Największe forum na temat Rometa Router WS 50 i podobnych motorowerów. Znajdziesz tutaj pomoc i przydatne poradniki. Nie czekaj, zarejestruj się! Grupa na facebooku SERDECZNIE ZAPRASZAMY DO DOŁĄCZENIA- Kliknij we mnie!!
Cześć dziś rano przed szkołą pojechałem sobie z kumplem pojeździć , odkręcił mi się korek spustu oleju , i raczej wszyscy wiedzą jak to się skończyło
Zatarty tłok i cylinder , miałem w domu zestaw 50cc , dziś to założyłem ,ale bardzo ciężko się obraca i nie pali , na pycha nie da rady odpalić bo kołem wogóle nie obróci na kopnik kopie ,ale cieżko i niestety nie pali , rozrząd i luzy zaworowe dobrze ustawione ,ale nie wiem jak założyłem tłoka... po prostu sobie o tym zapomniałem czy możliwe jest to ,że tak cięzko się obraca przez źle założony tłok tzn IN powinno być na dole ,a ja chyba mam na górze ( tak myśle) , dodam ,że 50cc chodziło do końca . Niedługo i tak kupuje nowy silnik ,ale przez te kilka dni chciałbym jeszcze troche pojeździć...
Offline
Powiem tak. Jak zatarłeś pierścienie to i zębatki w skrzyni mogły się przetrzeć. Dolałeś nowego oleju wgl? (IN powinno być na górze.)
Offline
Pierścienie dobrze założyłeś ? In Powinno być u góry : D
Na sam dół zakładasz ten falowany, jak masz ten falowany to nad nim w tej samej bruździe zakładasz jeden cienki. Pod falowanym zakładasz też ten cienki w tej samej bruździe. Teraz zostały Ci 2 grube , jeden powinien być czarny , go zakładasz w środkową bruzdę . Ten jasny zakładasz na samą górę.
I pierścienie nie mogą być w tej samej pozycji, muszą być ustawione na około 120*.
Ostatnio edytowany przez pawel2222235 (20-04-2013 09:42:06)
Offline
Pierścienie mam dobrze założone , powiedzcie mi jakie są objawy źle założonego tłoka
Offline
Hmm no ja by nie było to mogło ci pokrzywić zawory, a co za tym idzie także gniazda zaworowe, bo zawór ssący jest większy i powinien mieć większe wycięcie na tłoku. Niestety w naszych motorkach mamy 1 olej to smarowania wszystkiego, więc nie tylko cylinder mógł ci się zatrzeć, ale również skrzynia.
Offline
Skrzynia nie ucierpiała wszystkie biegi wchodzą bez żadnego zgrzytu , chodzi o to ,że nawet jak ściągne głowice to ciężko chodzi , magneto muszę obracać kluczem bo ręką nie da rady.
Offline
Zdejmij pierścienie z tłoka i zobacz jak bez pierścieni porusza się tłok w cylindrze. Pamiętaj, że in ma być u góry. Nasmaruj go trochę olejem żeby łatwiej wszedł. Jeśli jest to jakaś wina pierścieni sprawdź czy nie masz jakiś rys w cylindrze. Powinno się zakładać napisem IN do góry, ponieważ może wystapić taki przypadek jak napisał Shark jak miałeś dobrze ustawione zawory to mogło Ci skrzywić zawór ssący ;/
Pozdrawiam
Ostatnio edytowany przez pawel2222235 (20-04-2013 14:00:20)
Offline
jeżeli skrzynia chodzi to dobrze zębatki ok , wał obrócić jest ciężko to łożyska , korbowód, ile żeś jechał bez oleju ?
Offline
Nie rozumiecie mnie... Beż cylindra chodzi normanie tzn ruszam magnetem i elegancko się obraca ,ale jak założe kita to strasznie cięzko chodzi ,ale założyłem odwrotnie tłoka i jeździ ,ale jest mega słaby ;p może to dlatego ,że już dawno nie jeździłem na 50cc ,ale cieszę się ,że wogóle jeździ
Offline
Sprawdź zawory czy dobrze ustawione jak jest słaby i gaźnik wyreguluj pod 50ccm
Offline
kolego z całym szacunkiem bez cylindra zawsze magneto będzie lekko się obracać bo nie ma oporu w postaci tłoka w cylindrze lub jak jest z głowicą bez kompresji , moja rada nie rób prób na sucho to najbardziej podatne elementy silnika na uszkodzenia i przytarcia bez smarowania..
Offline