Największe forum na temat Rometa Router WS 50 i podobnych motorowerów. Znajdziesz tutaj pomoc i przydatne poradniki. Nie czekaj, zarejestruj się! Grupa na facebooku SERDECZNIE ZAPRASZAMY DO DOŁĄCZENIA- Kliknij we mnie!!
Witam forumowiczów.
Jestem nowym kompanem jak i również mam piękny nowy sprzęt jakim jest Romet WS 50.
Wiem dość mało na temat motorowerów jednak staram się uczyć bo najważniejsze to dbać o sprzęt aby mi sprzyjał jednak mam jeden problem który mnie męczy.
Chodzi o zmianę biegów - wiem, że układ w nim to 1 N 2 3 4 jednak zauważyłem jedną niepokojącą rzecz.
Kiedy uruchamiam go i wrzucam jedynkę to nie ma z tym problemu i mogę sobie jechać jak Pan i władca - jednak jeżeli mam przejść do wrzucenia dwójki czy nawet powrócić do luzu to mam problemy z podniesieniem przekładni by zaskoczyła. (coś jakby go blokowało)
Jak już jestem na dwójce to trójka i czwórka delikatnie wchodzi i tak samo delikatnie zmniejszam biegi.
Pytanie teraz czy kiedy jestem na jedynce to muszę w to włożyć więcej wysiłku czy może dać więcej uczucia czy może coś jest tam nie tak co wymaga regulacji?
Za odpowiedzi dzięki bardzo. Pozdrawiam.
Offline
u mnie jest podobnie, jak z jedynki nie moge wrzucić N lub 2 to najpierwiej popuszczam troche sprzęgło i juz idzie łatwo. btw co do biegów jeszczem to łatwiej na postoju wrzucić 2 i później lekko docisnąć żeby zejść na N niż z 1 na N wskakiwać, przynajmniej ja tak mam.... ale zauważyłem też że im więcej jeżdżę, tym mniejszy problem mi to sprawia
Offline
To jutro jak będę miał czas po pracy to go wyciągnę i sprawdzę czy u mnie jest podobnie bo fakt - zawsze jak zmieniam biegi to manetka sprzęgła wciśnięta na max (przyzwyczajenie z samochodów[?])
Jak ktoś ma jeszcze jakieś pomysły to słucham będę sprawdzał tak długo aż będzie wychodzić
Offline
wymien olej na jakis dobry wyregulowac sprzeglo i powinno lzej chodzic a co do wchodzenia na luz z 1 to chyba w kazdym tak jest
Offline
Z jedynki na luz tak jak wyżej, chyba większość tak ma, trzeba z 2 bo np. mi 1 na luz często nie chce zeskoczyć. N się świeci a 1 ciągle jest wrzucona. Z jedynki czasami ciężki na 2, blokowało itp. ale minęło.
Czy u was także tak szarpie przy wrzuceniu z luzu jedynki?
Offline
Szarpanie z N na 1 oraz ciężkie wrzucanie 2 z 1 biegu udało mi się zredukować regulacją sprzęgła (na wciśniętej klamce i wrzuconym biegu moto ciągnęło trochę do przodu).
Wrzucanie N z 1 to męka (najlepiej przepchać moto trochę do przodu, popuścić sprzęgło albo zgasić silnik i wskoczy bez problemu) a z 2 na N jest idealnie.
Ostatnio edytowany przez nieprawda (15-04-2014 17:14:38)
Offline
Lemon napisał:
Chodzi o zmianę biegów - wiem, że układ w nim to 1 N 2 3 4 jednak zauważyłem jedną niepokojącą rzecz.
Kiedy uruchamiam go i wrzucam jedynkę to nie ma z tym problemu i mogę sobie jechać jak Pan i władca - jednak jeżeli mam przejść do wrzucenia dwójki czy nawet powrócić do luzu to mam problemy z podniesieniem przekładni by zaskoczyła. (coś jakby go blokowało)
Zobacz czy wszystko jest dokręcone.
W nowych ruterach często jest tak że śruba która mocuje dźwignię zewnętrznego mechanizmu zmiany biegów jest poluzowana i daje to taki efekt że są problemy ze zmianą.
U mnie tak było i gdzieś na forum to się też pojawiło.
Offline
Offline
1i 2 sposób nic nie daje bo już kiedyś próbowałem. W 3 sposobie w moim przypadku muszę odkręcić śrubę aby sprzęgło łapało wcześniej, tak? Jak na centralnej postawie, wrzucę 1 i nacisnę sprzęgło to koło się minimalnie obraca.
Offline
Problem został rozwiązany w dość prosty sposób . Wystarczyło trochę powalczyć nogą i jak już skrzynia dotarła do siebie to już brak żadnych problemów. Najwyraźniej za wcześnie alarm wszczołem ale dzięki bardzo za pomoc.
Offline
Ale będziesz będziesz miał wiedzę na przyszłość , na pewno się przyda
Temat zamykam
Offline