Największe forum na temat Rometa Router WS 50 i podobnych motorowerów. Znajdziesz tutaj pomoc i przydatne poradniki. Nie czekaj, zarejestruj się! Grupa na facebooku SERDECZNIE ZAPRASZAMY DO DOŁĄCZENIA- Kliknij we mnie!!
Wszystko to jedno naprawdę dobre no name te moretti mój lifan zongi stompy i uj wie jeszcze jakie silniki na 90% idą z jednej fabryki a przynajmniej są produkowane w okręgu 10km od siebie. A moretti po prostu kupuje lepiej złożone czy lepiej wykonane egzemplarze.
Offline
Zamawiając z chińskiej fabryki przykładowo 1000 szt. telefonów komórkowych podajesz ich z grubsza parametry jakie sobie życzysz, oraz ustalasz jakość użytych materiałów. Im lepszych żądasz, tym cena za sztukę idzie w górę - i odwrotnie, im gorsze materiały wybierasz - tym taniej.
Podobnie jest zapewne z naszymi silnikami. Romet zamawia pewnie na granicy najniższego progu jakościowego, być może Lifany, Stompy itd wybierają ten nieco wyższy.
Offline
no dobra ale powiedźcie co wybrać półautomatyczny czy manualny ?
Pewnie tak jak ze skrzynką w samochodach fanów jest po równo ale według Was który silnik jest lepszy ?
Offline
Jeżeli ja miał bym dylemat , pół automat czy manual to w 100% wybrał bym manual
Pewnie dla tego że z takimi skrzyniami tylko ,miałem do czynienia
Uważam że to jedne z lepszych skrzyń , w pełni kontrolowana przez ciebie
Chociaż pół automat też ma pewnie plusy
Ale , jak by nie było postawił bym na silnik z manualną skrzynią
Offline
Też bym wolał Manual. Nie ma to jak sobie popracować sprzęgłem przy zmianie biegów. Ponadto, jeśli przesiądziesz się w przyszłości na "coś większego", nie będziesz się musiał na nowo przyzwyczajać do sprzęgła. 90% motocykli ma skrzynie w pełni manualne.
Offline
No więc kupiłem silnik 125 moretti .. i jestem mile zaskoczony jakością , bo zdecydowanie odbiega od fabrycznych silników w naszych ws 50 , kartery są starannie wykonany i idealnie spasowane . Sądziłem że skrzynia pół automatyczna będzie dziwna , ale działa bardzo fajnie nawet nie trzeba puszczać manetkę z gazem , Niestety problem stanowiła zębatka bo fabrycznie miała tylko 14z .. a zębatki z fmb139 nie pasują gdyż wałek na skrzyni jest grubszy , fmb139 ma 14/17mm za to w fmi154 ma 17/20mm czyli zębatkę trzeba kupić od innych większych motocylki 125/250 Chińskich . Spalanie mam delikanie większe bo max 3l ale po dotarciu powinno być mniejsze . tez musiałem rozwiercić mocowanie tłumika gdyż góra silnika jest dłuższa niż w silniku 110 przy przełożeniu 17/39 przy 4.5tys obrotów jedzie się ok 65km/h wtedy nie ma zbytnio wibracji i można komfortowo jeździć .Moim zdaniem jest to klon silnika zongshen a Jakościowo od niego wielce nie odbiega
Offline
Czy to 125 to się okaże jak głowicę zdejmiesz i pomierzysz bo nikt nie jest tego pewny obecnie, ponieważ mało te silniki kupiło. Nie wydaje mi się aby za tak niskie pieniądze był taki silnik, to coś jest nie tak.
Offline
Hmm no to może może. Chciałem tylko dodać że 110 naprawdę różnie idzie jeden kolega jedzie równo ze mną a inny wymięka.
Offline
Pewnie kwestia kompresji się kłania, zębatek, zużycia całości, JAKOŚCI elementów, ewentualnych blokad, średnic itp. Może mieć na przykład taki głupi dolot na głowicy zamiast 24/26mm to 19, różnie to bywa, to samo z króćcami, mogą mieć nawet 16, wtedy to gogóle by była lipa
Offline