Największe forum na temat Rometa Router WS 50 i podobnych motorowerów. Znajdziesz tutaj pomoc i przydatne poradniki. Nie czekaj, zarejestruj się! Grupa na facebooku SERDECZNIE ZAPRASZAMY DO DOŁĄCZENIA- Kliknij we mnie!!
Chlopaki, pare dni temu odebralem po skrzywieniu zawora wsa 72 od mechanika
wlozyl mi nowe uszczelki, glowice nową jakas i ogolnie wszystko cacy, w koncu idzie wyciagnac wiecej niz 8000 obrotow ALEEEEEEEEE
ALE ALE jak jade 10-11 ,000 obrotow to slysze choby zawor bardzo szybko stukal glosno, a jaj zwalniam do 8-9,5 to nie stuka.
Mechanik gadal ze to jego limity, zebym tak nie katowal go do tego, dodam ze wczesniej tka nie mialem, ktos moze sie wypowiedziec ?
Offline
Chłopie, jak jeszcze trochę będziesz tak katował ten silnik to wyskoczy Ci z ramy. Po to zmienia się pojemność żeby był żwawszy ale nie po to żeby katować go na 10000-11000 rpm. To ja mając w tej chwili silnik 110 ccm nie kręcę go powyżej 8000 rpm.
Offline
Zgadza się przecież nasze silniki przy 10k RPM to już jak szlifierki chodzą i się nie dziw że dziwne dźwięki wydaję bo to dla niego już katowanie, Jak chcesz szybciej jechać zmień zębatkę, zgadza się na 110 na 4 biegu nie wkręca mi się wyżej niż 9k RPM ale czytałem że to przy nich normalne, że nie osiągają takich obrotów. Ale dla 50cc czy ogólnie oryginalnego bloku to już prawie zawał : D
Offline
mój obrotomierz wyszedł kiedyś poza skale na "12 tyś."
Offline
davidssj napisał:
czyli zwieksze moc silnika na 110 jak ten się zajedzie. HM to jak mam wtregulowac, zeby na pelnej manetce tak wysoko mi nie obracal?XD
Zmień zębatki. Jest sporo tematów na temat zębatek
Offline
Szkoda silniczka,piąteczka Tommy i Vixa,ja na moim 88 ccm max 8 tyś obr.to wystarczy.Zmień zębatki zdawczą i tylną będzie okej.Pojemność to nie wszystko trzeba dobrać przełożenie na łańcuchu.Pozdro.
Offline
Na zębatkach to po prostu musisz organoleptycznie policzyć.
A druga sprawa z tym "zapierdalaniem" to będzie to momentu pierwszej kraksy i bulenia kasy z własnej kieszeni jak się okaże że motorower nie jest motorowerem bo ma większą pojemność niż przepisowe 49,5 ccm, a kraksa była z winy kierowcy "motoroweru".
Offline
kifflee napisał:
Szkoda silniczka,piąteczka Tommy i Vixa,ja na moim 88 ccm max 8 tyś obr.to wystarczy.Zmień zębatki zdawczą i tylną będzie okej.Pojemność to nie wszystko trzeba dobrać przełożenie na łańcuchu.Pozdro.
Na jego miejscu wymieniłbym tylko zdawczą ponieważ wyjdzie taniej i łatwiej. Ja na 72 miałem 15/52 i było ok
Offline
Nie zawsze da się zmienić tylko zdawczą, chyba że będzie niewielka zmiana. Ja kiedyś chciałem zmienić z 13 na 16 zębów, to niestety ale nie wystarczyło mi miejsca na tej długości łańcucha: koło dosunięte maksymalnie w kierunku przodu i niestety ale nie dało rady założyć zębatki. Przypuszczam że wtedy jakbym założył 15 z to by pasowało idealnie. No ale i tak później zmieniałem caly napęd, więc nie było dużej tragedii. Co więcej jak Router na tamtym zestawie napędowym przejechał już sporo km to i tak by wypadało cału zestaw zmienić.
Offline
odgłos przy 10-11K RPM to nie odgłos stukających zaworów tylko wibracji.Nie ma sensu wkręcać na takie obroty tego silnika bo to nie szlifiera 600cc gdzie max moment obrotowy jest przy 10KRPM, tutaj jest już przy ok 5250RPM, więc powyżej 8KRPM nie ma sensu wkręcać, testowałem to więc wiem z doświadczenia.
Offline