Największe forum na temat Rometa Router WS 50 i podobnych motorowerów. Znajdziesz tutaj pomoc i przydatne poradniki. Nie czekaj, zarejestruj się! Grupa na facebooku SERDECZNIE ZAPRASZAMY DO DOŁĄCZENIA- Kliknij we mnie!!
Siemka mam pytanie jak dokladnie zmienic ten zestaw? bo wiem ze to jest glowica,cylinder i tlok i pierscienie,ale czy to robimy na moto,czy demontujemy caly silnik i gdzies wygodniej wszystko skladamy? i czy przed rozbiorka nie trzeba spuszczac calego oleju i paliwa zeby sie nie wylalo?
Offline
Nie trzeba wyjmować silnika z ramy, olej lepiej spuścić, paliwa nie trzeba, ale nie zaszkodzi kranika zakręcić
Offline
A ja powiem tak. Ja zmienialem i wiem.
Silnik lepiej wyciagnac jest o wiele wygodniej zeby zawory ustawic itp, Olej nie ma sensu spuszczac nic sie nie wyleje. Paliwo no kranik zakercisz i git
Offline
Gość
Olej spuszczasz i wymieniasz na nowy, mam złe doświadczenie z olejem z poprzedniego cylindra.Silnika wyciągać nie musisz.Kup zestaw uszczelek i oringów głowicy i głowicę nieuzbrojoną.
co do oleju to spuść ,wkoncu bedziesz miał nowy tłok ,a jak nowy tłok i reszta to wlej i nowy olej to jak dla mnie podstawa aby nie zostawiac starego a co do wyjmowania silnika to napewno wygodniej ale niema takiej potrzeby
Offline
Przy wymianie całego zestawu , olej lepiej zlać , jeżeli masz w miarę ''świeży'' nie przepalony , to po wymianie wlej go do silnika z powrotem , całego silnika nie ma potrzeby demontować do takiej wymiany, bo bez problemu zdemontujesz wszystko z silnikiem w ramie ,
Jeżeli zestaw jest kompletny , z uzbrojoną głowicą to taka wymiana wraz z odpaleniem na nowym zestawie to 2h ,
Wbrew pozorom to naprawdę nic trudnego , jeżeli głowica jest uzbrojona
Offline
Gość
1L porządnego oleju do motocykli to nie jest majątek bo ok. 35-40zł liczą gdybyś musiał zmieniać cylinder jakby się zatarł, to wyjdzie cie 4x tyle.
Ostatnio edytowany przez Kazek (15-12-2013 21:33:02)
Co do paliwa i oleju-tak jak koledzy wyżej. Według mnie łatwiej będzie na zdemontowanym silniku,po prostu wygodniej. No chyba że masz podnośnik i moto ustawisz sobie na wysokości ramion
Offline
Jeżeli nie masz doświadczenia, to radzę Ci wymontować silnik z ramy, przed wyjęciem spuść olej. Najlepiej po wymianie cylka etc... zalać nowym olejem. Do wyjęcie silnika trzeba, zdjąć łańcuch z przedniej zębatki, odpiąć kable (iskrownik, czujnik biegów), odkręcić dźwignie zmiany biegów, odpiąć przewód paliwowy przed czym trzeba zakręcić kranik, zdjąć fajkę, odkręcić tłumik i 2 śruby od mocowania silnika Jeżeli o czymś zapomniałem to poprawcie mnie
Offline
To dziwne ze wy doradzacie spuszczenie oleju. Ja mialem swiezy olej tzn moze 100km-200 przejechane i nawet nie myslalem zeby go spuscic. Sladu oleju nawet nie bylo jak sciagalem cylinder i glowice. Jak dla mnie to olej moze zostac tam gdzie byl.
Ps: nie zapomnij nasmarowac olejem cylindra przed skreceniem
Offline
jezeli olej swiezy to ok. ale jak ma juz przejechane ze 2000 km to dla bezpieczenstwa lepiej wymienic
Ostatnio edytowany przez MontiSquad (16-12-2013 14:29:48)
Offline
Gość
2K ? O_O olej powinno wymieniać się co 1000-1500.