Największe forum na temat Rometa Router WS 50 i podobnych motorowerów. Znajdziesz tutaj pomoc i przydatne poradniki. Nie czekaj, zarejestruj się! Grupa na facebooku SERDECZNIE ZAPRASZAMY DO DOŁĄCZENIA- Kliknij we mnie!!
Witam
Od jakiegoś czasu rzucił mi się w oczy skok mojej kierownicy. Mianowicie - gdy stawiam routerka na głównej stopce i obracam kierownicą, podczas przechodzenia w pozycję jazdy na wprost czuję skok, jakby sama chciała się wyprostować. Podczas jazdy troszkę to przeszkadza, gdyż gdy mam zamiar delikatnie skręcić kierownicą czuję opór (bo chciałaby zostać w pozycji prostej i nie ma ochoty z niej wychodzić). Czy macie tak samo ze swoimi maszynami? Mam świadomość, że wytłumaczyłem to zbyt mało jasno, także z góry przepraszam.
Pozdrawiam, Piotr.
Offline
Do sprawdzenia stan łożysk główki ramy. Mogą być wyrobione (za duży luz), lub już jest po nich...
Offline
Jest też druga bardzo prawdopodobna wersja, bo u mój kolega ma Zumico GR500 i u niego jest coś bardzo podobnego. Są tak jakby trzy położenie kierownicy, prawy, lewy i środek tylko że jest to tak fabrycznie zrobione. Jest to coś w stylu "ograniczników" lub coś w tym stylu i nie wiem w czym ma to pomagać ale tak jest. Najlepiej widać to jak przednie koło jest w górze, wtedy kierownica sama ustawia się do najbliższego położenia tzn. jak jest na środku to sama nie przekieruje się na bok tylko trzeba ją przekręcić.
W naszych WS jeszcze o tym nie słyszałem, u mnie kierownica po prostu działa jak w rowerze
Offline
tomek18000 napisał:
Do sprawdzenia stan łożysk główki ramy. Mogą być wyrobione (za duży luz), lub już jest po nich...
W pierwszej chwili też o tym myślałem, muszę to sprawdzić.
Offline
Nie wiem jak się nazywa ta cześć ale sprawdź czy "rura" hmm jak by to ująć, ta część co w widelcu w rowerze idze przez rame nie jest wykrzywiona, sztyca widelca czy jakoś tak ;p Na oko można tego nie zauważyć ale przeturlaj po jakieś płaskiej powierzchni i popatrz czy równo przylega. Minimalne wygięcie cześci łozyskowanej z obu końców często tak się objawia, stąd ten efekt sprezystości tzn chęci samoistnego powrotu na miejsce
Ostatnio edytowany przez pawlak170 (01-09-2015 01:49:33)
Offline
Montii dobrze napisałeś. I to raczej o to chodzi. W każdym razie nie jest to na pewno za duży luz łożysk. Jak już to odwrotnie. Za mały. Ja mam identyczną sytuację w rowerze górskim. Ale jakoś mi to nie przeszkadza podczas jazdy więc nic z tym nie robię. Ale sprawdzałem luz łożysk i wszystko jest OK.
Offline
Dziękuję wszystkim za pomoc. Mimo wszystko w weekend sprawdzam stan łożysk :d
Offline
Szczerze mówiąc u siebie czegoś takiego nie zauważyłem, ale sprawdzę to jeszcze. Chociaż już kilka razy jak miałem postawione moto na stopce centralnej i przednie koło uniesione do góry to kierownica swobodnie chodziła w zakresie swojego ruchu.
Offline