Największe forum na temat Rometa Router WS 50 i podobnych motorowerów. Znajdziesz tutaj pomoc i przydatne poradniki. Nie czekaj, zarejestruj się! Grupa na facebooku SERDECZNIE ZAPRASZAMY DO DOŁĄCZENIA- Kliknij we mnie!!
Cześć, mam do was prośbę wielką
W FAQ Konrad umieścił tabelę zrobioną przeze mnie ile na danych zębatkach Router może śmigać
http://www.routerws50.pun.pl/viewtopic.php?id=2263
obliczenia do tabele wziąłem z wzoru podanego tu:
http://www.moto-4t.pl/index.php?option= … &Itemid=52
(przykład na ogarze ale przełożenia w routerze z tego co widzę z obliczeń są identyczne, jedyna różnica obwód koła w routerze które wynosi 1,94 m.)
Jednak chciałbym to uzupełnić, zaznaczyć ile poleci na danym przełożeniu na cylindrze 50cm3 a ile na 72cm3, czy dane przełożenie udźwignie silnik z cylindrem 50cm3, czy w dwie osoby da się jechać czy ni cholery.
Stąd proszę was o odpowiedzenie mi na kilka pytań:
1) jaki macie cylinder
2) jakie macie zębatki (proszę nie pisać fabryczne czy na naklejce pisze, bo fabrycznie pchają różne zębatki, a to co pisze na naklejce też się w większości przypadków nie pokrywa z rzeczywistością)
3) na 4 biegu na prostej drodze bez wniesień w jakie obroty się max wkręcicie
4) wasza waga
5) jak się jedzie wam pod lekką górkę
6) jak się jedzie wam w dwie osoby
Na pewno to się przyda przyszłym posiadaczom tej maszyny jak i tym co chcą wymienić cylinder czy zębatki.
z góry dzięki
Ostatnio edytowany przez Rafael_K (03-10-2013 10:13:56)
Offline
1)Pojemność 72 ccm
2)15/52
3)4 bieg 90 km/h + mierzone samochodem 11.5 k rpm wiecej sie rozpedzilem tylko auta nie było. A licznik dawno sie oparł przy 8-9 k rpm
4)+ - 60kg
5)lekka górka tzn jaka. Np jak na 50 ccm lecial bieg w dol to tu sie utrzymuje 4 bieg.
6)Moc jest podobna do 50 ccm(oczywiscie jedna osoba na pokładzie) wtedy jak sie jedze we 2
Offline
Mam 50ccm,zebatki 13/52 bodajże.Nie kręcę go nigdy wyżej niż 9 tys obrotów(na pewno da rade więcej)
Co do wagi,jakieś 65 kg.
We 2 osoby? U mnie bez dotarcia(dokładnie,docieranie do 100 km potem już tylko starałem się oszczędzać silnik) spokojnie 2 osoby uciągnie,ba,jechałem nawet w 3 osoby..
We 2 prędkość realna to jakieś 50 km/h,45 bez katowania.
Offline
1. Posiadam silnik cały nie przerabiany 110cm3
2.16 zębów przód , 38 tył
3.maxymalnie 7600 obrotów dalej nie chciał iść albo koniec skrzyni biegów albo standardowy gaźnik z 50cm3 nie pozwalał na większe osiągi.
4.ok 50kg
5.nie znacznie słabiej ale nie wymaga zmiany biegów w pełni daje rade
6.w mieście trochę słabo jeżdżę z pasażerką ważącą 75 kilo start trochę mułowaty a dalej jedzie. Nawet Elegancko się jeździ w trasy gdzie nie trzeba się zatrzymywać co kawałek średnia prędkość w dwie osoby to jakieś 60 kilometrów na godzinę
Ostatnio edytowany przez Dizel (29-09-2013 21:09:39)
Offline
U mnie wygląda to tak:
1) 72 ccm
2) 13/47 (u mnie były takie fabryczne)
3) 80 pójdzie spokojnie przy obrotach 10 k
4) ok. 60 kg
5) na 4 cały czas i nie spada z obrotów
6) spokojnie średnio 60 km/h na prostej Na 4 wyjeżdża nawet pod spore górki (i dobrze, bo u mnie są "prawie" same wzniesienia )
Ostatnio edytowany przez FamiXon (29-09-2013 21:51:59)
Offline
1. 72ccm
2. zebatki 14/54(tak z tylu mam oryginalnie 54z a z przodu zmienilem z 12z na 14z)
3. na gps'ie na telefonie wyszlo 80 km/hprzy 11k obr
4. waze ok 50kg
5. pod gorke idzie jak burza 100 razy lepiej niz 50ccm i to nawet przy bardzo stromych pieknie idzie
6. w 2 osoby nie mialem jeszcze okazji probowac na 72ccm
Offline
Pomysł przezacny, jak się skompletuje jeszcze trochę danych można ładną rozpiskę na ich podstawie zrobić do FAQ i pochodnych.
Offline
Taki mam szczwany plan
Tylko musi się więcej osób wypowiedzieć, żeby było lepsze rozeznanie
To moze i ja napisze
1) 50cm3
2) zebatki 14/52
3) na prostej max 8 - 8,5 tys obrotów tj. 64km/h - 68km/h
4) 65 kg
5) pod lekkie wzniesienie musi byc 3 bieg bo obroty spadają
6) nie jeździłem z pasażerem
Ostatnio edytowany przez Rafael_K (08-06-2014 19:22:07)
Offline
1) 110 cm3
2) Zębatki 15/45
3) Nie przeciągałem go na maksa, do prędkości braknie licznika, ale podejrzewam, że realne jakoś 95 km/h
4) 75 kg
5) Ciągnie jak Sasha Grey, na każdym biegu daję radę
6) W dwie osoby minimalny spadek mocy, ale nie narzekam
Offline
1. 72cm3
2. Zębatki 14/45
3. Na prostej na 4-tym biegu kręci do 7k/obr później jak się położę to do 8k z groszem dojdzie ale szkoda męczyć silnika
4. 80-85kg
5. Dobrze, spokojnie można przyspieszyć.
6. Z drugą osobą ważącą ok 70kg + ja 0-85kg 60km/h średnią prędkość można utrzymać
Ostatnio edytowany przez Zielony (02-05-2014 22:41:37)
Offline
A więc tak
1) 50cm3
2) Zębatki 13/45
3) na 4 biegu 7k-8k nieraz 9k obr/min
4) 41kg
5) w miare dobrze rzadko kiedy redukuje na 3-ke (na ulicy pod górke)
6) na 2 ososby nie za bardzo (za mała moc)
Offline
1) 50 cm3
2) fabryczne (jak trzeba to policze )
3) max ok. 7,500
4) 115
5) masakrycznie: obroty gwałtownie spadają i max prędkość ok.25-30 km/h na 3 biegu,przy czym słychać,że ledwo zipie i to na wzniesieniach,których praktycznie nie widać; na widocznych lepiej się nie wypowiadać
6) dystans ok. 400 m więc nie będę się wypowiadał,ale sam start już był ciężki
Offline
Proszę nie pisać "mam fabryczne zębatki" czy "na naklejce pisze", bo fabrycznie pchają różne zębatki, a to co pisze na naklejce też się w większości przypadków nie pokrywa z rzeczywistością.
Najlepiej policzyć, długo to nie trwa i chyba to nie taki duży problem
Proszę więc forumowiczów co już się wypowiedzieli i napisali właśnie "mam fabryczne zębatki" czy "na naklejce pisze" o edycję swoich postów i wpisanie jakie mają zębatki w rzeczywistości.
Z góry dzięki.
Offline
Na naklejce pisze mi ze mam gaznik pz16 a mam pz19 zebatki 13/45 a mialem 13/52 oryginlanie wiec scieme wala co maja to dzadza
Offline
jak to chińczyki co poradzić.
Skoro trzeba dokręcać sprzęt po kupnie,to co można powiedzieć o naklejkach
Offline