Największe forum na temat Rometa Router WS 50 i podobnych motorowerów. Znajdziesz tutaj pomoc i przydatne poradniki. Nie czekaj, zarejestruj się! Grupa na facebooku SERDECZNIE ZAPRASZAMY DO DOŁĄCZENIA- Kliknij we mnie!!
Tak jak napisałem, sklejenie sprzęgła na Valvoline zdarzyło mi się tylko w GSX1100G. Miałem go zalanego raz w TA oraz w Kawie i nic takiego nie występowało.
Coś mało kilometrów robisz jeśli chcesz jeździć na Orlenie do końca sezonu... Taki olej powinien być wymieniany po góra 1000km, a najlepiej po połowie tego.
Offline
w 2t sie daje pol silniku prawie oleju a w 4t jest na dnie dziwne czy sie skrzynia nie zajedzie bo jak u mnie jest i moto nie pochodzi zeby olej przemieszal i zaczne jechac to mi w skrzyni tlucze jak zmieniam biegi tak jak by bez smarowania jechal. Mi sie wydaje ze do ws powinno byc osobny zbiornik na olej w skrzyni i silnika czyli wal i glowice.
Offline
Wszystkie oleje są praktycznie takie same, różnią się tylko ceną i firmą.
Mam wujka i ojca mechanika i powiedzieli mi, że najlepszy jest olej do kosiarek spalinowych bo jest przystosowany do cięższej pracy niż silnik 50.
Offline
Czyli Motul 5100 jak najbardziej do Routera WS 50 pasuje?
Offline
Ja leje Motul 5100 10W40 Technosynthese Ester z normą jakości MA2 i co najważniejsze daje elegancko rade. W porównaniu do tego co miałem po zakupie silnika 110 to po pierwszych 320 kilometrach zmieniłem olej który okazał się gęsty i co najważniejsze było go niewiele bo 420 ml od razu wlałem Motula trochę ponad 650ml i od razu było inaczej. Teraz po przejechaniu pierwszego tysiąca kilometrów zlałem starego Motula który bez problemu opuścił silnik z racji tego że jest rzadszy i zalazłem drugą już butelkę i śmigam jestem zadowolony bo chociaż wiem czym jeżdżę no i sprzęgło się nie skleja ani nie ślizga się. Mogę polecić ja u siebie płacę od 38 do 40 zł za Litr.
Offline
Ja tam uwazam ze kazdy olej 10w40 bedzie dobry bo nie oszukujmy sie ale ten silnik to najprostsza konstrukcja jakie znane byly 50 lat temu. Jakies wyrafinowane oleje to mozna wlewac do turbodiesli na common railu i z dwustopniowym doladowaniem. W tych silnikach wazne zeby w ogole byl olej i jego ilosc byla odpowiednia i byl wymieniany wtedy kiedy trzeba. Ostatnio u siebie mialem zalany Lotos syntethic 10w40 z tesco i smigal silnik pieknie. Sry nikt mi nie wmowi ze skoro od 5 lat taki olej wlewam do swojej vectry 2.0 DTI to on sie okaze za slaby jakosciowo do routera ;x
Offline
Pewnie i masz rację, ale myślę że stosowanie dobrych olejów Routerowi na pewno nie zaszkodzi.
Gdy wymieniałem z fabrycznego oleju na podanego wyżej Motula, w pracy silnika może nie zaobserwowałem zmian ale na pewno lżej zaczęła działać skrzynia biegów, a to już jakiś plus.
Offline
Słuchajcie lejcie normalny 10w-40 taki jak zaleca producent ja stosuje również Motul 5100 4T ale w większej ilości do swojego Suzuki i jest to olej który w zupełności wystarcza . Jest optymalnie tani jakościowo dobry i co najważniejsze łatwo dostępny bańkę 4 litrowa można już kupić od 95 zł więc się opłaca a silnikowi nie zaszkodzi.
Router to nie jest maszyna która ma sportowy silnik i musi jeździć na Repsolu nawet ten silnik trudno nazwać silnikiem wysoko obrotowym. Polecam tym co docierają silniki niech docierają na Motulu ( kupujecie maszynę spuszczacie olej do zera zalewacie motula) a potem już tylko jak dotrzecie zalewacie raz na sezon ewentualnie robicie małe dolewki i możecie spokojnie śmigać po kilka tysięcy kilometrów w sezonie.
Offline
Gość
http://www.youtube.com/watch?v=m_XsZzr81-A Na oleju platinum, cylinder w idealnym stanie, zero nagaru na tłoku i głowicy, sprzęgło się nie ślizga, a na koło z gazu wyjebać potrafi.Obroty poniżej 6 nie schodzą (Docieranie według MotoMana) i zapierdala aż miło.
Tak Kazek tylko widzisz różnica pomiędzy olejami motocyklowymi jest inna i samochodowymi inna chociażby to że mają inne normy jakościowe i to że oleje samochodowe są do silników z chłodnicami które są chłodzone dużą powierzchnią i sporym wentylatorem a silniki tak zwane olejaki są chłodzone samym powietrzem podczas jazdy poczytaj sobie instrukcje od Motula i porównaj z innym olejem.
Offline
Gość
Te oleje to odwieczny problem wszystkich kierowców chińskich motorowerów. Ja od zawsze i na zawsze będę lał najtańszy jaki dostanę w mieście, bo nie poczułem ani nie zauważyłem różnicy w markowym oleju motocyklowym, a tym najtańszym samochodowym.
Do większego/markowego motocykla owszem, będę lał lepszy, ale do chińczyka po co? Tu wlejesz Kujawski i będzie chodził
Gość
Dizel platinum 10W40 moto 4T olej motocyklowy, taki zalałem.