Najwiêksze forum na temat Rometa Router WS 50 i podobnych motorowerów. Znajdziesz tutaj pomoc i przydatne poradniki. Nie czekaj, zarejestruj siê! Grupa na facebooku SERDECZNIE ZAPRASZAMY DO DO£¡CZENIA- Kliknij we mnie!!
Za uwarzy³em ¿e strasznie g³o¶no tucze siê ³añcuszek rozrz±du. Zdj±³em g³owice i cylinder jednak nic dziwnego tam nie zauwa¿y³em. Wymieni³em trybo przy g³owicy i tak± plastikow± rolkê która jest w cylindrze.
Po skrêceniu jednak jest to samo. £añcuszek jest mocno naci±gniêty. Jestem pewien ¿e to stukanie to nie zawory. Mia³ kto¶ podobny problem jak temu zaradziæ?
Offline
Je¿eli masz mo¿liwo¶æ to nagraj to
Offline
£añcuszek wydaje taki do¶æ charakterystyczny odg³os i wystêpuje on zazwyczaj jak ju¿ trze od cylinder i g³owicê w ¶rodku.
Offline
Mo¿e spad³a rolka z napinacza i ³añcuszek trze o yyy bolec. Magneto i dekiel pod nim do zdemontowania i obadania sprawy
Offline
a ja mam inn± opcje, sam mia³em taki problem. Mianowicie w jedym miejscu (przekrecajac magneto) £ancuszek rozrzadu jest lu¼ny do³em. Nie wiem czym jest to spowodowane ani jak to naprawiæ, przy zmienie cylindra z glowica sie mi to naprawi³o (samo). A druga sprawa, przy napinaczu a raczej jego bolcu, na koñcu tego bolca powiniena byæ taka plastikowa nak³adka na bolec. ( bolec od napinacza to ten który odkrêca siê pod spodem pod silnikiem na 14 klucz ).
Offline
W 139FMB i podobnych konstrukcjach jest hydrauliczny napinacz ³añcuszka i je¶li ta rurka ponawiercana ma luz w karterze albo walniêty jest w niej zaworek jednokierunkowy olej bêdzie sobie swobodnie przep³ywa³ i nie bêdzie wtedy to chcia³o napinaæ.
Offline
£añcuszek rozrusznika nie ma prawa siê poruszaæ na odpalonym silniku.
Naprawiæ to mi siê wydaje mo¿na by przez rozwiercenie otworu i wprasowanie tulei. Stalowa tuleja siê nie wytrze tak szybko jak aluminium.
Offline
vxproplus napisał:
W 139FMB i podobnych konstrukcjach jest hydrauliczny napinacz ³añcuszka i je¶li ta rurka ponawiercana ma luz w karterze albo walniêty jest w niej zaworek jednokierunkowy olej bêdzie sobie swobodnie przep³ywa³ i nie bêdzie wtedy to chcia³o napinaæ.
A ³añcuszek rozrz±du nie jest czasem napinany przez sprê¿ynê?
Offline
vxproplus napisał:
£añcuszek rozrusznika nie ma prawa siê poruszaæ na odpalonym silniku.
£añcuszek rozrusznika, jest napinany za pomoc± 2 plastikowych napinaczy. Niestety, jak one go nie napn±, to pomimo, ¿e ³añcuch siê nie krêci, to obija siê o ¶cianki silnika.
vxproplus napisał:
Naprawiæ to mi siê wydaje mo¿na by przez rozwiercenie otworu i wprasowanie tulei. Stalowa tuleja siê nie wytrze tak szybko jak aluminium.
Hehe, tylko jak tam podej¶æ. Z jednej strony gwint, z drugiej góra karteru.
Offline
Od do³u jedynie. Trzeba by rozwierciæ ³±cznie z gwintem i w tulei nagwintowaæ wtedy na tê ¶rubkê. Nie jest to proste zadanie. My¶la³em jeszcze, ¿eby zamiast tej tulei jedynie wytoczyæ rowek na oring w tym trzpieniu ale w nim nie ma za wiele materia³u do zebrania ¿eby potem tam oringa upchaæ. £añcuszek rozrusznika jak jest nasmarowany i nie jest ekstremalnie zu¿yty to nie powinien rzêziæ.
@wotus: Sprê¿yna tylko wstêpnie napina ³añcuszek, resztê robi olej który wpada tymi otworami na górze tego trzpienia. W dolnej czê¶ci trzpienia jest zaworek zwrotny i pozwala przedostaæ siê olejowi tam gdzie jest sprê¿yna. Kiedy trzpieñ zostanie wci¶niêty zaworek nie pozwala wyp³yn±æ olejowi z powrotem.
Ostatnio edytowany przez vxproplus (28-06-2015 09:48:13)
Offline
Ten zaworek to po prostu kulka która popchniêta olejem zamyka przep³yw. Je¶li zaworek przepuszcza w obydwie strony to jest do bani, powinien przepuszczaæ w tylko jedn± stronê.
Offline