Największe forum na temat Rometa Router WS 50 i podobnych motorowerów. Znajdziesz tutaj pomoc i przydatne poradniki. Nie czekaj, zarejestruj się! Grupa na facebooku SERDECZNIE ZAPRASZAMY DO DOŁĄCZENIA- Kliknij we mnie!!
Offline
Bierz ten z V-Max, kupowałem od nich do skutera i naprawdę wysokiej jakości produkty. Co do Tajwanu i Chin to gadanie głupot, wszystko to jeden szmelc i z materiału takiego samego. Kwestia tego, że jeden potrafi odpowiednio się nim zająć a drugi spartoli sprawę i zrzuca winę na sprzęt...
Offline
Ja przy 72 zmieniłem i głowicę z powiększonymi zaworami. Inaczej nie będzie pełnego efektu. Jakbyś chciał to można by jeszcze na nowej głowicy splanować jakieś 0,5-1mm to podniosłoby to kompresję i troszkę wzrosłaby sprawność. Ogólnie to z wymianą cylindra wymień olej i tak po 50km znów i następnie po jakiś 200km i dalej już możesz śmigać gdzieś do około 1tys.
Kenij dla tego silnika nie ma większej pojemności, wiąże się to z wymianą korby, albo dostosowaniem 52,4mm do obecnej wysokości cylindra i uzyskujemy 90ccm.
Offline
Nie zmieniaj luzów zaworowych, bo to nie do tego służy... Dociera się tak jak każdy inny. Kto to słyszał, żeby 1,5tys km docierać cylinder? To nie te czasy, że docierało się po 1 tys km i dalej nie był do końca dotarty. Teraz maszyny produkcyjne są dużo bardziej dokładne i po 300km śmiało można zakończyć docieranie, a dla tych bardziej staroświeckich 500km i koniec.
Ja docieram taki sprzęt w sposób, że 50km jazda spokojna nie przekraczając 50km/h ale ostre machanie biegami. Kręcenie silnika do jakiś 6-7tys, ale z ciągłą zmianą prędkości obrotowej. Zmiana oleju i do 150km jazda jak poprzednio ale można do 65km/h pojechać. Znów zmiana oleju i śmigać normalnie ale bez ciągłej jazdy na maksa i po 300-400km zmiana oleju i dalej śmigamy normalnie z tym, że na początku jeszcze bez jakiś ogromnych szaleństw.
Offline
No i przede wszystkim rozgrzewaj go w jeździe i podczas docierania postaraj się nie zostawiać odpalonego silnika przy dłuższym postoju.
Tak ja napisał Kamil, normalna jazda do 7tys i tyle. Jednak najważniejsze jest to, aby wachlować biegami i nie jeździć długo ze stałą prędkością obrotową.
Ostatnio edytowany przez MrGizmo (02-04-2012 08:39:14)
Offline
Wziąłem się za wymianę cylindra. I szybkie małe pytanie: jak powinna być ustawiona zębatka napędzająca wałek z zaworami? Jest na niej kropka, ale nie mam pojęcia, w jakiej pozycji ma być ustawiona. Magneto jest ustawione poprawnie (kreska z literą T). Zębatka ma na szczęście tak rozmieszczone 3 otwory (jeden palcem akurat przysłoniłem), że inaczej jej nie da rady przykręcić.
zdjęcie zębatki
Offline