Największe forum na temat Rometa Router WS 50 i podobnych motorowerów. Znajdziesz tutaj pomoc i przydatne poradniki. Nie czekaj, zarejestruj się! Grupa na facebooku SERDECZNIE ZAPRASZAMY DO DOŁĄCZENIA- Kliknij we mnie!!
Witam serdecznie. Z tego względu że dość długo mnie tu nie było a tak skacząc po forum nie mogę znaleźć interesującej mnie kwestii postanowiłem napisać nowy wątek. Otóż w zeszłym roku po wypadku nie wiedziałem co zrobić z swoim WS, całą jesień i zimę przestał dość uszkodzony w komórce. Na początku miał iść na sprzedasz ale postanowiłem go zostawić i mieć transport do pracy. Po zakupie i montażu najbardziej potrzebnych części odkryłem że silnik nie działa zbyt prawidłowo tzn na 3 silnik przerywa podczas jazdy a na 4 nie chce jeździć. Tak więc nie bawiąc się w naprawę zakupiłem nowy silnik BTS technology o pojemności 107 cm3. Mówię od razu nie znam się na silnikach a chciałbym dowiedzieć się coś więcej na temat tej jednostki. Po montażu okazało się że silniczek chodzi ale mam wrażenie jakby tłoki miały się zaraz wyrwać przez głowice. W czasie jazdy po dokręceniu go do 6 tyś.(docieram go) i puszczeniu gazu słychać tak jakby "strzały" podobne jak w motocyklach o większych pojemnościach. Chciałbym się dowiedzieć od Was czy takie zachowanie silnika jest normalne?? Czy może powinienem go dać do mechanika aby sprawdził czy wszystko w nim jest w porządku??
Offline
ew. masz kolanko odkręcone od głowicy, to też powoduje strzały przy schodzeniu z obrotów
Offline
Dziękuje za odpowiedzi A to jeszcze jedno pytanko, przy zakładaniu właśnie króćca do głowicy (o ile się nie pomyliłem w nazwie) użyłem poprzedniej uszczelki której niestety częściowo róg się urwał. W teorii jest dobrze dociśnięte ale teraz się zastanawiam czy może wykonać nową uszczelkę tymczasowo z tektury póki nie kupię nowej do piątku?? Zdało by to egzamin?? Mam do pokonania trasę coś około 200 km na 2 dni...
Offline
Warto zajrzeć do zaworów. Mogą też być przyczyną strzelania z wydechu.
Offline
Masz praktycznie nowy silnik , więc tutaj pozostaje kwestia dobrych ustawień elementów kluczowych
które zapewniają silnikowi poprawną pracę , czyli zaworów , rozrządu , i gażnika , jeżeli te trzy rzeczy są odpowiednio
ustawione i wyregulowane , to silnik musi dobrze chodzić
Chyba że trafił ci się z jakąś wadą
Natomiast co do uszczelki , to jeżeli nie jest przerwana od krawędzi wewnętrznej do zewnętrznej , tylko jakoś minimalnie
u szczerbiona gdzieś z boku , to raczej nie powinno być tragedii , ale lepiej wymienić
Samemu z tektury nie dorabiaj , bo papier się rozpuści , musiał byś użyć odpowiedniego materiału , odpornego na działanie
benzyny i odporny na temperatury
Offline
Dziękuje Rafał za wyczerpującą wypowiedź. Plusik Ci się należy Czyli teraz pozostaje mi jeszcze poszukać mechanika w moich okolicach gdyż najbliższy znany mi autoryzowany serwis benzera jest w andrespolu a kolejne to już łódź. Jak na razie regulowałem gaźnik dwoma dyszami i przestało strzelać ale nie jestem pewien tej regulacji, zobaczę jak to wygląda na trasie
Offline
Kolego a możesz dać link do tego silnika ?
Podobno tani i dobry mechanior jest w Andrespolu po prawej stronie od Łodzi przed stacją benzynową po lewej
w małym domku są wystawione motorki przed - tak słyszałem.
Ostatnio edytowany przez boromir (16-06-2014 20:32:28)
Offline
http://allegro.pl/110-cm-silnik-duzy-ko … 32243.html Dokładnie ten sam silnik tylko kupiłem go od "napraw skuter" za 940 zł razem z przesyłką kurierską. Drobna wada jest taka że nie wszystkie dodatki można od razu zamontować bez przerabiania elektryki z względu na inne kostki bądź inaczej podłączone kable w kostkach. Wykonanie króćca w tym zestawie pozostawia wiele do życzenia także "kopajki"?? Manetkę od zmiany biegów też się nie montuje z tego zestawu chyba że usuniemy starą oryginalną...
O tym facecie o którym wspomniałeś to właśnie jest autoryzowany serwis benzera... Co do jego pracy, to owszem robi solidnie ale co do terminów realizacji to już jest kwestia do dyskusji... Podobno w koluszkach otworzyli sklep z częściami do skuterów, motorowerów i motocykli. W piątek będę miał wolne to podskoczę i zobaczę czy może też tam mają jakiegoś mechanika...
Offline
Mam taki sam silnik i niedawno go zakładał mi mechanik. Trzeba było wymienić jedną kostkę tylko. Też nie zakładałem wszystkiego. Zostałem przy starym kolanku gaźnika, bo jest bardziej wygięte, a przy tym nowym to niestety gaźnik musiałby być niejako "od zewnątrz" motoru (od strony przedniego koła). Co do "kopki" to też musiała zostać ta stara, bo od tego silnika jest składana tylko góra, do tego bardzo mocno odstaje i przeszkadzałaby nodze. No i dźwignia zmiany biegów też u mnie została stara (łącznie z tym ramieniem - łącznikiem).
Offline
Jak wczoraj wspominałem o tym sklepie w koluszkach to rozmawiałem dzisiaj z nimi i także prowadzą serwis. Jutro oddaje tam moją maszynkę tak więc jak oddadzą to napiszę jak sobie radzą
Offline
a przełożyłem sam Teraz z rady Rafała oddam aby wyregulowali gaźnik, zawory i rozrząd. Do tego uszczelki nowe pod króciec z jednej i drugiej strony:)
Offline
Za założenie i ustawienie wziął ode mnie 150 zł, tyle ile mówił że weźmie. No i najważniejsze że w sumie to od ręki zrobił. Zdążyłem jeszcze na popołudniową zmianę pojechać nim do pracy. W sumie to w sobotę dzwoniłem do serwisu żeby się zapytać ile będzie kosztować i kiedy mogę przyjechać, to powiedział że w poniedziałek od rana może to zrobić.
Offline