Największe forum na temat Rometa Router WS 50 i podobnych motorowerów. Znajdziesz tutaj pomoc i przydatne poradniki. Nie czekaj, zarejestruj się! Grupa na facebooku SERDECZNIE ZAPRASZAMY DO DOŁĄCZENIA- Kliknij we mnie!!
1- silnik 124ccm
2- 16/47
3- na prostej drodze staram się nie przekraczać 8tyś, z uwagi na raczej nie przystosowaną do takich prędkości konstrukcję Routera
4- 73 kg
5- pod każdą górkę jedzie się zajefajnie
6- nie znam takich odważnych chętnych do jazdy ze mną , a tak serio zawsze jeżdżę sam, ale myślę że z we dwie osoby nie powinno być większych problemów
Offline
1. 125cc FMI od crossa
2. 15/42
3. Wkręcił 9.5k, a wtedy gościu w starszym Volvo mi zjechał
4. Troche ponad 70kg, ale na tej pojemności to nie ma dużego znaczenia
5. Pod górkę przyspiesza, ale pod dużą to jedzie stałą prędkością
6. We dwójkę elegancko się zbiera
Offline
Krótko:
1.88 ccm gaźnik pz 22
2.Na 4 biegu 7,5 tyś,85 km/h
3.Zębatki 16/41
4. 95 kg
5.Małe wzniesienia spokojnie na 4 biegu większe trzeba redukować do 3
6.We dwoje daje rady ale na miasto nie za bardzo muł przy ruszaniu na trase okej prędkość 65 km/h
Ostatnio edytowany przez kifflee (01-06-2014 12:55:15)
Offline
Tak więc teraz mój esej, a będzie co pisać, bo trochę zmian i przygód było.
A więc tak:
1. Pojemność: pierwotnie 50 ccm (równo trzy lata jazdy i 16700 km przebiegu). Obecnie nowy silnik 110 ccm na dotarciu.
2. Zębatki: przy pojemności 50 ccm miałem: 13/45 (od nowości), później zagościło 16/38 (poj. 50 ccm) i na tym przełożeniu jechałem z Kalisza do Wołomina, po Wołominie kilka razy we dwie osoby i droga powrotna z Wołomina do Kalisza. Później zmieniłem zębatkę zdawczą na 13 zębów i odzyskał trochę wigoru. Po tym jak już skończyła się regulacja założyłem ponownie zębatką 45 zębów na tył. Po wymianie na zębatki 14/41 (jeszcze przy 50 ccm) było jeszcze dosyć dobrze. Obecnie przy pojemności 110 ccm (dokładnie 107) mam zębatki 16/41.
3 Obroty na 4 biegu: z tego co pamiętam to przy pojemności 50 ccm i zębatkach 13/45 na 4 biegu było to około 7000 rpm. Obecnie przy poj 110 ccm, zębatkach 16/41 i dotarciu na 4 biegu obroty w granicach 5-6k rpm i prędkość 70-80 km/h. Przy zębatkach 16/38 i pojemności 50 ccm 4 biegu praktycznie nie używałem.
4. Moja waga to około 90 kg.
5. Pod górkę: na 50 ccm i zębatkach 13/45 aby w miarę sprawnie pokonać górkę trzeba było zredukować do 3 biegu. Obecnie przy 110 ccm pod lekką górkę można spokojnie wjechać samemu na 4 biegu. Ewentualnie zredukować do 3 aby oszczędzić paliwo i nie jechać na full manetce
6. We dwie osoby: na 50 ccm i 13/45 z drugą osobą o wadze około 70 kg spokojnie można było jechać w granicach 50 km/h. W Wołominie kilka tras z drugą osobą (około 60 kg) na zębatkach 16/38 dało radę, ale tylko do 3 biegu. Z drugą osobą o wadze około 100 kg, zębatkach 13/45, pojemności 50 ccm prędkość wyniosła około 40-45 km/h (niestety po przejechaniu 5 km nie wytrzymała dętka i tak się zakończyła jazda). Na obecnej pojemności, 110 ccm, nie miałem jeszcze okazji jechać we dwie osoby.
Mam nadzieję że moje i mojego Routera "wypociny" pomogły chociaż w niewielkim stopniu
Offline
1. 49ccm
2. 12/52
3. Średnio 50km/h przy 7k rpm, dłuższa prosta to tak ~ 85km/h przy 11,5k rpm, więcej nie idzie
4. 75kg
5. Swobodnie bez redukcji nawet przyspiesza
6. Minimalne odczucie ( mowa o wadze do 65kg ), wkręca się do tych 11,5k rpm na 4 biegu, ale potrzebna trochę dłuższa prosta lub z górki
Offline
Mam wątpliwości co do tej prędkości na dłuższej prostej i przy tej konfiguracji zębatek. To ja na zębatkach 13/45 jak sprawdzałem ile max wyciągnie to pojechał z górki 80 i to przy ponad 10000 rpm. Więc z całym szacunkiem przy zębatkach takich jak masz to raczej mało możliwe.
Offline
Ja mam 14/52z jak na moją jadzę jest spoko bo jeżdżę tak ok 50km/h licznikowego i przy 6 000 obr/min nie ma takich wibracji. A jego max na takiej wmiare prostej to 70 licznikowe a we 2 ok 65 także fatalnie niema ale za to traci pod górke a i pojemność orginał 50ccm 9 800km przejechane.
Offline
Tommy29 napisał:
Mam wątpliwości co do tej prędkości na dłuższej prostej i przy tej konfiguracji zębatek. To ja na zębatkach 13/45 jak sprawdzałem ile max wyciągnie to pojechał z górki 80 i to przy ponad 10000 rpm. Więc z całym szacunkiem przy zębatkach takich jak masz to raczej mało możliwe.
Ja wiem, nie miałem jeszcze okazji skorzystać z gps ( choć mam go w komórce ) i podałem wynik z licznika ( a licznik przy dużych obrotach kłamie )
Offline
No właśnie. Ja sprawdzałem na fabrycznej pojemności z GPSem to w granicach 50-60 km/h wskazania prędkościomierza i GPSa u mnie się mniej więcej pokrywały. Ostatnio zrobiłem test przy pojemności 110 ccm (co prawda dopiero na dotarciu, więc nie katowałem go za mocno) i wyszło że do tych 80-85 km/h jeszcze pokazuje prawidłowo. Ale po przekroczeniu znacznie skali naszych liczników wskazówka bardzo mocno wychyliła się poza skalę niewspółmiernie do prędkości. Niestety nie udało mi się odczytać prędkości z nawigacji ale i tak sądzę że było to ponad 80 km/h (wychylenie wskazówki świadczyło o jakichś 90 km/h )
Offline
Mam inne moto ale też swoje napiszę
Oryginalnie 13/46
Silnik 120
Gaźnik 27mm+pompka przyśpieszająca
Przełożenia 15/40
V-MAX licznikowo 115km/h GPS 91km/h
Pozdro.
Offline
to i ja opisze
zębatki fabryczne 13/45
silnik 49 ccm gaźnik fabryczny chyba pz 19
moja waga około 90-100 kg
prędkość licznikowa 65 km na prostej przy obrotach 8000.
Z gps miałem v-max 60 km.tak jakby 5 km/h jest róznicy z gps a licznikowym.
Górki zależy jakie ,jak bardzo stroma góra to i czasem do 2 trzeba zejsć ,jak w miare łatwy podjazd to 3.4 a jak stroma góra ale krótka to z rozpędu na 4 wbijam :)pozdrawiam
Ostatnio edytowany przez sluzopator (10-09-2014 12:42:58)
Offline
Spójrz na samą zębatkę a nie na naklejkę W roczniku 2011, tym co ja mam, faktycznie fabryczne zębatki były 13/45 ale u Ciebie z tego co widzę to jest z tyłu chyba 52 zęby, a zdawczą pewnie będziesz miał 12 zębów. zeby podnieść trochę prędkość maksymalną zmień sobie na zdawczą 13 zębów. Na pewno trochę pomoże
Offline
1) 72
2)16-52
3) 6-8tyś obrotów
4) 60-70kg
5) samemu przyśpiesza nie muli.
6)nie jeździłem
Offline
Odgrzeję kotleta;
1. 72 cm
2. 14/47
3. ~8000 obr/min
4. 80 kg
5. Przy takiej konfiguracji przełożeń i 1 osobie, jadąc 50-55 km/h pod lekką górkę wchodzi bez oporu
6. Duża różnica szczególnie pod górkę, trzeba tak 1 bieg niżej
Przełożenia dobierane metodą prób i błędów. Kryterium była jazda do ok. 55 km/h (licznikowe) i 6000-6500 obr/min, co nie skutkuje jeszcze znaczącymi drganiami. Pożej szkoda mówić, maszyna ma chęć jechać, ale się nie da ze względu na obawę, że zaraz się wszystko rozpadnie. Chyba coś nie tak z tym motorkiem (nie jestem pierszym właścicielem).
Offline