Największe forum na temat Rometa Router WS 50 i podobnych motorowerów. Znajdziesz tutaj pomoc i przydatne poradniki. Nie czekaj, zarejestruj się! Grupa na facebooku SERDECZNIE ZAPRASZAMY DO DOŁĄCZENIA- Kliknij we mnie!!
Koledzy powoli dojrzewam do wymiany cylindra - postanowiłem założyć wątek bo zapewne wątpliwości będę miał całą masę.
Pierwsza Moja wątpliwość dotyczy cylindra - chodzi żeby zamienić na jakąś rozsądną pojemność .
żeby nie palił za wiele ale potrafił się zebrać ciut lepiej .
72 myślę że za mało
stawiałbym na 88
ale podobno zabawa jest powyżej 100ki ale czy przy 100tce nie będzie palił za wiele i czy przypadkiem oprócz zestawu cylinder tłok etc nie potrzeba czegoś więcej wymienić ?
Będę wdzięczny za pomoc i za ewentualne linki .
pozdrawiam serdecznie.
Offline
Gość
To, że im większy cylinder tym większe spalanie to bzdura. Moje 110 pali o wiele mniej niż (moje oczywiście) 50cc. 50 paliła w granicach 3 litrów, a 110 w mieście potrafię zejść do 2.4 litra, a na trasie 2.1.
88 jest nieopłacalną przeróbką.
72cc to będziesz miał tylko przyspieszenie lepsze, vmax niewiele większy.
Przy przeróbce na 110 potrzeba dodatkowo wymienić wał, szpilki i łańcuszek rozrządu, ale jest to praca prosta jak jebanie. Konstrukcja tego silnika jest taka łatwa, że sam się zdziwiłem jak go rozebrałem.
podsumowując, wkładaj 110, bo 72 po 2 tygodniach zrobi Ci się za mało, a 88cc to za dużo roboty w stosunku do mocy jaką uzyskasz.
Boromir ,
Do zmiany na 110 wymienić poza cylindrem , głowicą trzeba również wał i jeszcze kilka innych
Koszty części to około 350 zł , plus jeżeli sam nie czujesz się ''na siłach'' żeby to zrobić , koszty pracy osoby która ci to zrobi
Czy nie lepiej sprzedać silnik który masz , dołożyć parę groszy i kupić gotowe i nowe 110 ?
Offline
dzięki za posty - jednak niestety silnika nie zmienię , mieszkam w Łodzi i już policja się zasadziła na nas w rachubę wchodzi tylko zamiana cylindra .
Przy 110 skrzynia biegów wytrzyma?na forum znalazłem mnóstwo wpisów ze Romki nie odpalają , albo coś ciągle przy tej pojemności się haczy i wysiada , gaźnik etc ?
Natomiast 88 prędkość będzie ciut większa ? szybciej będzie się zbierał , będzie silniejszy - bo wymiana to tylko teoretycznie
przekładka i ustawienie rozrządu , zaworów , gaźnika i wsio ?
jeśli macie linki w zakładkach o zmianie na 88 lub 110 bedę bardzo wdzięczny.
Dzisiaj troszkę poszukałem i na yt znalazłem ale po rosyjsku a u mnie lipa w tym deseniu.
ok tutaj mam link do dyskusji co muszę dokupić do 110 ale ma ktoś filmik jak to wymienić ?
http://www.routerws50.pun.pl/viewtopic.php?id=2541
Ostatnio edytowany przez boromir (19-04-2014 13:36:29)
Offline
patrz co łapami robi, a nie kacapskim jęzorem miele pozatym to śmieszny język i ja muszę wyciszać filmy, starczy mi w robocie muszę czasem "pa ruskamu gawarić"
Offline
reasumując -
72 cm - zmiana to bajka nawet dla lewego
88 cm - ciężko zlokalizować i już pojawiają się kłopoty -zauważyliście że na forum jest najmniej napisane o 88 choć dalej nie kumam zmieniając na taką pojemność co zyskuję i czy dodatkowo muszę coś dokupić , pozmieniać w porównaniu z 72 cm?
110 cm - jak jesteś lewy jedź do fachmana za dużo można popsuć .
nie ma filmu na yt jak zmienić na 110 krok po kroku ( w którym jest pokazana zmiania wału łańcuszka etc)
pozdro
Offline
Stary niewiem ale ja zmieniam na 88ccm po świętach zestaw już mam w domu przygotował mi go Kazek dlatego wkładam taki bo czytałem i jest porównywalny w osiągach do 110 ccm do tego zmieniam gaźnik na pz22 i zębatki jak masz wątpliwości pisz do Kazka koleś zna sie na tym ja też wału nie chciałem zmieniać dlatego montuje 88ccm.POZDRO
Offline
to poproś kazka, on się oferuje że robi takie modyfikacje. zresztą nie widzę dużego problemu. jest dziesiątki filmów na yt jak złożyć FMB139, ty rozkładasz go na części i składasz wraz z nowymi. ustawienie rozrządu itp łatwo znaleźć. a budowa tego silnika jest prosta jak budowa cepa. wystarczy trochę odwagi i cierpliwość. dla pewności rób zdjęcia przy rozkładaniu, będziesz wiedział co, gdzie i kiedy było. a co do 88cc... to modyfikacja prawie na 110, bez zmiany wału i rozrządu... dodatkowo musisz skrócić cylinder. czyli od cholery roboty, a efekt niewspółmierny.
reasumując
72- cylinder, tłok, głowica- wszystko 72
88- tłok od 110, głowicaod 110, cylinder od 110, który skrócić trzeba o 5,25mm
110- tłoc cylinder głowica wał rozrząd szpilki
kurde Boromir rozumiem że jesteś Lewy, z mechaniki co najwyżej umiesz dokręcić śrubę i nalać benzyny, ale kurde połaź po forum, poszukaj starych tematów. kazek zrobił poradnik jak zrobić pojemośc 88, widziałem przynajmniej z 3 poradniki odnośnie 110, a 72 już nie chce mi się liczyć. zakładacie tysiąc bezsensownych tematów, cały czas o tym samym. to trochę męczące.
Offline
Vanrael - ma rację po wpisaniu w YT FMB 139 pojawiła się biblioteka filmowa i faktycznie jest pokazane rozkładanie i zmiana wała , rozrządu - tylko skąd kurna miałem wiedzieć że trzeba szukać fmb 139
dzięki idę poszerzać wiedzę .
Offline
boromir... to niewiesz jakie jest serce twojej maszyny? btw pamiętaj że u nas jest poziome (horizontal) fmb 139
Offline
Gość
Cyl toczy się o 4.25mm, głowica koniecznie od 110cc i toczymy ją o 0.75mm i wtedy jest git.
Gość
boromir, ja tez jestem lewy w mechanice, sam bałem się, że rozłożę silnik, a go nie złoże, ale jak go rozebrałem to pozytywnie się zaskoczyłem. Jest masa poradników na necie, na pewno sobie poradzisz
Offline
Sam kiedyś bałem się rozpoławiania silnika Kupiłem silnik na tablicy (niby już przerobiony na 110), ale sprzedający okazał się oszustem i nie poinformował mnie o tym, że jest wał od 50 (tłok nie dochodził do GMP, czyli do górnej krawędzi cylindra). Tak więc z przymusu musiałem rozpoławiać silnik . Na co musisz uważać? Na pewno na śruby (mi chyba z 5 śrub się obrobiło) oraz warto od razu kupić uszczelki
Offline