Największe forum na temat Rometa Router WS 50 i podobnych motorowerów. Znajdziesz tutaj pomoc i przydatne poradniki. Nie czekaj, zarejestruj się! Grupa na facebooku SERDECZNIE ZAPRASZAMY DO DOŁĄCZENIA- Kliknij we mnie!!
Używam wski w mieście, duże prędkości nie są mi potrzebne, wolałbym większe przyśpieszenie coby nie wstrzymywać ruchu na skrzyżowaniach .
Żeby zwiększyć przyśpieszenie kosztem prędkości maksymalnej trzeba wymienić zębatkę zdawczą na mniejsza lub zębatkę tylną na większą?
(te 50km/h wystarczy mi w zupełności, i tak do 70 rozpędza się w 2 dni)
Jak zachowuje się ws po wymianie przełożenia na przyśpieszenie?
Czy na jedynce nadal będzie wyciągał zawrotne 10km/h?
Czy obroty będą wtedy szybciej rosnąć?
(chodzi mi tez o to, by nie trzeba było zmieniać biegu od razu po ruszeniu... ale nie wiem czy to możliwe dla 50tki )
Offline
Powiem ci tak Jak zmienisz cylinder na 72cc to wtedymożesz się bawić w zmiane przełorzeń w 72cc jest trochę większy zryw i prędkość maxymalna . Przy 50tce raczej nie za wiele osiągniesz takie jest bynajmniej moje zdanie.
Offline
jeśli chcesz mieć dużo mocy to wsadzasz na tył większą zębatke a na przód mniejszą . Ale za to będziesz musiał szybko biegi zmieniać . Najlepszym wyjściem jest zmienienie pojemności na 72 bez zmiany zębatek . Będzie rozwijał te same prędkości ale ma bardzo dużo więcej mocy
Offline
Mocy nie da sie zwiekszyc czy zmniejszyc. Jak silnik ma 4 KM przy 10 tys RPM to ma zawsze 4 KM obojetnie na jakim biegu jedziesz, z jaka zebatka itp. A moc calego motocykla to moc silnika pomniejszona o straty wynikajace z przeniesienia napedu. Zmiana zebatek to co najwyzej zmienisz sobie wartosci momentu obrotowego na kole na poszczegolnych biegach a ten zabieg tak jak napisali koledzy nic ci nie da bo wprawdzie przez chwile szybciej przyspieszysz ale za to zaraz zabraknie ci obrotow i bedziesz musial wrzucic kolejny bieg a to = wolniejsze przyspieszanie.
Rada jest taka ze jak chcesz mozliwie jak najszybciej przyspieszac to piluj zawsze 2 i 3 bieg do odciecia albo najlepiej wsadz cylinder 72 ccm. Ja na moim 72 ccm jak dobrze go pociagne na wysokie obroty to nawet nie tamuje ruchu w miescie. A lekki wcale nie jestem.
Offline
Jak juz to wlasnie jest sens zalozyc z przodu wieksza a ewentualnie wtedy ciagnac na 3 biegu a 4 zostawic sobie na spokojna jazde. Zakladajac z przodu jeszcze mniejsza to jedynie ograniczasz sobie zasieg przelozen skrzyni biegow.
Offline
Siema !
Pytanie jakie macie zębatki ?
Mam zamiar wymienić zębatkę zdawcza i chciałbym szybciej jechać co myślicie o 15 z na 45 z ? A i na 3 biegu ładnie jedzie 75 licznikowe po zmienię na 4 bieg 60 co jest ?
Offline
Masz przełożenie dostosowane do 72 ccm na 50 ccm musiałbyś mieć przód 12/55
Offline
Jak zależy ci na tym aby na 4 biegu leciał 80 to zmień zębatki na 12/52
Offline
Gość
Bo neken seryjne przełożenia ma bardziej na prędkość jak w nakedzie miałem ;D Ale neken na v-maxie cię weźmie
Tak tak. 80 km/h leci bez problemu, ale jak można więcej... . To czemu nie ? Jak seryjnie zdawcza ma 12z a tylnia 45 ... . A jak by było 15/45z ? Bez żadnych przeróbek
typu cylek, stozek itp.. .
Offline
Gość
Not o by miał większe V-max ale by miał muła na 50ccm Ja osobiście mam 15/52 chyba i mam zębatkę w domu 12z na przód i chyba ją zmienię bo zima ;D A w Ziemie V-max mi nie potrzebne
ja na orginale 12/52 i gps mierzone 87km/h przy ponad 12k/obr.. wlozylem 14 na przod i jego v-max 85 ale przy 9,5k/obr i wiecej nie pojdzie na 4... mam jeszcze 13 i jak bd cieplejszy dzien to sprawdze bo 14 to porazka... na 3 idzie jak na 4 na 12... jesli ktos jezdzi dalej w trasy polecam 14, lecz miejskim i mieszanym 12/13 max...
Offline