Ogłoszenie

Witamy serdecznie wszystkich gości odwiedzających nasze forum.

Traktuje ono w głównej mierze o Routerze WS 50, ale użytkownicy innych motorowerów o podobnej konstrukcji również są bardzo mile widziani.

GORĄCO ZAPRASZAM DO REJESTRACJI.

Panel

#1 13-10-2016 17:51:36

sans

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1420923473.png

Zarejestrowany: 13-10-2016
Posty: 1
Punktów :   

router czy zetka

Czesc.
Chciałbym zadać pytanie - który z rometow będzie lepszy, router ws50 czy zetka 50?
Mam 157cm wzrostu i około 40kg. Nie chciałbym wybierac zbyt dużego moto bo będzie to mój pierwszy jednoślad i chce czuć się komfortowo i przede wszystkim bezpiecznie.

Pozdrawiam.
P.S. Proszę o przeniesienie jeśli wybrałem zły dzial.

Offline

 

#2 13-10-2016 21:18:22

JOSEMORALES

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1420929041.png

1237315
Skąd: Knurów
Zarejestrowany: 04-06-2016
Posty: 261
Punktów :   
Motocykl: Yamaha XJ600N
Pojemność: 600
Przebieg: 39000
Imię: Arek

Re: router czy zetka

Witaj, router tańszy i tańsze możliwości podniesienia mocy, zetka trochę lepiej wykonana. Najlepiej podejdź do jakiegoś sklepu z motorkami i przymierz się do obu, ma ogół jak stoi zetka to mają także ws-y. Ja mam ws-a, a kolega zetkę i jak się na nią posadziłem to postawa ta sama ale zetka wygląda na mniejszą i jest ciut krótsza. Wszystko rzecz gustu i najlepiej samemu się przypasować na żywo. Pozdrawiam Arek.

Offline

 

#3 13-10-2016 22:20:35

 cesio22

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1421183226.png

Skąd: Łapy
Zarejestrowany: 06-02-2013
Posty: 783
Punktów :   19 
Wiek: 40
Imię: Krzysztof

Re: router czy zetka

Ja ważę prawie 130 kg i mam 188 cm wzrostu jeżdżę routerem ws 50 z silnikiem Lifana 120.  Te motorowery niby podobne a jednak się różnią . WS to typowy chinczyk a zetka to podzespoły podobno z tajwanu składane w Polsce. Zasadnicza różnica to silnik jeden poziomy drugi pionowy. Ponoć pionowy jest lepszy ma lepsze chłodzenie. Najlepiej przejdź się do salonu i sprawdź jak Ci idzie postawienie każdej z tych maszyn na nóżkę centralną. Taki motorower trochę waży więc warto się przymierzyć czy dasz sobie rady z jego masą .

Offline

 

#4 14-10-2016 21:21:02

 Gost Rider

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1420929041.png

Skąd: Mechowo
Zarejestrowany: 28-07-2011
Posty: 275
Punktów :   10 
Motocykl: Romet ZXT 125 SZERSZEŃ
Pojemność: 125 cm3
Przebieg: 1380km
Wiek: 36
Imię: Przemek

Re: router czy zetka

cesio22 napisał:

Ja ważę prawie 130 kg i mam 188 cm wzrostu jeżdżę routerem ws 50 z silnikiem Lifana 120.  Te motorowery niby podobne a jednak się różnią . WS to typowy chinczyk a zetka to podzespoły podobno z tajwanu składane w Polsce. Zasadnicza różnica to silnik jeden poziomy drugi pionowy. Ponoć pionowy jest lepszy ma lepsze chłodzenie. Najlepiej przejdź się do salonu i sprawdź jak Ci idzie postawienie każdej z tych maszyn na nóżkę centralną. Taki motorower trochę waży więc warto się przymierzyć czy dasz sobie rady z jego masą .

Widz/ę że mitologia nt.Zetki50 ma się dobrze.A więc ja opowiem Zetka 50 jest to pojazd produkowany w Chinach pod nazwa Senke SK52 lecz wersje dla Romet Motors nie znajdziecie w oficjalnej ofercie Senke.Zetka 50 jest montowana w montowni (nie mylić z fabryka) w Podgrodziu.Jakość montażu w stosunku do innych chińczyków jest  sprawą dość dyskusyjna,gdyż inne chińczyki także są montowane u nas w kraju tyle że przez pracowników lub właścicieli sklepów.Silnik Zetki to pionowa odmiana dobrze znanego nam wszystkim 139FMB za którą odpowiadają inżynierowie z firmy LIfan (silniki Lifana montowano tylko przez pierwszy rok produkcji,póznie zmieniono dostawcę-oczywiście na tańszy i gorszy).No forum Zetki 50 jest informacja że silnik Zetki jest z Hondy CB50 co jest oczywiście nieprawdą bo to dwa różne silniki.Pionowa odmiana FMB w porównaniu do poziomej jest słabsza Zetka ma ok.2 KM,Router WS 3 KM.Chłodzenie w Zetce jest lepsze dzięki użebrowaniu cylindra.Części do Zetki są droższe o 50 w stosunku do silników pionowych o 50% i tak zestaw 72 (jedynie do takiej poj. można zwiększyć,innych zestawów  nie ma) od 250 do ponad 300 zł.Licznik i obrotomierz który jest  drogi i się lubi zepsuć nawet po przebiegu 500 km 250 zł.Krótko mówiąc Zetka ładnie wygląda,jakościowo nie odbiega od np.Junaka 901,czy Bartona Sprint lecz nie jezdzi gdyż ktoś na siłę próbował zrobić ciężki motorower.WS to inna bajka inna fabryka i mnóstwo możliwości modyfikacji technicznych.Jeżeli jesteś niski to ja p[olecam tobie motorower Benzer WS 50 lub Benzer Rapid.Mały,lekki,tani w zakupie i w porównaniu z np.Ogarem 202 ma aluminiowe felgi z polerowanymi rantami i z przodu ma tarczę zamiast bębna.

Ostatnio edytowany przez Gost Rider (14-10-2016 21:22:43)

Offline

 

#5 15-10-2016 14:02:29

 Tommy29

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1430599291.png

7598989
Skąd: Kalisz
Zarejestrowany: 12-04-2013
Posty: 1581
Punktów :   23 
Motocykl: Romet Router WS 50
Pojemność: 50/110 ccm
Przebieg: na 50 i 110 ccm ~29000 km
Wiek: 32
Imię: Tomasz

Re: router czy zetka

Jeśli chodzi o części między Routerem WS 50 a Rometem Zetką to nie wiem czy taka duża różnica jest. Oczywiście myślę o częściach typowo dedykowanych do Routera dostępnych na stronie Rometa (Router to supermarketowa marka Rometa - w dowodzie rejestracyjnym jest wpisany Romet jako producent), to ceny wyglądają praktycznie tak samo (oczywiście za wyjątkiem silnika bo to dwa inne silniki) np zestaw przednich amortyzatorów kosztował ostatnio 419 zł zarówno do Routera jak i do Rometa Zetki. Zgadzam się natomiast całkowicie z tym że taniej kupić Routera i w razie czego części można kupować albo na Allegro albo po prostu tańsze zamienniki dostępne w sklepach. Dodam że wiele części pasuje też od innych motcykli. W moim przypadku musiałem wymienić pompę hamulcową z klamką i w jednym sklepie na Allegro za taki model jak mam w Routerze musiałbym zapłacić 80 zł, a od innego sprzedawcy taka sama pompa jak jest oryginalnie i u tego "droższego" kosztowała 60 zł z tym że była przeznaczona do motocykla Suzuki GN125. Także części jest wiele tylko trzeba patrzeć wizualnie i czy pasują wymiary, mocowania itp.

Offline

 

#6 15-10-2016 18:17:14

 Gost Rider

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1420929041.png

Skąd: Mechowo
Zarejestrowany: 28-07-2011
Posty: 275
Punktów :   10 
Motocykl: Romet ZXT 125 SZERSZEŃ
Pojemność: 125 cm3
Przebieg: 1380km
Wiek: 36
Imię: Przemek

Re: router czy zetka

Zapomniałem dodać że kupując Zetke 50 czy nawet 125 trzeba liczyć się z tym że piasta zabieraka,wahacz nie pasują od innych naked-ów.Zębatka 38 z tyłu jest wygięta i uwaga do od ponad 6 m-cy jest praktycznie nie do kupienia w kraju.Romet nie reaguje na potrzeby klientów i nie wiedzieć czemu nie importuje z Chin.Można powiedzieć że  firma Romet Motors od kiedy jest liderem sprzedaży ma swoich klientów głęboko w d...ie i nie reaguje na potrzeby rynku.

Offline

 

#7 15-10-2016 23:32:07

 Tommy29

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1430599291.png

7598989
Skąd: Kalisz
Zarejestrowany: 12-04-2013
Posty: 1581
Punktów :   23 
Motocykl: Romet Router WS 50
Pojemność: 50/110 ccm
Przebieg: na 50 i 110 ccm ~29000 km
Wiek: 32
Imię: Tomasz

Re: router czy zetka

http://allegro.pl/zebatka-tylna-z-38-ze … 29275.html

Domyślam się że o taką zębatkę chodzi. przed chwilką znalazłem.

Offline

 

#8 30-10-2016 20:46:12

 vxproplus

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1420929722.png

Skąd: NSZ
Zarejestrowany: 03-10-2014
Posty: 499
Punktów :   12 
Motocykl: Router WS 50 MR'13
Pojemność: 107
Przebieg: 23500
Wiek: 23
Imię: Mateusz

Re: router czy zetka

Do Routera pasują części od Suzuki GN/GS 125 bo jest oparty na jego konstrukcji, polecam filtr powietrza od Suzuki do Routera. Tak samo od Rometa K125, który też opiera się o konstrukcję tego Suzuki. A zębatkę wygiętą 38 kupiłem do Routera z kilka miesięcy temu właśnie w Olsztynie - może resztki jeszcze mieli w magazynie. Benzera WS50 miałem jakiś czas i powiem, że jest lekki, zwrotny jak na nieduży motorek to i we 2 osoby w miarę wygodnie się jedzie. Jak włożymy mu jakieś 110 czy 125 to zapieprza niemiłosiernie no i co koledzy powiedzieli przede mną, że ma lepsze wyposażenie jak hamulec tarczowy czy alu-felgę. Wada (lub dla niektórych zaleta) to że jest krótki i przy mocniejszym silniku łatwo wyrywa na koło.

Offline

 

stat4u stat4u

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.nhw.pun.pl www.hoolsgame.pun.pl www.gamesj2me.pun.pl www.sportoweforum.pun.pl www.angelodemonio.pun.pl