Największe forum na temat Rometa Router WS 50 i podobnych motorowerów. Znajdziesz tutaj pomoc i przydatne poradniki. Nie czekaj, zarejestruj się! Grupa na facebooku SERDECZNIE ZAPRASZAMY DO DOŁĄCZENIA- Kliknij we mnie!!
Witam
Mam problem z moim routerem. Problem pojawił się podczas pierwszej jazdy po zimie. Na początku motor musiałem odpalać z kopniaka, ale to raczej normalne, że po zimie akumulator nie dawał rady, zapalił po kilku próbach. Gdy silnik się już rozgrzał ruszyłem w trasę, ale po kilku kilometrach silnik nagle zgasł i nie chciał odpalić. W ogóle nie dało się go "kopnąć", tak jakby kopniak się zablokował. Po zepchnięciu go do domu, po jakimś czasie spróbowałem jeszcze raz i kopniak już działał lecz silnik nie chciał załapać. Za którymś razem odpalił, ale zaczął wydobywać się dziwny stukot. Zamieszczam filmik z tym stukotem https://youtu.be/jV_c8x4VNws .Po wciśnięciu sprzęgła jakby lekko ten stukot ustawał. Jedyne co próbowałem robić to przeczyściłem gaźnik. Wiecie co to może być? Może pęknięty cylinder, pierścienie, zawory? Jeśli tam mi doradzicie szukać, to jutro kupuję olej, szczelinomierz i biorę się do roboty Nie chciałbym oddawać go do mechanika, bo wolę sam się poduczyć
Offline
Podobny odgłos dawno temu miałem w komarku jak pękły pierścienie , wydaje mi się że ten dźwięk dochodzi z okolic cylindra może spróbuj na początek sprawdzić zawory czy któryś nie dobija a później głowica w górę i sprawdzaj po kolei. Coś mi przyszło do głowy piszesz że "podczas jazdy zgasł a potem zablokowało kopnik" czy przed zgaśnięciem nie stracił na mocy? Jeśli tak to podejrzewam że go przytarłeś , tłok spuchł i zatrzymało go jak ostygł to go puściło i w takim przypadku mogły popękać pierścienie. Tak czy inaczej góra silnika do rozebrania.
Ostatnio edytowany przez pawel1976 (03-04-2015 07:15:47)
Offline
Łożysko sprzęgła.
Offline
Mam problem, nie mogę wybić tulejki trzymającej tłok Zdjąłem zabezpieczenie z obu stron a sworzeń nie chce mi wyskoczyć, nie chcę go też wybijać na siłę żeby przypadkiem nie skrzywić wału. Macie na to jakiś sposób?
Ostatnio edytowany przez DLadyca (04-04-2015 12:27:46)
Offline
Czyli jednak zatarty skoro sworzeń się zapiekł. Ostatnio też nie mogłem sworznia zdjąć (chociaż nie był przytarty) to użyłem domowej roboty "ściągacza" ale raczej nie opisze słowami jego działanie Musiałbym porobić kilka fotek co i jak a może kiedyś się to jeszcze przyda to może tutorial zrobie
Offline
Offline
No jakość nie powala ale widać że cyl i tłok do wymiany bo zatarte U kolegi wyglądało podobnie jak po przypchaniu motoru do domu okazało się że w silniku zostało jakieś 200ml oleju
Offline
Teraz jakość powinna być lepsza Szczęście w nieszczęściu, że i tak miałem zamiar wymienić cylinder na 72cm3 W związku z tym jeszcze jedno pytanie, czy muszę wymieniać gaźnik wymieniając głowicę, cylinder i tłok ? Wstawiam również zdjęcie obecnego gaźnika jeśli po zdjęciu da się poznać co to za typ Mam zamiar kupić taki zestaw: http://allegro.pl/cylinder-glowica-72-c … 82546.html
Offline
Jak są ślady na tłoku to i cylinder dostał chyba będziesz miał okazję założyć nowy komplet jak masz to wszystko rozebrane to sprawdź luzy korbowodu na wale i pokręć za korbowód wałem czy nic nie szumi( łożyska na wale), następnie sprawdź czy sworzeń nie zacina w korbowodzie powinien ciężko wchodzić ale się nie zacinać. Tak czy inaczej będziesz miał "nowy" silnik. Sprawdził bym jeszcze przyczynę zatarcia jakaś musiała być ( brak oleju , zatkany jakiś kanał , kiepski lub nieodpowiedni olej itd. )samo od siebie się nie zatarło
Offline