Największe forum na temat Rometa Router WS 50 i podobnych motorowerów. Znajdziesz tutaj pomoc i przydatne poradniki. Nie czekaj, zarejestruj się! Grupa na facebooku SERDECZNIE ZAPRASZAMY DO DOŁĄCZENIA- Kliknij we mnie!!
Witam. Przeglądając popularny serwis aukcyjny natknąłem się na 2 rodzaje skrzyń biegów do 139FMB. Pierwszy rodzaj najbardziej pospolity i drugi z krótszą III i IV która wygląda na close ratio. Swoją drogą jechałem na ścigaczu 50 cm3 Leone i miał III ledwie krótsze od IV. W standardowej skrzyni I jest potwornie krótka bo ruszając ze świateł po przejechanym metrze już wrzucam II a IV tak długa, że trzeba naprawdę zmulić silnik aby móc zredukować na III. W tej co miał Leone można wydłużyć I bieg zmieniając zębatki przekładni łańcuchowej. Przy standardowej skrzyni obroty po zmianie biegu przy 8000 wyglądają tak:
na zwykłej skrzyni zębatki 14/41:
z 1 na 2 4750
z 2 na 3 5700
z 3 na 4 6100
a na close ratio zębatki 17/38:
z 1 na 2 4700
z 2 na 3 6650
z 3 na 4 6725
Przełożenia zwykłej skrzyni:
I 3,27
II 1,94
III 1,35
IV 1,04
Przełożenia w close ratio:
I 3,27
II 1,94
III 1,61
IV 1,35
Czy jest szansa, że taka skrzynia uprzyjemni jazdę i zwiększy dynamikę przy maksymalnych prędkościach?
Ostatnio edytowany przez vxproplus (28-10-2014 20:07:42)
Offline
Domyślam się, bo ta skrzynia "close ratio" jest pod łożyska igiełkowe, ale same tryby powinny pasować na wałki jeśli się nie mylę.
Offline
Zmień zębatki na bardziej na V-max albo zwiększ pojemność, policz jakie masz, podeślij tu i my Ci doradzimy
Offline
Pojemność jest zwiększona maksymalnie bo 107, chyba że ktoś zna patent jak głowicę od 125 założyć bo ma większe zawory:) zębatki mam 17/52 przyspieszenie zadowalające. Jazda z plecakiem pod górkę obywa się często bez redukowania, z tym że prędkość maksymalna mała bo obroty na IV biegu są dokładnie 100 x większe od prędkości a przy 8000 obr/min 110 już przestaje iść. Jakbym założył jeszcze mniejszą zębatkę na tył to zrobi się muł i na III biegu do odciny żeby na IV biegu cośtam szedł i jazda z plecakiem stanie się katorgą. Tylną zębatkę najchętniej założyłbym 38 ale jest ciężko dostępna w sprzedaży wysyłkowej. Do tej zwanej przeze mnie close ratio przydałaby się z 35 zębów na tył bo IV bieg jest taki sam jak w popularnej wersji bieg III.
Offline
Co ty gadasz, mi 15/42 uciągał, rwał na koło i miał swoje wyjebanie.
Może pobaw sie gaźnikiem, oceń kompresję
Offline
Silnik w końcowej fazie docierania, ciasno spasowany. Tyle, że nieelastyczny. Na jakim miałeś gaźniku, jakiej dyszy i czy coś więcej dłubałeś?
Offline
Vxproplus, ja mam w tej chwili 107 ccm i zębatki 16/41. Uważam że takie przełożenie sprawdza się idealnie nawet w jeździe we dwie osoby. Niedawno miałem możliwość przetestowania silnika i przełożeń w wyjeżdzie z Kalisza do Wołomina i jednocześnie pojeżdżenia trochę po okolicach Warszawy również z pasażerką. Przy mojej wadze sięgającej prawie 90 kg i przyjaciółki ważącej około 50 kg, plus Router obciążony bagażami, spokojnie dało się jechać 75 km/h. Pod górki redukowałem jedynie aby zachować prędkość i zadowalające obroty silnika. Ogólnie wtedy na wyjeżdzie zrobiłem prawie 1200 km, z czego coś koło 200 km właśnie z pasażerkami.
Offline
Szczerze to nie wiem czy można dostać mniejsze, ja na pewno mam jedną właśnie z 38 zębami, ale to kupowana była w serwisie.
Nie wiem czy masz silnik cały nowy 107 czy może tylko przerabiany za pomocą zestawu tuningowego. Gdybyś miał fabrycznie nowy tak jak ja mam, to spokojnie można w ten fabryczny 107 ccm włożyć zębatkę zdawczą 17 z. Do fabrycznej 50-tki wchodzi co najwyżej 16 z.
Offline
@Tommy29 ja też mam przerobiony na 110 i jeżdżę właśnie na 17 zębatce ale 52 tylna. W Benzerze miałem 17/40 ale on miał koła 17" i v-maxy osiągał ładne bo 94 km/h tylko na III biegu trzeba było kręcić ile wlezie żeby na IV zaczął się bujać. Po prostu za mocno spadają obroty po zmianie biegu na IV.
Offline
Skoro wsadziłeś na przód 17 z to spokojnie na tył powinna Ci wystarczyć jeśli już koniecznie chcesz to 38 z. Ewentualnie możesz kupić 41 zębów, taką jak ja mam. Kupowałem na Allegro, więc też powinieneś dostać bez problemu.
Ostatnio edytowany przez Tommy29 (30-10-2014 21:02:00)
Offline
Skorzystałem z arkusza kalkulacyjnego do obliczania prędkości w zależności od przekładni i doszedłem do wniosku, że zrobię przełożenie 13/38 dopóki będę jeździł na standardowej skrzyni a jak zrobię te close ratio zmienię zębatkę na 17.
Prędkości na standardowej skrzyni przy 8000 obr/min na 13/38:
I - 26 km/h
II - 44 km/h
III - 63 km/h
IV - 82 km/h
Prędkości na close ratio przy 8000 obr/min na 17/38:
I - 34 km/h
II - 58 km/h
III - 70 km/h
IV - 83 km/h
Czyli wychodzi na to, że silnik będzie miał łatwiej zmienić prędkość o 13 km/h niż o 19 przyspieszając po zmianie biegu na IV do 8000 obr/min co mnie przekonuje do close ratio. Samą zmianą zębatek jednak nie osiągniemy skrócenia IV biegu jednocześnie wydłużając biegi I i II.
Offline
Zrobisz jak uważasz, ale osobiście nie wiem czy jest sens bawić się w takie coś w Routerze. Ja zamierzam w tej chwili jeździć tak jak teraz mam, a od wiosny będę pewnie robił prawko kategorii A. Z większą maszyną będzie można więcej kombinować
Offline