Największe forum na temat Rometa Router WS 50 i podobnych motorowerów. Znajdziesz tutaj pomoc i przydatne poradniki. Nie czekaj, zarejestruj się! Grupa na facebooku SERDECZNIE ZAPRASZAMY DO DOŁĄCZENIA- Kliknij we mnie!!
Koledzy liczę że ktoś tu mi pomoże..Otóż kupiłem silnik Moretti 125 cm do tego mam gaźnik pz22 i filtr powietrza puszkowy taki jak był od początku w WS50. Zawory w silniku ustawione. I kiedy odpalę go to jeśli puszczę manetkę gazu zaraz mi gaśnie i nie trzyma wolnych obrotów. Gaźnik regulowałem obydwiema śrubkami, w obydwie strony i nic to nie dało. Założyłem więc drugi taki sam gaźnik i też nic to nie dało. Myślałem że gaśnie bo ma za dużo powietrza w składzie mieszanki. Więc śrubę od składu mieszanki wkręcałem stopniowo aż wkręciłem prawie do oporu aż zalewało mi świecę i była cała okopcona. Pojęcia nie mam już co to może być. Co myślicie ???
Offline
No nie, nie próbowałem odpalić bez filtra powietrza. Że niby filtr jest nieodpowiedni ? A jakie są dysze w gaźniku to dopiero będę musiał obczaić, bo gaźnik pz22 dostałem nowy z silnikiem i nie rozbierałem go jeszcze.
Offline
Widzę że wielu z Was przeczytało mojego posta ale odpowiedziała tylko jedna osoba. Stąd wnioskuję że Wy też nie wiecie o co chodzi i co mi poradzić..Czyli co, zostaje mi tylko chyba oddać do jakiegoś mechanika. Kurczę silnik nowy, gaźnik nowy i takie cuda...Czary jakieś czy co ?
Offline
Witaj, istnieje możliwość że Masz nieszczelność na kolanku gaźnika i łapie lewe powietrze przed gaźnikiem. To by tłumaczyło te same objawy na dwóch gaźnikach. bo tego że np. masz słabo dokręcona masę po wymianie silnika, czy strzeloną fabrycznie uszczelkę pod głowicą, lub źle ustawiony rozrząd nie biorę pod uwagę. Aczkolwiek nie napisałeś czy silnik jest fabryczny czy odkupiony używany, ale i nowy może nie być wyregulowany. Pozdrawiam Arek
Offline
Silnik jest nowy ze sklepu. Arek ale może coś jest w tym co napisałeś bo kiedy wczoraj po założeniu jeszcze jednego takiego samego gaźnika pz22 ( w sumie mam trzy takie) chciałem dokręcić mocno króciec gaźnika do głowicy to usłyszałem jak coś strzeliło i okazało się że przy jednej ze śrub mocujących króciec do głowicy króciec po prostu całkiem pękł. Możliwe więc że już wcześniej było tam lekkie pęknięcie którego nie zauważyłem i łapał przez nie lewe powietrze. Zamówiłem już nowy króciec więc kiedy go dostanę przykręcę ostrożnie i zobaczymy czy coś się zmieni.
Offline
Nikt nie da Ci złotego środka jak ustawić. Na każdym moto wygląda to inaczej indywidualnie. Nieszczelność którą może masz musisz usunąć. Musi być szczelność między gaźnikiem a głowicą. To że dostałeś w zestawie gaźnik to nie znaczy że jest prawidłowo wyregulowany pod ten silnik i ma założone odpowiednie dysze. Ja swego czasu też się zmagałem ze swoim sprzętem. U mnie jest zamontowany tłumik od Suzuki GSX-R 1100, filtr powietrza od Rometa K 125 . Zakupiony silnik Lifan 120 nie chciał się wkręcać na wyższe obroty z gaźnikiem Mikuni . Na silniku miałem ustawione zawory tak jak mi polecono z MRF-u czyli na ssącym 0,1 a na wydechowym 0,15 polecono mi żebym ustawił je przed odpaleniem silnika bo zawory mogą być podwieszone. I zamiast zmienić dyszę na większą zmieniłem gaźnik. Teraz mam PZ 27 z pompką przyśpieszającą. Zanim jednak zaczął jeździć bezproblemowo to tyle razy go odkręcałem do regulacji że miałem już go dość. Najpierw szło paliwo przelewem musiałem ustawić pływak, potem zacząłem zabawę z dyszami. Zakupiłem PZ 26 na części i przełożyłem dysze, nie wkręcał mi się na wysokich. Założyłem dyszę główną 95 to samo, potem 100 i 110. I jak się wydawało że już wszystko ok. To się okazało że przy dłuższej jeździe na pełnych obrotach zaczyna się dławić i gaśnie. Po zatrzymaniu znów można było odpalić i jechać dalej, dodam że przy tej dyszy śrubka była wykręcona na 3 i pół obrotu. Ostatnia regulacja to lekko zwiększenie skoku pływaka dysza 120 i śrubka wykręcona na 2 i pół obrotu. I w końcu wszystko jest ok.
Offline