Największe forum na temat Rometa Router WS 50 i podobnych motorowerów. Znajdziesz tutaj pomoc i przydatne poradniki. Nie czekaj, zarejestruj się! Grupa na facebooku SERDECZNIE ZAPRASZAMY DO DOŁĄCZENIA- Kliknij we mnie!!
Dzisiaj na prosbe kolegi z forum pokaze jak przerobic tlumik przelotowy do naszych Router'kow
Oto przyklad z allegro http://allegro.pl/tuning-tlumik-przelot … 74837.html
Najlepiej brac srebrny poniewaz lepiej wyglada
Krok nr.1
Najpierw odcinamy stary tlumik od kolanka w tym miejscu pokazanym czerwoną linią:
Krok nr.2
https://zapodaj.net/2c4dde12633c4.jpg.html
Następnie z kolanka NOWEGO tlumika odcinamy 2 mocowania i NIE WYRZUCAMY ICH te mocowania sa zaznaczone na zdjecium na czerwono:
https://zapodaj.net/5e41fa679ca7e.jpg.html
Krok nr.3
Teraz chyba najwazniejsza sprawa. Najpierw musimy nowy tlumik skręcic srubami jak tutaj:
https://zapodaj.net/46c6546f337ed.jpg.html
Nastepnie nowe kolanko ucinamy w zaleznosci czy chcemy zeby nowy tlumik byl krotszy lub dluzszy ale bez przesady tutaj jest pokazane w ktorym miejscu nalezy to zrobic zeby ladnie wyglądalo.
Na czerwono jest pokazana odleglosc ucietego kolanka a na zielono jest pokazane o ile jeszcze moze byc jeszcze dluzszy tlumik. Chodzi o to ze jest obejma ktora pokazuje jaka moze byc maksymalna lub minimalna dlougosc:
https://zapodaj.net/c08887d665640.jpg.html
Krok nr.4
Mowilem zeby nie wyrzucac odcietych mocowan z nowego kolanka. Z nich nalezy zrobic podpórke dla stopki centralnej zeby lancuch nie zahaczal nam o nią. Nalezy jedno z nich skrocic i zespawac z drugim.
Tutaj wazna sprawa w starym tlumiku jest taka podporka na stopke centralna. Z niej bierzemy taką gume i wkladamy do dorobionej podporki. Tutaj na zdjeciach to widac:
https://zapodaj.net/3d3fcda3d2f40.jpg.html
https://zapodaj.net/9fd146ce7f42a.jpg.html
Krok nr.5z
Teraz kolejna wazna sprawa.Na tlumik nakladamy obejme i skrecamy ją wraz dorobiona podporka do podporki na noge (do tego uzywamy oryginalnej sroby i nakretki).Gdy juz wszystko połączylismy to nowy tlumik z nowym odcietym kolankiem wkladamy do starego kolanka. Pozniej nalezy koncowke NOWEGO kolanka troszke spłaszczyc np. żabką aby dobrze pospawac wszytko. Chodzi mniej wiecej o to:
https://zapodaj.net/8e00453c9924d.jpg.html
Krok nr.6
Teraz spawanie wszystkiego. Nowy tlumik i kolanko spawamy najlepiej migomatem. Ja troszke pomalowalem ten spaw ale bedzie widac jak to wyglada:
https://zapodaj.net/55399d2b34f43.jpg.html
KONIEC. wszytko zajelo ok jednej godziny.
Tutaj zdjecia z efektu pracy:
https://zapodaj.net/c0234e7f463ec.jpg.html
https://zapodaj.net/9bc137dfb120e.jpg.html
ORAZ FILMIK:
http://www.youtube.com/watch?v=XwWrEMLm3sk
Planuje jeszcze pomalowanie tlumik i kolanka. Tlumik bedzie wtedy czarny a kolanko oczywiscie bedzie pomalowane farba żaroodporna.
Jesli macie jakies pytania pisac!!!!
Oczywiscie nie zapomnijcie dac +
Ostatnio edytowany przez Montii (12-10-2017 20:28:32)
Offline
ups... zapomnialem o jednej rzeczy otoz: aby oryginalna sruba mocujaca tlumik pasowala nalezy powieszyc pilnikiem dziurke w obejmie
to tyle przepraszam zapomnialem o tym
Offline
Wybaczamy
Offline
Gość
A nie lepiej by było uciąć blachę mocującą końcówkę od kolanka nowego i przyspawać ją do starego? Byłoby o wiele estetyczniej. Bo teraz to taki lipton trochę
powiem tak projekt to byl czysty spontan
wiem ze to nie wyglada pieknie ale cos tym zrobie w najblizszym czasie
jak wszystko bedzie gotowe wrzuce zdjecia
Offline
Po mojemu nie wygląda to źle Może przez zimę sam go tak przerobię +stożek.
Offline
osiagi to moze 1km/h ale przez piewrsze 500km dodajac co chwile gazu miałem banana od ucha do ucha
a tak dodam ze ostatnio zrobilem wyciszenie do niego (taka mosiężna "zwężka")
zmienil sie dzwiek i troche cichszy jest wiec smerfy sie raczej nie przyczepią
Offline
A czy te miejsca gdzie ucięte są mocowania to nie będą czasem rdzewiec ???
Offline
wystarczy pomalowac zaroodporna farba i bedzie git
osobiscie jeszcze nie malowalem zaroodporna poniewaz chcialbym cale kolanko pomalowac
do tej pory spaw nie pordzewial czekam do przyszlego sezonu
*na marginesie dodam ze pomalowalem ten tlumik na czarny mat i efekt jest super moze dodam zdjecia
Offline
Ja takze pomalowalem juz 2 razy kolanko calutkie razem z tlumikiem na czarny mat. Lecz po porzadnym zagrzaniu silnika kolanko czym blizej glowicy robi sie bardziej szare a przy samej glowicy mozna powiedziec zostalo bez lakieru. Jakis gowniany lakier kupilem
Offline
Trzeba patrzeć do jakiej wytrzymałości są lakiery, bo niektóre są do 650 stopni a niektóre do 800 stopni. Ja kupiłem w Leroy Merlin lakier żaroodporny do 800 stopni. Kosztował niecałe 32 zł i kolanko jest jak na razie dobre. Malowane było na początku sezonu.
http://www.leroymerlin.pl/farby/emalie- … ,l811.html
Użyłem tego lakieru.
Ostatnio edytowany przez Tommy29 (30-11-2013 13:11:43)
Offline
Tutaj macie tutorialik jak porządnie pomalować tłumik i zabezpieczyć przed rdzą:
Faza 1: Odkręcenie kolektora i odpięcie tłumika
Faza 2: Szczotka druciana
Faza 3: Papier ścierny (ja użyłem 180) - najbardziej mozolna robota, ale trzeba zetrzeć jak najwięcej rdzy
Faza 4: Odrdzewiacz - kusiło mnie żeby wypróbować działanie coca-coli, ale stwierdziłem że szkoda czasu na pierdoły. Za 10 zł kupiłem "Cortanin F", którym nasączyłem gębkę-zmywak do naczyń i wymyłem tym cały kolektor. Po pierwszym użyciu rdza nadal trochę występowała, więc po 10 minutach powtórka, potem jeszcze raz, dla kosmetyki. powiem, że środek ten działa cuda, kolektor był piękny, ale od tego środka zrobił się trochę lepki. Trzeba było przemyć kolektor benzyną
Warning: do pracy z tym specyfikiem użyjcie jakichś porządnych gumowych rękawic, bo ja użyłem zwykłych szmacianych, które mi przemokły i 4 dzień nie mogę domyć palców (pastą ścierną, mydłem, ani nawet rozpuszczalnikiem), nie ma żartów
Faza 5: Malowanie: W Castoramie nabyłem dwie farby: podkład antykorozyjny w spreju oraz farbę do kominków (wytrzymuje ponoć 1200 stopni) Najpierw warstwa podkładu, potem po wyschnięciu czarna farba do kominków.
Warning: nie popełnijcie tego błędu co ja, mianowicie warstwa antykorozyjna nie powinna być gruba. Lepiej raz psiknąć kolektor tą farbą, bo ja w jednym miejscu (od wyjścia z silnika jakieś 15cm) trochę się zamyśliłem przy malowaniu i warstwa podkładu była gruba, skutki tego był straszne, o czym przekonałem się po montażu
Faza 6: Montaż. Założyłem z powrotem kolektor i tłumik (który w międzyczasie okleiłem carbonową folią na bazie aluminium kupioną w Grafnecie)
Faza 7: Wypalanie farby. Odpaliłem motocykl, przez pierwsze 5 minut na biegu jałowym stał a ja dmuchałem na kolektor wiatrakiem, bo tak się dymiło (najwięcej oczywiście przy wyjściu z silnika). Po jakichś 5 minutach wsiadłem na motor i pojechałem zrobić 10-kilometrową rundkę, żeby się wygrzał i żeby go trochę owiał wiatr.
Offline
dobrze jest również gdy na kolektorze nie ma rdzy
wtedy lekko scieramy lakier później czyscimy benzyna i malujemy bez podkladu samą farbą żaroodporną
chodzi o to ze stara farba robi za podklad
ale na kolektorze nie moze byc grama rdzy bo pozniej wszystko pójdzie w p***u
Offline