Największe forum na temat Rometa Router WS 50 i podobnych motorowerów. Znajdziesz tutaj pomoc i przydatne poradniki. Nie czekaj, zarejestruj się! Grupa na facebooku SERDECZNIE ZAPRASZAMY DO DOŁĄCZENIA- Kliknij we mnie!!
Witam. Posiadamy z kolega routery ws50 (rocznik 2013). Postanowilimy zmowic 2 takie same zestawy cylinder + glowica 72cc moretti.Zalozylismy wszystko.ladnir smiga, jednak jego ma nie znacznie wieksza moc jest zrywniejszy od nizszyvh.obrotow i.u niego lepiej odczuwa sie moc. Dodatkowo ja wymienilem swiece na nowa a kokega nie. Ustawialrm gaznik.oraz iglice jednak na kazdym ustawieniu silnik.pracuje tak samo poprostu moc.niby podobna ale jednak u niego jest zrywniejszy. Czym jest spowodowana ta roznica ? Wszystko jest zlozone tak samo rozrzad ustawiony idealnie na znaku a zawory wyregulowane 0.06 i 0.08. Z gorydziekuje za pomysly ;-)
Offline
Nie wiem czy moretti to dobra firma czy zła ale kolega tu na forum fajnie to sformułował, to wszystko zależy jak się chińczykom odleje głowica czy tłok.
Offline
Z tym ze podobinie bylo na cylindrach seryjnych 49cc ;-) moc ta sama ale u innych byl zrywniejszy ;-) mi sie wydaje ze to przez gaznik. Ale jak go bym nie ustawil czy srubke od mieszanki wkrece do oporu czy wykrece to silnik i tak podobnie pracuje.
Offline
Sprawdźcie zębatki jakie są, a jeśli chodzi o luzy zaworowe to przy 50 i 72 ccm luzy są 0,05 i 0,07 mm. 0,06 i 0,08 powinno być przy 110-tce. Może być to też wina ustawienia gaźnika. A braliście też pod uwagę to ile ważycie oraz ile paliwa jest w baku? Może się to wydawać śmieszne, ale przy tak niewielkich pojemnościach to to też akurat ma znaczenie. Powinno się również sprawdzić ciśnienie w oponach.
Offline
Zebatki takie same 13z. On jest jeszcze kilka kilogramow ciezszy ode mnie. Chodzi o charakterystyke pracy silnika. Moj wydaje sie taki bardziej zmulony na nizszych obrotach. Co moge zrobic z gaznikiem ? Ciezko mi wyregulowac ten gaznik bo zadnej roznicy nie ma po zmianie skladu mieszanki, moge wkrecic i wykrecic do oporu ta srubke od mieszanki a silnik i tak praktycznie tak samo wchodzi na obroty. Moze dysza ?
Ostatnio edytowany przez zuku18 (06-10-2015 16:21:09)
Offline
Każdy silnik jest inny i potrzebuje innego ustawienia. Przy dalekowschodnich wyrobach motocyklowych te różnice czasem potrafią zaskoczyć. Filtr powietrza też macie taki sam?
Offline
A jakie macie średnice gaźników? To ważne bo na gaźniku 20mm takie 72cc przebije drugie 72cc ale gaźnikiem 16mm
Offline
Nwm nie sprawdzałem srednicy gaźników Gazniki sa identyczne mozliwe zeby miały inne rozmiary ? Jedyne co przychodzi mi do głowy to dysze moga byc inne. Bo w mojej miejscowosci sa 3 takie same routery, i wlasnie moim jezdzi sie inaczej jak sprzetami kolegow, ale jak juz wbije na obroty to moc ta sama takie samo przyspieszenie ale u mnie jakos tego nie czuc dziwne i tak sie zastanawiam czym to moze byc spowodowanie
Offline
No ja patrze po sobie bo u mnie niby na gaźniku było napisane PZ16 i wygląd identyczny jak 16 ale po odkręceniu ukazało się 20mm Kolega w swoim Zumico GR500 ma malutki gaźnik i dolot w głowicy również to jak jeszcze obaj mieliśmy 50cc to nie miał startów ze mną
Offline
Chyba najważniejsze pytanie jak docierałeś swój zestaw a jak kolega. Czyli jak było jeżdżone od pierwszego odpalenia po zmianie zestawu. Każdy zestaw na tym etapie da się zamulić a nawet zatrzeć.
Offline
O wlasnie doceiranie przejechałem 100km i dalej mam watpliwosci jak docierac kolega daje po garze dobrze ale oczywiscie bez przesady zeby nie przegrzac i nie na zimnym ale przejechał 360km i wszystko jest w porzadku a ja pierwsze kilometry po nagrzaniu silnika dynamicznie przyspieszałem tak do 6.5-7k obrotow i hamowałem silnikiem praktycznie do zera, i potem znowu i tak w kołko, a ostatnio zacząłem spokojnie jezdzic i tylko od czasu do czasu gaz opór (oczywiscie hamowanie silnikiem ile sie da) przejechane 100km i mam dylemat czy docierac spokojnie czy jednak dynamicznie wkrecac na obroty bo rozne opinie slyszalem Jak polecacie docierac ?
Offline