Ogłoszenie

Witamy serdecznie wszystkich gości odwiedzających nasze forum.

Traktuje ono w głównej mierze o Routerze WS 50, ale użytkownicy innych motorowerów o podobnej konstrukcji również są bardzo mile widziani.

GORĄCO ZAPRASZAM DO REJESTRACJI.

Panel

#1 24-04-2016 20:48:29

pawlak170

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1420924317.png

Zarejestrowany: 23-04-2015
Posty: 22
Punktów :   
Motocykl: ws 50
Pojemność: 49 od8k km 72
Przebieg: 8600+

WS50 zmiana na 72cc

Witam
Temat tu na forum klepany x razy ale dalej mam pytania. Tak jak w temacie zamierzam zmienić pojemnośc z 49 na 72cc i zastanawiam się co kupić aby osiągnąć maksymalny efekt(biednego nie stać na oszczędzanie szczególnie to pozorne dlatego chcę aby wszystko miało rece i nogi i współgrało) . Zestawy na allegro zawierają standartowo tłok cylinder oraz głowice i tak ludzie kupują. Tzn rzadko wspomina się o reszcie co mnie zastanawia czy to zbędne czy wiekszość przerabia ale robi to nie domykając sprawy do końca. Znalazłem zestaw z gaźnikiem ale bez króćca jedni piszą ze to potrzebne inni że nie. Dalej producent, jest jakiś faworyt czy wszystkie zestawy są siebie warte a cena to tylko marketing? Proszę o informacje co naprawdę trzeba kupić, podejrzewam ze zestaw cylinder-tłok-uzbrojona głowica (moretti posłuży?) do tego gaźnik pz20(?) oraz króciec ale nie mam pojęcia jaki. Czy jak piszą ze głowica ma dotarte zawory to takowa brać w pierwszej kolejności czy to bez znaczenia bo marketing?
Ważę 88kg i jeżdżę z dziewczyna wiec zębatki zostawiam bo o moc mi chodzi, od razu dodam ze zestaw/silnik110 odpada bo bał bym się o jego awaryjność a często robimy z 80km dziennie dlatego wybór na 72(żywotność).

Najlepiej pomgoła by mi lista wszytskiego co porzeba z kazdym drobnym "pierdołem" który mógł bym pominąć z propozycjami bądź uwagami na co uwagę zwracać.

Offline

 

#2 24-04-2016 23:41:37

 Tommy29

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1430599291.png

7598989
Skąd: Kalisz
Zarejestrowany: 12-04-2013
Posty: 1581
Punktów :   23 
Motocykl: Romet Router WS 50
Pojemność: 50/110 ccm
Przebieg: na 50 i 110 ccm ~29000 km
Wiek: 32
Imię: Tomasz

Re: WS50 zmiana na 72cc

Większość zestawów oferowanych na Allegro to właściwie jedno i to samo, tak jak powiedziałeś już - marketing. Na pewno lepiej brać głowicę uzbrojoną i z dotartymi zaworami, chociaż i tak większość powie że lepiej zawory dotrzeć samemu. Co do zębatek to może być potrzeba lekkiego skorygowania chociażby zębatki zdawczej, bo może jednak być trochę "nadmiaru" mocy nawet przy jeździe "z plecaczkiem". Nie wiem czy silnik 110 ccm jest aż tak awaryjny jak się obawiasz. Ja mam taki właśnie silnik i przejechał już coś koło 12000 km i nadal dzielnie mi służy.
Króciec gaźnika możesz zdemontować i zobaczyć czy nie ma przewężeń w środku. U mnie w fabrycznym króćcu od 50-tki nie było żadnego dławienia i mam obecnie założony ten sam króciec do mojej 110-tki. Możesz się najwyżej pobawić w zmianę dyszy na większą, lub jeśli chcesz to kupno nowego gaźnika. Chociaż pewnie zmiana dyszy by wystarczyła.

A zębatki to jakie masz na chwilę obecną? Jeśli coś typu 12/52 lub 13/52 to może warto założyć jako zdawczą 14z.

Offline

 

#3 25-04-2016 09:37:52

pawlak170

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1420924317.png

Zarejestrowany: 23-04-2015
Posty: 22
Punktów :   
Motocykl: ws 50
Pojemność: 49 od8k km 72
Przebieg: 8600+

Re: WS50 zmiana na 72cc

http://allegro.pl/zestaw-cylinder-80cc- … 73480.html

Czyli kupno tego zestawu plus zębatka 14z załatwi sprawe tak? Cieszę się ze wypowiedział sie akurat ktoś kto sporo ma najechane i przyznam ze zmieniło to trochę moje podejście do 110. Wczesniej naczytałem się ze srednio co 2k km coś sie dzieje. Na ten sezon zrobię 72 ale w przyszłym roku kupie cały silnik 110:) Dziekuje

Offline

 

#4 25-04-2016 15:45:54

 Tommy29

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1430599291.png

7598989
Skąd: Kalisz
Zarejestrowany: 12-04-2013
Posty: 1581
Punktów :   23 
Motocykl: Romet Router WS 50
Pojemność: 50/110 ccm
Przebieg: na 50 i 110 ccm ~29000 km
Wiek: 32
Imię: Tomasz

Re: WS50 zmiana na 72cc

Zębatkę zdawczą zawsze można z powrotem zmienić na mniejszą jeśli będzie za bardzo mułowaty. Ja miałem fabrycznie 13/45 i przypuszczam że takie zębatki śmiało by sprawdziły się na pojemności 72 ccm nawet z pasażerem. Jeśli masz tylną zębatkę większą niż ta co ja miałem to może faktycznie warto jako zdawczą dać taką 14z.
A wracając jeszcze do awaryjności 110-tek to wszystko zależy od tego na jaki egzemplarz się trafi oraz od użytkowania (czyt. szanowania) silnika. Po raz kolejny sprawdza się powiedzenie: "Tak się ma, jak się dba". Nie wiem też jak jest z zestawami przerabianymi z 50-tki na 110-tkę, bo one może faktycznie się często sypią. Dlatego ja właśnie wolałem dołożyć więcej kasy (i tak była z odszkodowania) i kupić fabrycznie nowy silnik o pojemności 110 ccm.

Offline

 

#5 25-04-2016 16:17:41

 cesio22

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1421183226.png

Skąd: Łapy
Zarejestrowany: 06-02-2013
Posty: 783
Punktów :   19 
Wiek: 40
Imię: Krzysztof

Re: WS50 zmiana na 72cc

Ja powiem tak skoro planujesz zakup nowego silnika to niema sensu pchać się na jeden sezon w zestaw 72 za prawie 300 zł. Skoro nasz silnik używany można sprzedać za 300 - 350 zł plus koszt który masz wydać na zestaw to niemal tyle co kosztuje nowy silnik. Sprawdzony silnik BTS http://allegro.pl/silnik-110-barton-rou … 43666.html a ja polecam ten silnik http://sklep.pitbikemrf.pl/silniki/251- … sznik.html mam go i sobie chwalę.

Offline

 

#6 25-04-2016 21:45:59

 Tommy29

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1430599291.png

7598989
Skąd: Kalisz
Zarejestrowany: 12-04-2013
Posty: 1581
Punktów :   23 
Motocykl: Romet Router WS 50
Pojemność: 50/110 ccm
Przebieg: na 50 i 110 ccm ~29000 km
Wiek: 32
Imię: Tomasz

Re: WS50 zmiana na 72cc

Ostatnim czasem też myślę o tym silniku, ale to dopiero jak BTS mi odmówi posłuszeństwa. Może w zależności od zgromadzonych funduszy zainwestuję w yx140. Ale na pierwszy plan wychodzi Lifan 120. Póki co obecny silnik sprawdza się dość dobrze.

Offline

 

#7 25-04-2016 22:47:57

shaggy87

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1420927451.png

Skąd: Katowice
Zarejestrowany: 09-05-2015
Posty: 94
Punktów :   
Motocykl: Router WS50
Pojemność: 72ccm
Przebieg: 5500
Wiek: 28

Re: WS50 zmiana na 72cc

Ja również gorąco polecam lifana, jego jakość jest zaskakująco wręcz dobra. A przeżył już zablokowanie zaworu przez element gaźnika, zawór klepał nim po gnieździe i kanale ssącym, fotki u mnie w temacie. Spodziewałem się zastać istną masakrę i już chciałem zamawiać głowicę zanim jeszcze to rozebrałem. O dziwo, materiał w zasadzie nawet nie nosił sladu, że cokolwiek się stało. Silnik daje radę jechać w dwie osoby dynamicznie na zębatkach 15/38. Mało tego, znajomy który ma benzera i jeździ nim na codzień do pracy przejechał się na moim routerze, po czym zaproponował mi 1400zł za sprzedanie mu dotartego lifana ode mnie, tak, wiedział ile kosztuje nowy. A cena jest całkiem niezła, mimo że podrożał.

Offline

 

#8 26-04-2016 10:38:51

 cesio22

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1421183226.png

Skąd: Łapy
Zarejestrowany: 06-02-2013
Posty: 783
Punktów :   19 
Wiek: 40
Imię: Krzysztof

Re: WS50 zmiana na 72cc

Nie znam silnika yx140 ale czytając wpisy na forum jest dłuższy trzeba ucinać błotnik. Ja mam Lifana 120 i przy mocniejszym zahamowaniu przednim hamulcem lub wjechaniu w większy dołek błotnik uderza o śruby silnika. Układ zębatek mam 14/47 i przy mojej masie prawie 130 kg moto jest zrywne. Bez problemu pokonuje niewielki wzniesienia czy wyprzedza ciągnik. Nie testowałem V max bo mam jeszcze orginalną przednią oponę i przy licznikowej 70 zaczyna go trochę rzucać ale czuje się że nie powinno być problemu żeby na prostej zamknąć licznik. Mam założony gaźnik PZ27 z pompką przyśpieszającą, filtr powietrza od rometa K125, chłodnicę oleju obecnie założoną prze zemnie osłoną ze skóry własnoręcznie uszytą, tłumik od suzuki nie pamiętam modelu.

Offline

 

#9 28-05-2016 19:04:18

pawlak170

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1420924317.png

Zarejestrowany: 23-04-2015
Posty: 22
Punktów :   
Motocykl: ws 50
Pojemność: 49 od8k km 72
Przebieg: 8600+

Re: WS50 zmiana na 72cc

Witam,
Troche minęło ale dopiero poskładane i podzielę się uwagami Tak więc zakupiłem ten zestaw:

http://allegro.pl/cylinder-glowica-80-m … 97282.html

Fabryczny gaźnik i króciec okazały się dobre (wspólgrajace) wiec zostawiłem. Po poskładaniu (zmianie z 49 na 72) mimo iż wszystko jak należy byłoslychać stukającą prace zaworów. Ponieważ nie miałem pomysłu oddałem do mechanika który zajmuje się głownie motorkami z takim silnikem. Stwierdził że uszczelka głowica/cylinder to jakies dziwadło i pomyłka. Rzeczywiscie rożniła się znacząco od tego co się naogładałem z internecie jak i poprzedniej z 49cc. Była cieniutka i blaszana.. Mówił też ze te "tulejki" co sie zaklada na szpiliki a musialem dać stare bo zestaw ich nie zawierał były sfatygowane fest, cóż ja bym tego nie poznał bo się na tym nie znam. W każdym razie po odebraniu motorek chodzi jak zegarek i powiem że warto było oddać do porzadnego serwisu. W 80% znikły wibracje. Róznica w mocy to niebo a ziemia. Zębatek na razie nie zmieniam. Teraz to czuje sie jak bym prowadził motor a nie trzesiawkowata drynde. Polecam.
Dziekuje za wcześniejszą wasza pomoc:)
Pozdrawiam!

Offline

 

#10 11-06-2016 09:38:41

Damian1

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1420924317.png

933893
Zarejestrowany: 04-05-2014
Posty: 24
Punktów :   
Motocykl: Router WS50
Pojemność: 49

Re: WS50 zmiana na 72cc

I to wszystko kosztowało cie tylko 159 zł nie licząc robocizny mechanika ? Czy mechanik przerabiał ci coś jeszcze i jaki koszt takowej przeróbki by mnie wyniósł? Właśnie zastanawiam się  nad kupnem tego zestawu tylko nie wiem na co zwrócić uwagę, oraz czy tylko to co podałeś wystarczy? Jak ktoś z was wie to proszę o wytłumaczenie co i jak bo nie mam zielonego pojęcia w mechanice. Z góry dziękuję i pozdrawiam:)

Offline

 

#11 11-06-2016 13:39:07

pawlak170

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1420924317.png

Zarejestrowany: 23-04-2015
Posty: 22
Punktów :   
Motocykl: ws 50
Pojemność: 49 od8k km 72
Przebieg: 8600+

Re: WS50 zmiana na 72cc

159 za zestaw, skladałem sam i stukały zawory i zerwalem szpilki od wydechu tak ze zostały w głowicy i nie szlo wyjać. Mechanik rozebrałwszystko i poskładał na nowo i wymienił te szpilki. Musiał też dodać od siebie uszczelke głowica-cylinder ponieważ do zestawów daja terazjak do skuterów blaszana(tak tlumaczył sprzedawca) i tulejki na szpilki bo moje były juz zbyt mocno zuzyte by je ponownie zakladać no i wszystko wyregulował tak ze jest idealnie. Ja kupiłem tylko zestaw głowica cylinder tlok. Mechanik skasował 160zl za robote. Wczesniej z nim rozmawiałem to za wymiane cylindra gdzie czesci by on zalatwiał zapłacił bym 380 i mogłem odrazu tak zrobic. Miałem to szczeście ze koles prowadzil tylo serwis takich motorkow jak nasze. Nie byłto mechanik samochodowy ktory tak cos na oczy pierwszy raz widział. Fabryczny gaznik i kruciec jak i filtr z zupełności wystarczą.

Ps sprzedawcy napisałem o uszcelce i tych tulejkach i zdaje sie zrobił aukcje zawierajaca te elementy. Ale uważam że epiej dać specialiście jeśli masz do takowego dostęp.

Offline

 

stat4u stat4u

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.dragoncraft.pun.pl www.khorn.pun.pl www.snajper.pun.pl www.speedwaymenagzuzlowy.pun.pl www.forumowisko.pun.pl