Największe forum na temat Rometa Router WS 50 i podobnych motorowerów. Znajdziesz tutaj pomoc i przydatne poradniki. Nie czekaj, zarejestruj się! Grupa na facebooku SERDECZNIE ZAPRASZAMY DO DOŁĄCZENIA- Kliknij we mnie!!
Witam, i dziękuję za przyjęcie na grupę.
Mam 15 lat i zdałem już egzamin teoretyczny na kategorię AM. Teraz przymierzam się do zakupu motoroweru do 5000 zł. Motorower chcę kupić wcześniej aby poćwiczyć na nim jazdę przed egzaminem praktycznym. I tu pojawia się problem... Warto dopłacić około 1500 zł do Zetki??? WS 50 kosztuje około 3200 na Allegro. A Zetka 4800... Nie zamierzam pojazdu odblokowywać, ani katować, służył by tylko do czasu do czasu do dojazdu do szkoły - około 20 km.
Co myślicie, a może coś takiego jak ZXT 50, kosztuje około 3800... Co sądzicie? Z góry dziękuję i pozdrawiam!
Ostatnio edytowany przez kzkkolej (22-04-2017 16:16:42)
Offline
Jeśli nie masz zamiaru go odblokowywać (chyba że w przyszłości byś chciał) to jest praktycznie wszystko jedno który motorower wybierzesz. Wszystkie są składane w Chinach, konstrukcyjnie jest to wszystko bardzo podobne, jedyną różnicą jest Zetka 50 gdzie jest pionowy silnik (później można kupić sporo mocniejszy nawet o pojemności 250 ccm). W przypadku gdzie nie będzie żadnych przeróbek robionych to musisz się zdać albo na cenę i wziąć Routera WS 50 albo ten który Ci się bardziej podoba, może ten ZXT 50. To już jest wszelka dowolność. Ja mam Routera od 2011 roku i jestem z niego bardzo zadowolony.
Offline
5000zł to moim zdaniem za dużo na kupno chińczyka. No chyba że bardzo zależy ci na 4-suwie. Markowe 2-suwy na pewno będą droższe w serwisowaniu ale nie będą się tak psuły bo to już inna jakość wykonania Nawet za 4tyś można kupić jakąś Yamahe TZR i zostawić ten 1000 na ewentualne naprawy czy wymiany części typu opony, łańcuch itp.
Offline
Poszukaj motorower marki Benzer Aston 50.Ma wszystko co potrzeba czyli pionowe fmb jak w zetce,rama jak w routerze,części eksploatacyjne typu napęd pasuje od ws-a itd.Mam Rometa ZXT tyle że w wersji 125 i powiem że jest całkiem całkiem.
Offline
Można.Jedynie co się zmieniło to AHO czyli automatyczny włącznik świateł mijania oraz weszła norma EURO4 czyli wtrysk paliwa,ABS lub CBS(2T niespełnia norm EURO4).Ale ustawodawca dał furtkę dla producentów czyli końcowa partia produktu.Taki pojazd w raz z kwitem który potwierdza KPP można zarejestrować przez okres 2 lat od wejścia w życie zmian homologacji.
Offline
Automatyczny wlacznik jest juz conajmniej od roku.
No tak, tylko trzeba o takim kwicie pamietac, bo mozna sie przejechac. Np ludzie probuja sprzedac swoje enduraki, ktorych wczesniej nie rejestrowali zapewniajac, ze maja dokumenty do rejestracji.
Offline
Miała być Zetka, a jest ZXT, wygląda całkiem nieźle, spasowanie elementów przedniej lampy, i zegarów tragiczne, ale nie przeszkadza mi to.
Zrobiłem już 65 km dookoła garaży (Pojazd niezarejestrowany, na razie brak prawa jazdy)... Jeździ to super! Nawet nie wiem czy nie lepiej niż Zetka - na pewno żwawiej, mimo że jest na dotarciu. I teraz mam pytanie dotyczące świateł. Nie działa mi przełącznik po prawej stronie, znaczy działa ale uruchamia się tylko podświetlenie zegarów, żadnych zmian w światłach... Mogę tylko przełączać między światłami długimi, i mijania. Co może być na rzeczy?
Offline
Gratuluję udanego zakupu i nie przejmuj się spasowaniem elementów.Zmień olej jeżeli możesz to będzie najlepsza rzecz jaką zrobisz jeżeli chcesz maksymalnie wydłużyć życie silnika.Wracając do świateł to jet coś takiego jak: AHO czyli automatyczny włącznik świateł mijania.Muszą go mieć wszystkie jednoślady od 2016r.W moim ZXT 125 światła mijania załączają się automatycznie po odpaleniu silnika szczegółowo mówiąc zapala się tylko żarówka świateł mijania.Nie palą się światła z tyłu,podświetlenie zegarów.U mnie istnieje także możliwość włączenia świateł poprzez standardowy sposób czyli włącznikiem przy prawej manetce.Poskręcaj wszystkie śruby i nakrętki.Jeżeli przednia lampa świeci ci za blisko to masz śrubę do regulacji z lewej strony lampy,pod gąszczem kabli (koloru złotego na krzyżak).Jakieś problemy i porady do chętnie pomogę. Romet ZXT 125 to mój 4 chińczyk.
Offline
Olej zmieniłem po 50 kilometrach. Jeśli chodzi o światła, to przy wyłączonym silniku świeci się tylko mała żaróweczka z przodu, z tyłu nie pamiętam. Gdy odpalę silnik uruchamiają się światła z przodu i z tyłu, przełącznik z lewej nic nie zmienia oprócz podświetlenia zegarów. Powinno tak być? I mam jeszcze problem bo motorower słabo odpala na zimnym silniku... Trzymam starter i odpali, ale dosłownie po sekundzie gaśnie, po kilku sekundach szkoda mi akumulatora więc cisnę z kopki, to samo. Odpali się na chwilę próbuję dodać gazu, i po kilku lub kilkunastu próbach dopiero odpala, co może być na rzeczy?
Offline
A używasz ssania?
Offline
Tak. Jak odpalam mam włączone, gdy się silnik rozgrzeje muszę ustawić w pozycji 3/4 wyłączonego, bo przy wyłączonym po kilkuset metrach zaczyna się dławić silnik...
Offline
Kłania się regulacja gaźnika
Offline
JOSEMORALES napisał:
Kłania się regulacja gaźnika
Do zaworów należało by także zajrzeć.Być może są podparte.
Offline