Największe forum na temat Rometa Router WS 50 i podobnych motorowerów. Znajdziesz tutaj pomoc i przydatne poradniki. Nie czekaj, zarejestruj się! Grupa na facebooku SERDECZNIE ZAPRASZAMY DO DOŁĄCZENIA- Kliknij we mnie!!
Witam. Ostatnio przerabiałem swoją lampe na H4, lecz takie prowizoryczne podlączenie nie podobało mi się . W tym tutorialu przedstawię jak to zrobić... "PROFESJONALNIE" ...
Będziemy potrzebować sporo części :
1. Obudowę naszego reflektora.
2 Oprawka H4 z samochodu ( u mnie z Mercedesa W123)
3. Kostka H4 ( z tego samego auta)
4. Oczywiście halogen.
5. I oryginalne okablowanie z odciętymi kablami.
+ Do tego koszulki termokurczliwe, cyna, lutownica. wiertarka i/lub coś precyzyjnego do ciecia plastiku ( u mnie szlifiereczka ręczna z lidla )
KROK I
KROK III
KROK IV
KROK V
KROK V
Offline
Użytkownik
szkoda tylko że nikt nie bierze pod uwagę że odbłyśnik jest plastikowy... a temperatura generowana przez H-4 naprwadę wysoka...
Offline
Motocykle dużo bardziej drżą podczas jazdy i dlatego wymagają specjalnych żarówek kierowanych tylko i wyłącznie do motocykli.
Problemem w takim przerabianiu jest, że przy badaniach technicznych mogą nas rypnąć. Trzeba teraz podjechać do ściany i sprawdzić czy mamy prawidłowy wzorek i wysokość. Na 5 metrów odległości liczy się średnio 10-15cm obniżenia snopa światła. A wzorek to powinno być mniej więcej takie cuś ___/|_ i to miejsce wystające powinno być idealnie na wprost środka lampy no i oczywiście powinno być wszystko idealnie wypoziomowane.
Ogólnie brawo za robotę.
Offline
lukasss256, czyli mówisz iż H4 35W/35W wytwarza więcej ciepła niż oryginalna żarówka , która również ma 35/35W?
Offline
Wytwarza mniej ciepła, ponieważ standardowa żarówka jest zwykłą bańką, a halogen ma dodatkowo specjalną mieszankę gazów. Przez co halogen ma większą wydajność z W, a zatem więcej mocy idzie na oświetlenie a mniej na grzanie.
Offline
To takie proste nie typowe pytanko. To po zamontowaniu żarówki H4 dojdzie do spalenia warstwy odbijającej światło reflektora czy nie??
Zaczynam się gubić...
Offline
Warstwa odbijająca zacnie niszczeć jeżeli zamontujesz standardową halogenkowe samochodową , czyli 65W. A my mówimy o "specjalnej" H4 która ma zaledwie 35W, co za tym idzie nie wyniszcza klosza.
Ostatnio edytowany przez Scyzoryk (31-05-2012 19:56:10)
Offline
Nie 65W, a zwykłą samochodową 55W/60W. Wydzielane jest z niej niemal 100% więcej ciepła do czego nasze lampy po prostu nie są dostosowana. Przy zastosowaniu H4 35W/35W nic dziać się nie będzie, najlepiej kupić Philipsa albo Osrama w motoryzacyjnym i zaznaczyć, że ma to być do motocykla.
Offline
Użytkownik
Scyzoryk napisał:
lukasss256, czyli mówisz iż H4 35W/35W wytwarza więcej ciepła niż oryginalna żarówka , która również ma 35/35W?
Mi chodziło o standardową H4 ;] u mnie odbłyśnik zrobił się mleczny ale kij z tym lampa od Zippa Toros jest już w drodze a ona jest przystosowana pod H4
Offline
Gość
No Kenij klosz to by Ci się przydał
a ja mam w domu H7 podejdzie ?? nie zapali mi sie moto ??
Offline
Gość
No ale to będziesz musiał chyba wejście przerobić ;] A czemu miał by się zapalić??
Gość
No to akurat masz fajnie! Bo na światłach H4 już coś widać a nie!