje oko to trzeba powietrza dodać - wykręcić śrubkę dawki trochę i sprawdzić ssanie. Jak to nie pomoże to podnieść iglicę, lub rozebrać gaźnik i go przeczyścić.
Offline
adi9424 napisał:
Kilkaset złotych? To jakich ty masz mechaników. Jak na moje oko to trzeba powietrza dodać - wykręcić śrubkę dawki trochę i sprawdzić ssanie. Jak to nie pomoże to podnieść iglicę, lub rozebrać gaźnik i go przeczyścić.
Ostatnio za ustawianie zaworów dałem 5 dych a to tylko 30 minut roboty. Poza tym próżno w mojej okolicy szukać dobrego motocyklowego mechanika ;/
Co do Twojej rady, gaźnik rozebrany, zero jakiegokolwiek syfu, ale i tak go przedmuchałem, śrubki od gaźnika wykręcane i wkręcane, ssanie działa prawidłowo, iglica sprawdzana na każdym ząbku dalej to samo...
Offline
Stary wygląda na to że masz rozrząd przestawiony tak ja to widze,sprawdź jeszcze czy nie masz przebicia na świecy i czy nie łapie ci lewego powietrza na łączeniu gaźnik-kruciec.
Offline
50zł za regulację ? To ja dałem 100zł za cały serwis z regulacją włącznie, przecież to kwestia odkręceniu paru śrubek i włożeniu szczelinomierza.
W takim wypadku czytać poradniki i samemu się bawić
Offline
dołączę się do tematu bo u mnie jest podobnie tylko że moto się wkręca ale przerywa a u ciebie dokręci do 5 tys.
Łapcie mój film:
http://www.youtube.com/watch?v=HsA10tU6 … e=youtu.be
Offline