Największe forum na temat Rometa Router WS 50 i podobnych motorowerów. Znajdziesz tutaj pomoc i przydatne poradniki. Nie czekaj, zarejestruj się! Grupa na facebooku SERDECZNIE ZAPRASZAMY DO DOŁĄCZENIA- Kliknij we mnie!!
Na pewno większość z Was spotkała się już z tym zjawiskiem - zwłaszcza ci co jeżdżą w zimie i w deszczu. Chętnie bym się podzielił jakimś gotowym rozwiązaniem, ale sam go nie posiadam
W lotnictwie (w motoryzacji 4-kołowej ze względu na obecność wtrysków raczej nie) jest do dosyć popularny temat i tam stosuje się pogrzewy gaźników, z angielska carb heat. Na Alledrogo niestety nie ma niczego takiego do motocykli
Póki co mam 2 pomysły.. jeden to obkleić gaźnik filcem, a drugi to "połączyć" gaźnik z czymś co generuje ciepło, np. wydech, taśmą drutów albo czymś innym co będzie przenosić to ciepło Mam tylko wątpliwości co do efektywności tego i czy mi się silnik nie zatrze jak bede jechać w lato na takim włączonym podgrzewie?
Jakieś podobne doświadczenia, sugestie, rozwiązania?
Ostatnio edytowany przez LOTnick (24-02-2014 17:08:56)
Offline
Moim zdaniem, takie coś do naszych Rometów nie jest potrzebne, bo jeszcze chyba nikomu gaźnik nie zamarzł, a w lato tylko kłopotu może narobić Aczkolwiek pomysł masz dobry.
Ostatnio edytowany przez login97 (24-02-2014 18:08:21)
Offline
Cuda z drucikami sobie odpuść
Jeśli jakoś dasz radę obkleić go tym filcem to działaj, ale wątpię że to zda egzamin
Offline
Jak dla mnie bajer raczej dość zbędny. Ale jeśli już ktoś chce robić to spróbowałbym inaczej.
Kupić na Allegro czy innym sklepie podgrzewane manetki. Wyjąć z nich układ grzewczy i przymocować do gaźnika. Masz wtedy podgrzewanie na włącznik.
Inna sprawa że nie wiem czy starczy mocy w akumulatorze na odmrożenie w taki sposób gaźnika.
Offline
Gość
Silnik powinien dostawać zimno powietrze, a ocieplając go spowodujesz, że będzie cieplejsze i silnik straci na mocy.W samochodach na 1/4 mili i w customach stosuje się osłony oddzielające filtr powietrza od silnika, aby ciepło z silnika nie leciało na filtr.
Podejrzewam że wyścigi na 1/4 mili nie odbywają się w warunkach w których obladza się nawierzchnia, gaźniki i wszystko co do życia jest potrzebne
Podgrzewane manetki niestety są za drogie zdecydowanie, a mnie raczej zależy na rozwiązaniach do 50 zł max.
Myślę czy w ostateczności nie dodać do paliwa czegoś co ma właściwości higroskopijne (zbierałoby tą parę co mi tak przeszkadza). Oczywiście nie mam tu na myśli wsypywania soli do baku, tylko raczej coś w stronę spirytusu - i higroskopijny i podwyższa też liczbę oktanową
Offline
Gaźnik ci cię obladza? Serio? Pierwszy raz się z tym spotykam... I są jakieś tego skutki? Bo jeśli nie ma różnicy w jeżdżeniu to szkoda twojej roboty
Offline