Największe forum na temat Rometa Router WS 50 i podobnych motorowerów. Znajdziesz tutaj pomoc i przydatne poradniki. Nie czekaj, zarejestruj się! Grupa na facebooku SERDECZNIE ZAPRASZAMY DO DOŁĄCZENIA- Kliknij we mnie!!
Witam. Kilka dni temu zrobiłem sobie krótką trasę, której nawierzchnia była pokryta błotem pośniegowym i kałużami z wodą. Otóż, po powrocie do domu i po jakimś czasie ok. 8h postanowiłem zrobić jeszcze raz jakąś trasę. Odpalił mi z pierwszego jak zawsze. Ruszyłem sobie i nagle zaczął przerywać i zgasł. Od tamtej pory jest problem z nim. Otóż, odpala ale reakcja silnika a raczej jego dźwięk ma podobnyn charakter do pojedyńczych ruchów tłoka w cyilndrze. Niestety nie ma reakcji na gaz, po dodaniu gazu gaśnie. Na obrotach wysokich chodzi ale nadal dźwięk silnika jest dziwny. Moi drodzy świeca się zalewa..
Teraz opowiem po krótce co udało mi się wykluczyć jako przyczyna usterki :
1. Wyczyszczony dokładnie gaźnik.
2. Wyczyszczony kranik.
3. Świeca wymieniona na nową NGK. Iskra jest prawidłowa.
4. Nowy filtr powietrza zakupiony. Bez filtra praca silnika jest taka sama jak i z filtrem.
5. Regulacja obrotów silnika oraz mieszanki paliwowo-powietrznej na kilkanaście sposobów. Rezultat bez zmian.
6. Rano dolałem mu paliwa to odpalił i pracował jak za dobrych czasów. Lecz zgasiłem go i problem ten sam.
7. Wykręciłem wydech. Przeczyściłem, nadal to samo.
8. Lecz zauważyłem, że z gwintu gdzie przykręca się wydech kapie czarna substancja, zauważyłem to przy zdjętym wydechu i odpaleniu pseudo sprzętu. Co to może być ? Paliwo nie przepalone ? Ale nie czuć tego jak paliwa a tak jak by olej . :O
Panowie co powinienem jeszcze sprawdzić ?
Offline
Ile masz przejechanych km? Mogą pierścienie olej przepuszczać lub uszczelka pod głowicą.
Offline
Mam przejechane 6 100km.
1. Może być przyczyną paliwo z domieszką jakiś chemikalii, jak to się u nas w kraju zdarza ? Dla pewnosci zaleje go innym paliwem.
2. Jeśli zmiana paliwa nie pomoże, zdjemuje głowicę i cylinder. Czy przy zdjęciu głowicy automatycznie zawory potem będą do regulacji ? Wgl na co trzeba uważać przy tych czynnościach ?
Offline
Odświeżam wątek.. Romet na moje szczęście odpalił.. Awarią okazał się tłoczek ssania, który opadł na dół i Romet cały czas dostawał paliwo i się zalewał. Zdejmowałem głowicę, cylinder.. Niestety przy tej czynności z mojej nie wiedzy ukruszyłem malutki element tłoka.
Teraz po odpaleniu jest pewne "ale".
1. Gdzieś przy ok. 6 000 obrotów w Romecie jest lekkie szarpnięcie.. A potem na wyższe obroty wkręca się dobrze.
2. Stracił na mocy silnika.. Jest to odczuwalne.
3. Przy odpaleniu słychać strzał ze świecy. Dodam, że próbowałem na wielu świecach i zawsze jest taka samo.
4. Co dziwne silnik pracuje równo i odpala "na dotyk".
5. W komorze filtra pojawiło się paliwo, które się tam nie powinno znaleźć..
Moim zdaniem on dostaje za dużo paliwa.. Dodam, że próbowałem przestawiać go na iglicy i nic.. Mieszanka powietrza z paliwem regulowana na różne sposoby i problem ten sam. Na zdjętym filtrze problem ten sam.. Koledzy i koleżanki pomocy
Offline
Witam po 1 chciałbym się dowiedzieć co to takiego strzał z świecy ? Druga sprawa ile tego paliwa pojawiło się w tej komorze i jeszcze jedna sprawa jak mogłeś ukruszyć tłok ? Bo jakoś mi się to nigdy nie przytrafiło jeszcze...
Offline
Oto chodzi, że przy odpaleniu słychać tak jakby pstryknięcie wydające się ze świecy... W komorze filtra pojawiła się nie wielka smuga paliwa. Nie wytłumaczę ile. Co do tłoka to tak po prostu maleńki element się ukruszył.
Offline