Największe forum na temat Rometa Router WS 50 i podobnych motorowerów. Znajdziesz tutaj pomoc i przydatne poradniki. Nie czekaj, zarejestruj się! Grupa na facebooku SERDECZNIE ZAPRASZAMY DO DOŁĄCZENIA- Kliknij we mnie!!
Panowie, chciałbym w głowicy powiększyć otwory M6 na M8 te do szpilek wydechu, tak aby zamiast szpilek przykręcić kolanko wydechu śrubami, bo mam dość tego że szpilki M6 łamią się od wibracji i zostają w otworze. Czy ktoś z was taką przeróbkę zrobił ? A może po prostu dać śruby M6 zamiast szpilek, twardsze, bez powiększania otworów ?
Offline
jeśli masz w porządku gwinty w gołowicy to kup śruby utwardzane i daj jeszcze podkładki sprężynowe, wtedy nie będą się odkręcać. W razie czego możesz kupić dłuższe śruby utwardzane, uciąć łeb i zrobić z nich szpilkę. Dodatkowo możesz posmarować gwint takiej szpilki specjalnym klejem do klejenia wydechów tzw cementem i tak wkleić. Ja na głowicy od 110-tki musiałem tak zrobić bo wyrobił mi się gwint, tylko że ja przegwintowałem na śrubę M7.
Offline
Na główce śruby są oznaczenia wytrzymałości np 5.8 zerwie się na 100% 8.8 powinno być oki, wkręcając lepiej tak jak kolega wyżej pisał uciąć i jak szpilkę wkręcić aby weszła w głowice jak najgłebiej co nie wyjdzie z gwintem. Mi raz tak się stało chciałem przykrecić na śrubkę i ukreciłem połowe gwintu w głowicy bo tylko tyle weszła.
Offline
Miałem problem z tymi szpilkami przy zestawie 72, też mi się jedna ukręciła. Ponieważ orginalne są wkręcone płytko zdecydowałem na minimalne pogłębienie otworu. Nawierciłem odpowiednim wiertłem pod gwint M6 i nagwintowałem. Szpilki dostałem na szrocie z demontażu silników. Długość ich była identyczna. Zmieniłem nakrętki orginalne na takie przelotowe i dałem podkładki sprężynowe.Problem znikł.
Offline
Witaj, także miałem problemy ze szpilkami M6 przy 110cc, co miesiąc się urywały .Raz dałem o twardości 10.9 i tego już się nie dało rozwiercić ani naspawać bo głęboko pękła i kosztowało mnie to głowicę. w nowej głowicy od razu rozwierciłem wiertłem 7,5mm nagwintowałem na 8mm, kupiłem szpilko od quada M8 i problem zniknął. Musiałem jeszcze w mocowaniu tłumika rozwiercić na 9mm. Pozdrawiam i polecam zmianę na M8.
Offline
7,5 mm pod gwint M8 to trochę za dużo, z tego co wiem to pod gwint M8 powinno się wiercić otwór o średnicy 7 mm. Ja przewierciłem wiertłem 5,8 pod gwint M7, ale i tak jedna szpilkę wkleiłem klejem do wydechów - "cement".
Offline
Ja do gwintu dawałem klej anaerobowy i po 1500km szpilki trzymały jak zabetonowane.
Offline
Perez2011 napisał:
Czy ktoś z was taką przeróbkę zrobił ?
Ja zrobiłem. Połowicznie, tj. tylko jedna szpilka mi się ukręciła. Nie chciało mi się szukać szpilek, więc od tego czasu jeżdze z wkręconą śrubą 8.8. Na początku zdarzało mi się je gubić, wykręcały sie od wibracji, a nie chciałem przesadzać z siłą dokręcania, żeby nie ukręcić gwintu w głowicy, ale to kwestia wprawy.
Tommy29 napisał:
7,5 mm pod gwint M8 to trochę za dużo, z tego co wiem to pod gwint M8 powinno się wiercić otwór o średnicy 7 mm.
I tak i nie, zalecany rozmiar otworu pod gwintowanie M8 to 6,8.
Wiercenie i gwintowanie w aluminium wymaga trochę ostrożności, ale zakładając, że się uda, to chyba dobre rozwiązanie.
Offline
Rodzaj wiertła dobiera się do skoku gwintu: http://www.ekspertbudowlany.pl/blog/id4 … nt?print=1 po za tym ja używam zawsze nowego wiertła . Sądzę że wystarczyło by nawet wiertło 6,5 biorąc pod uwagę że wiertarka to nie tokarka czy frezarka na pewno ma bicie i otwór trochę rozbije.(dlatego też używam zawsze nowego wiertła).
Do gwintowania używa się specjalnego oleju ale do aluminium zalecany jest i sprawdzony środek jako chłodziwo to denaturat. Dzięki niemu gwint nie jest poszarpany. Gwintujemy w ten sposób dwa obroty w prawo jeden w lewo cofamy o obrót gwintownik. Nie żałujmy denaturatu. Trzeba jeszcze zaznaczyć że są dwa rodzaje gwintowników : maszynowe i ręczne. Te ręczne składają się z trzech którymi po kolei gwintujemy aby uzyskać gwint (dwa są zgrubne).
Offline
cesio22 napisał:
Te ręczne składają się z trzech którymi po kolei gwintujemy aby uzyskać gwint (dwa są zgrubne).
Niekoniecznie, mój zestaw M8 ma tylko 2 gwintowniki, a otwór po wywierceniu 6,8 i nagwintowaniu nim trzyma bez żadnych klejów.
Z resztą się zgadzam. Szczególnie z techniką gwintowania, choć robiłem to bez chłodziwa.
Offline
https://scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net/v/ … e=57E58CD5
https://scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net/v/ … e=57D57B9E
Ja mam osobiście tak zrobione i póki co naprawde dobrze to dziala, trzeba tylko wyczyścić i pomalować spaw. U mnie też zostały szpilki w głowicy.
Offline
M6x40 w stali o twardosci 45 H. Chyba te powinny starczec aby nie pekly Twardszej stali nie ma na rynku.
Wymienilem te szpilki przyklejajac je kropelka Loctite. Przy okazji dodalem podkladki przeciw odkrecaniu sie nakretek.
Mam nadzieje ze temat szpilek nie bedzie moim problemem.
Ostatnio edytowany przez knopers1 (24-06-2016 10:27:58)
Offline