Największe forum na temat Rometa Router WS 50 i podobnych motorowerów. Znajdziesz tutaj pomoc i przydatne poradniki. Nie czekaj, zarejestruj się! Grupa na facebooku SERDECZNIE ZAPRASZAMY DO DOŁĄCZENIA- Kliknij we mnie!!
Witam ponownie. Mój problem polega na tym że, przy 7 tyś. obrotów dławi się nie pójdzie więcej, doświadczyłem tego na biegu 2 i 3, 4 bieg to ledwo dochodzi do 7 tyś. . Wcześniej tego nie było szedł jak przecinak, na postoju wkręca się bez problemu do 9 tyś.+, ale w czasie jazdy inna bajka, po poprzednim problemie jakimi BYŁY drgania (bardzo duże) teraz nadszedł następny problem co może być nie tak. Gaźnik czyszczony a nawet nie był brudny więc to nie w tym tkwi problem, może to problem z elektryką, kable, styki nie wiem. Czekam na wasze pomysły. Jeżeli już był ten temat poruszany proszę o przekierowanie i wyrozumiałość. Silnik 110cc bts. dzięki pozdrawiam i czekam...
Offline
110 nie wkręca się wyżej jak 8k obr po prostej drodze zależy też jakie masz zębatki bo ja mam tak tylko 4 biegu bo mam zębatki na moc Jak na postoju się wkręca bez problemu to nic się nie dzieje i trzeba się przystosować to innej charakterystyki silnika
Offline
mój drogi, ale pisałem że wczesniej teak nie było, nie dławił się. Zębatki mam 15/41 na czwórce skazówka dochodziła do godziny 6 oczywiście bez wiatru, no i wiadomo licznik swoje pokazuje, ale ponad 85km/h nim leciałem (gps, i jazda obok auta) teraz tego nie ma i na 3 mi się tak okropnie nie dławił że skazówka się zatrzymywała przy 7 tyś. i na 3 spokojnie 8 tyś miał a nawet i więcej mógł mieć ale już nie chciałem zarzynać silnika. Więc jakaś przyczyna musi być, bo wcześniej do oporu nie dawałem do 4 biegu, na 4 już miał jakiś limit ale nie na 3 czy 2. Nie wiem co masz za 110cc, ale ja jestem pozytywnie swoją 110-siatką zaskoczony. Czekam na dalsze uwagi...
Offline
Sviras, a może spróbuj wyregulować gaźnik, ewentualnie zmienić filtr powietrza. U mnie tak było jak nie był za dobrze wyregulowany gaźnik, jak zmieniłem na taki stożek w obudowie to wszystko wróciło do normy.
Offline
Mam taki filtr http://allegro.pl/filtr-powietrza-stozk … 85474.html możliwe że się rozregulował od tych drgań? bo od nowości go nie regulowałem i śmigał aż do tej pory. A mogą być przyczyny od elektryki w sęsie kabli bo po tych drganiach poprawiałem te wiązki kabli znaczy się mocowałem trytytkami do ramy żeby nie wisiały może to być tego przyczyną czy raczej odpada?
Offline
Spoczko myślałem że masz po włożeniu 110 ale jeśli dławi się na tych wyższych to regulacja gaźnika na 99% bo dwa razy takie coś przerabiałem że nie szedł więcej jak 7k obr a po regulacji wszystko wracało do normy czyszczenie gaźnika z filtrem też nie zaszkodzi
Offline
U mnie takie dławienie się pojawiło samoistnie, możliwe że już filtr powietrza potrzebował czyszczenia. Co prawda wtedy kupiłem nowy, ale to tylko dlatego że dałem teraz z obudową chromowaną, aby nie moknął w czasie ewentualnego deszczu. Później było ciężko mu jechać, nie mówiąc już o tym aby wkręcić go na odpowiednie obroty. Obecnie akurat wszystko jest w najlepszym porządku.
Offline
Ale dlaczego w czasie postoju wkręca się idealnie nawet do 10 tyś. a w czasie jazdy na 3 do 7 tyś a na 4 jakieś 6,5 tyś wytłumaczcie mi to proszę.
Nic w nim nie zmieniałem przez ten czas tylko tyle co śrubki dokręcałem (heh) i kable do kupy spinałem try-tytkami, nic po za tym. Po prostu tak go potrzepało że sobie zaszkodził.
Ostatnio edytowany przez Sviras666 (14-08-2015 15:17:12)
Offline
No na 3 biegu to do 10 000 śmiało powinno dać radę 110-tką. Świecę sprawdzamy po co najmniej kilkunastu kilometrowej jeździe starając się nie dopuszczać do pracy na biegu jałowym bo to fałszuje właściwy kolor. Regulacja gaźnika nie tylko śrubką a doborem:
-dyszy głównej paliwa do filtra powietrza, zmiana rodzaju filtra powoduje ponowną konieczność gruntownej regulacji gaźnika,
-ustawienia wysokości iglicy,
-poziomem paliwa w komorze pływakowej,
-na końcu ustawia się skład mieszanki na obrotach jałowych śrubką.
Sprawdź jeszcze luzy zaworowe, jak masz czym to ciśnienie sprężania.
Offline
vxproplus no do 10 tys da rade ale na postoju, nawet jak w czasie jazdy jak wcisnę sprzęgło to się wkręca jak szalony, ale na sprzęgle na biegu już katastrofa. A apropo dysz iglic itp to nie ma co na to patrzeć bo niespełna około 6 dni temu wszystko śmigało aż miło, i nic w nim nie zmieniałem, dopiero jak zaczęło nim telepać porządnie, że aż śrubka odkręciła mi się od tylnej lamy a druga w połowie, że lampa wisiała. przedni odblask koło lagów mi się odkręcił i zgubiłem i szpilka od głowicy kolanka mi się złamała. Ale już się z tymi drganiami uporałem, teraz problem z tymi obrotami do 6, 7 tyś. max i dalej nie idzie w czasie jazdy, nie wiem co jest grane, jutro postaram się sprawdzić zawory, mam nadzieje że to będzie to. Jak można to proszę o wartości luzów na zaworach ssący i wydechowy przy 110cc.
Ostatnio edytowany przez Sviras666 (15-08-2015 00:13:24)
Offline
Sviras666 ja mam dokładnie ten sam problem. Też mam silnik BTS 110 cm i robi mi się tak od początku jak go założyłem do ramy. A dodam że mam nową cewkę zapłonową, nowy moduł, fajkę z przewodem, nowy gaźnik pz22 wyregulowany, nowy filtr powietrza taki jak był oryginalny, zawory ustawione. Któregoś dnia zubożyłem mieszankę paliwowo powietrzną tak żeby dostawał mniej benzyny bo miałem świecę czarną okopconą, więc pomyślałem że za bogata mieszanka i dlatego się dławi. Teraz kolor świecy jest kawa z mlekiem i ciut mniej się dławi na trójce i czwórce, ale jednak nadal się dławi. Więc pojęcia nie mam co to może być i tak jeżdżę. Dałem już sobie spokój z dochodzeniem co to może być. Nie mam już sił do tego złomu. A dodatkowo mam wycieki oleju z silnika, od spodu w miejscu w którym łączą się kartery. A silnik mam dopiero miesiąc.Więc żałuję teraz że kupiłem ten szajs. Szkoda tylko pieniędzy.
Offline
Nie wkręca się na biegu (pod obciążeniem) bo po prostu nie ma siły.
Luzy zaworowe nie mają odczuwalnego wpływu na pracę silnika o ile się zawory domykają. Spotkałem kilka wersji, każda jest w jakimś stopniu słuszna.
0,03 - ssący 0,05 - wydechowy. Daje to wtedy minimalne obciążenie klawiatury powoduje zmniejszenie hałasu. Wada jest taka, że trzeba mieć na uwadze nieco częstszą kontrolę luzu.
0,05 - ssący 0,07 - wydechowy. Kompromis.
0,06 - ssący 0,08 - wydechowy. Większy luz, bezpieczniejszy, mniejsze ryzyko, że zawór nie będzie się domykał. Niestety klawiatura przenosi więcej obciążeń.
Mam taki sam kolor świecy jak u Ciebie i na 4 przy v-max mam trochę ponad 8000 obr/min czyli skład mieszanki masz prawdopodobnie w normie.
Ostatnio edytowany przez vxproplus (15-08-2015 10:46:07)
Offline