Największe forum na temat Rometa Router WS 50 i podobnych motorowerów. Znajdziesz tutaj pomoc i przydatne poradniki. Nie czekaj, zarejestruj się! Grupa na facebooku SERDECZNIE ZAPRASZAMY DO DOŁĄCZENIA- Kliknij we mnie!!
Witam , Oto poradnik jak poradzic sobie z regualcją zaworków - Problem dosyć częsty w naszych FMB . Więc jedziemy :
Jak regulować zawory? Bardzo częste pytanie...
Na początek potrzebujemy narzędzia:
Szczelinomierz z listkami o grubości 0,05 i 0,07 mm
Śrubokręt płaski
Klucz 17 (najlepiej nasadkowy)
Klucz 9 (najlepiej nasadkowy)
Klucz 10
Odkręcamy korki z lewej pokrywy, tam gdzie jest magneto.
Odkręcamy również górny i dolny korek, po czym ustawiamy w górnym otworze cechę T. Musi się ona pokrywać z cechą w pokrywie zębatki rozrządu.
Gdy mamy ustawioną cechę, kluczem 10tką odkręcamy dekiel z zębatki rozrządu.*
Gdy odkręcimy dekielek, cecha na zębatce musi się pokrywać z kreską w głowicy (jest ona na godzinie 9).
*Odkręcamy to dla pewności, czy rozrząd jest dobrze ustawiony. Jeśli wiemy że jest dobry, to nie musimy tego odkręcać.
Następnie odkręcamy korki z zaworów kluczem 17. Uwaga, bo w dolnym korku będzie trochę oleju.
Po odkręceniu korków, zobaczymy zawory. Kluczem 9 odkręcamy nakrętkę kontrującą (nie wykręcamy jej całej).
Odkręcamy trochę ten kwadracik - to jest odpowiedzialne od ustawiania luzu. Jeśli nie wiemy gdzie włożyć szczelinomierz, to wykręcamy to bardziej i ruszamy zaworem do przodu i do tyłu, w tedy będziemy widzieć gdzie go włożyć.
Pamiętaj:
Dla 50ccm:
Zawór górny (ssący)- luz 0,05 mm
Zawór dolny (wydechowy) - luz 0,07 mm
Dla 72 i 110ccm:
Zawór górny (ssący)- luz 0,06 mm
Zawór dolny (wydechowy) - luz 0,08 mm
Gdy włożyliśmy już ten szczelinomierz, to dokręcamy kwadracik tak, aby szczelinomierz chodził z oporem. Kluczem 9 dokręcamy nakrętkę kontrującą i sprawdzamy, czy szczelinomierz chodzi tak jak chodził, czyli z oporem. Jeśli tak jest, to możemy już wszystko skręcać.
Górny i dolny zawór reguluje się tak samo, tylko musimy pamiętać, że górny zawór powinien mieć luz 0,05 mm, a dolny 0,07 mm.
Na koniec, przed skręceniem wszystkiego, należy wykonać kilka obrotów wału, ustawić ponownie wszystkie znaczki i sprawdzić jeszcze raz luzy.
---------------------------------------------------------------------------------------Poradnik znaleziony na konkurencyjnym forum i prze klejony ^^
Ostatnio edytowany przez Monster96 (02-03-2014 19:32:46)
Offline
Gość
Bo jak będziesz miał rozrząd nie na znakach to nie wyregulujesz dobrze.
Czyli aby wszystko było dobrze to cecha T musi być na 12, a cecha na zembatce na 9? A wystarczy ustawić tylko na zębatce cechę na 9 bez rozkręcania przy magneto?
Dobry poradnik tylko szkoda, że nie twojego autorstwa.
Offline
karl - Niby wystarczy samą zębatke ale czesto zebatka jest troszke przestawiona , tylko cecha T na 12 daje 100% pewnosci że masz dobrze , to jest tylko 5 śrubek , warto .
Offline
A jak cecha na zębatce nie będzie się zgadzać z cechą T to jak to przestawić na tej zębatce? Ma to jakiś wpływ oprócz tego że nie jest na 9 względem cechy T na 12?
Offline
ja mam zębatkę odwrotnie i żeby dobrze było muszę ustawić magneto na 12 a zębatkę na 3
Offline
Jest jeszcze taka rzecz , że pełen obrót magneta ,nie przekłada się tak samo na obrót zębatki w głowicy
Bo po pełnym obrocie magneta , zębatka przejdzie z godz 9 na 3
Wpływ ma taki że jeżeli znaki się nie pokrywają , to po prostu jest przestawiony rozrząd
Przestawić zębatkę , a tym samym ustawić rozrząd , możemy zrobić po odkręceniu tych 3- ech śrubek mocujących zębatkę i w tedy korygujemy
Offline
A jak zębatka nie będzie się zgadzać z magnetem, czyli będzie rozregulowany rozrząd to co się stanie? Chyba nie ma to wpływu na pracę silnika?
Offline
Stać się może np , to że silnik nie będzie miał pełnej mocy , gorzej się wkręcał , i wiele innych
Poza tym przy mocno przestawionym rozrządzie w ogóle nie można go odpalić lub jest spory problem z odpaleniem
Uważam że ma wpływ i to spory , te silniki są dosyć mocno czułe na to by były poprawnie ustawione , zarówno rozrząd jak i zawory
Offline