Największe forum na temat Rometa Router WS 50 i podobnych motorowerów. Znajdziesz tutaj pomoc i przydatne poradniki. Nie czekaj, zarejestruj się! Grupa na facebooku SERDECZNIE ZAPRASZAMY DO DOŁĄCZENIA- Kliknij we mnie!!
Witam dzisiaj poszedłem do garażu odpalić motorek i ... akumulator nie zakręcił więc chciałem z kopniaka i jak już załapie nie chce wejść na obroty albo zgaśnie od razu albo po chwili .
Z uwagi na to że dopiero go nabyłem i jest 1 motorek nie zdziwiłbym się że coś robię nie tak.
1 kranik ja mam jakiś dziwny nie mam nigdzie na nim napisane on off na górze tak jakby mały zbiorniczek na dole ciut większy ustawiłem na ten większy - tą krótszą częścią kranika.
2 dźwignia ssania - wajchę podnoszę do góry w gaźniku
3 i nie wiem jak z przełącznikiem w kierownicy na co ustawić , czy tak jak odpalania z rozrusznika czy nie ?
tzn w pozycję off przekreślone kółeczko
będę wdzięczny za pomoc wszak powinien odpalić nawet przy tej temp ? i nawet jak aku nie kręci nie powinien chyba gasnąć , bo światła jeszcze świecą ?
Co może być przyczyną aha benzyna zalana ze stacji benzynowej więc chyba ok?
Offline
Przycisk na kierownicy musisz mieć na otwarte kółeczko.
Co do akumulatora to u mnie problem wygląda tak że nic nie reaguje rozrusznik,wciskam i zero efektu.I tak jak u Ciebie mam światła.
Benzyna ok,byle 95.
Kranik w poziomie to pozycja "off" a żeby było na główny bak musi być tą dłuższą końcówką do większego "zbiorniczka".
Ogólnie mam podobne kłopoty,więc chętnie wysłuchamy rad
Offline
To polecam Wam Panowie sprawdzić przewody od przekaźnika rozrusznika, raczej wszystkie. Jak ktoś nie wie gdzie go szukać to można polecieć po kablu od rozrusznika - jest na drugim końcu i jeszcze kostka na 2 kable jest przy przekaźniku. Jak wszystko będzie wydawało się ok, to zmiana przerywacza, a najlepiej pożyczenie od kumpla na próbę
Offline
Nie wiem jaki masz przebieg , ale w tych konstrukcjach powodem nie odpalania czasami są tak wydawało by się banalne sprawy jak np brudna gąbka w filtrze powietrza itp , jeżeli orientujesz się choć trochę , to proponuję przeczyścić filtr i gaznik i wyregulować go , na pewno mu nie zaszkodzi
Offline
Oi 300km na święta go odpaliłem z rozrusznika i było ok ,
Natomiast dziś było tak że z rozrusznika nic , z kopniaka odpalił ale zgasiłem go kluczykiem - dobrze zrobiłem?
i od tej chwili katastrofa nie chce odpalić z kopniaka a jak odpali to gaśnie jakby nie miał benzyny a ma .
ssanie wajcha w górze kranik na dole dłuższą końcówką w dół i rozrusznik na kółeczku czy ma to znaczenie ? jak by był wyłączone ?
ps a co to znaczy że go zalałem i jak ewent wyjść z tej sytuacji ?
Ostatnio edytowany przez boromir (13-01-2014 20:48:48)
Offline
Tego silnika się praktycznie nie da zalać - specjalnie kopnąłem go ze 30 razy bez kluczyka (liczyłem wtedy), przekręciłem kluczyk i z pierwszego odpalił. Ssania nie polecam używać (jak dla mnie nieużyteczny badziew w tym wykonaniu, nawet nie działa tak jak powinno) - jako, że nie użytkujesz tego sprzętu długo, możesz poprostu za wysoko podnosić tą dźwignię. Dolej mu z litr chociaż, może to być benzyna Możesz też dodać mu trochę powietrza dla pewności
Offline
boromir , to praktycznie nowy sprzęt , na moje oko z tego co piszesz to raczej wystarczy wszystko dobrze poustawiać i powinno być dobrze , jeżeli nie czujesz się na siłach z całym szacunkiem , może poproś kogoś o pomoc przy podstawowych ustawieniach , polecam w wolnych chwilach poczytać o tych silnikach i poszerzyć wiedzę na ich temat ,przyda się , a w razie problemów masz forum
Offline
Adi dlaczego uwarzasz ze ssanie w tum sprzecie jest bezurzyteczne ?? Mi naprzyklad na zimnym silniku bardzo pomaga odpalic, czasami wstawiajac go do garazu przy tem ok 0 C nie moglem go odpali, moze za dlugo na wilgotnym powietrzu stal czy cos, nie wiem ale po wlaczeniu ssania palil na dotyk, sprawdzone nie jednokrotnie
Offline
Mi osobiście również ssanie pomaga przy odpaleniu,tak jak pisałem rozrusznik poległ i z kopa dopiero na ssaniu łapie (temp w garażu też jakieś 0 stopni)
Może wykonanie nie powala jak to w routerze,ale coś tam daje
Offline
Panowie ale ssanie dźwigienkę podnosimy do góry a jak jest ciepły obniżamy w dół ?
czy sama się obniża ?
Ja natomiast w środę poszukam filtra zobaczę czy jest ok , wyciągnę aku , przewód i świecę i do domku niech zimuję a wiosną zobaczymy ale będę wdzięczny za każdą sugestię .
Troszkę szkoda że nie ma żadnych materiałów odn gaźnika i ustawiania go - tylko pozostaje forum i uwagi Doświadczonych Kolegów..
A czy przy pracy silnika i odpalaniu nie przeszkadza że aku jest padit ?
Offline
jak aku jest padniete to możesz go odpalić ale tylko z kopa (przejedziesz kilka km i aku naładowane )
jak ciepły to wajcha w dół, wystarczy ze 1min na ssaniu pochodzi
a tu masz jak ustawic gaznik: http://www.youtube.com/watch?v=R_VvgbQOEn4
ja to odpalam go raz na tydzien i idzie z pierwszego bez problemu a ssania nie używam już wogóle (romcio stoi praktycznie na dworze tylko że pod dachem )
Offline
To nie pojemnik, a poziom paliwa w baku - mniej niż 2 litry. Są dwie pozycje na gaźniku - rezerwa - krótka rurka, mniej niż 2 litry, i yyy "zbiornik główny" czyli dłuższa rurka, no jeszcze zakręcenie kranika, ale o tym nie wspominam
Przykładowo masz zalany cały bak - będzie Ci chodził zarówno jak jest przekręcony na rezerwę, jak i na "zbiornik główny"
Aby mieć pewność, że mamy dostatecznie paliwa w baku (zazwyczaj w sezonie) polecam taka strategię - lejemy ile tam chcemy, powiedzmy 8 litrów, przekręcamy na zbiornik główny, a potem zamiast się wachać ile mamy paliwa, czekamy aż zacznie przerywać, gdty przerywa przełączamy na rezerwę i wiemy, że mamy mniej niż 2 litry
Offline
Weź poproś tatę czy dziadka na pewno mieli jakąś motoryne ,komara, itp.
Offline
McSłowianin napisał:
Weź poproś tatę czy dziadka na pewno mieli jakąś motoryne ,komara, itp.
dzięki za rade ale pewnie niebawem sam będę tatą i za dłuższą chwilkę dziadkiem ... dlatego już merytorycznie się przygotowuję żeby nie zrobić rybki takiej jak teraz.
Dzięki za pomoc Panowie i proszę o jeszcze każda dobra rada jest dla mnie bardzo cenna jutro mam zamiar coś przy routerku porobić.
a nie ma żadnego schematu gaźnika bądź filmika - o ustawienia ok dzięki obejrzałem ale już rozebrać - brak wiedzy
Offline