Ogłoszenie

Witamy serdecznie wszystkich gości odwiedzających nasze forum.

Traktuje ono w głównej mierze o Routerze WS 50, ale użytkownicy innych motorowerów o podobnej konstrukcji również są bardzo mile widziani.

GORĄCO ZAPRASZAM DO REJESTRACJI.

Panel

#1 01-09-2015 01:31:03

 Balaiareth

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1420927843.png

Zarejestrowany: 05-06-2014
Posty: 147
Punktów :   
Motocykl: WS 50
Pojemność: 50
Przebieg: 22000 +
Wiek: 19
Imię: Dawid

72ccm - dysza i filtr

Witam, dopiero co założyłem nowy zestaw WM'a, zajeło mi to 2 godziny w tym ponad godzina zakładania sprężyn i szukania wystrzelonych zacisków Po ustawieniu luzu zaworowego wszystko dobrze i ładnie pracuje, więc postanowiłem kupić większą dysze lecz nie wiem czy się opłaca.
W planach też jest filtr stożkowy, Tomek kiedyś pisał, że po wymianie z jednego stożka na drugi poprawiły mu się osiągi w 110 ale nie mogę znaleźć teraz tego posta, więc proszę o propozycje najwydajniejszego filtra do 72, budżet na sam filtr to około 50 zł, podobno dużo ludzi chwali sobie markę Revo.
Mam także zębatkę 16 i nie wiem jak będzie współpracować z 52 z tyłu.

Za wszystkie propozycje, uwagi i porady będę wdzięczny


http://i57.tinypic.com/euehd1.jpg

Offline

 

#2 01-09-2015 02:53:10

Erpeg

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1420928027.png

Zarejestrowany: 06-10-2014
Posty: 163
Punktów :   

Re: 72ccm - dysza i filtr

Cześć, pierwsza zasada tuningu jeśli coś działa i nie masz pojęcia jak to usprawnić to nie grzebaj. Druga zasada to trzeba się zastanowić po co chcesz zmieniać filtr, dyszę i w ogóle grzebać w gaźniku skoro nawet nie sprawdziłeś jak obecnie silnik spala mieszankę, czyli kolor świecy. Pierw zacznij regulować gaźnik w obecnym stanie, a potem sam dojdziesz czego  Ci trzeba. Zazwyczaj po zmianie pojemności na większą dochodzi do zubożenia mieszanki, która obrazuje się przez zbyt jasnym kolorem świecy może to doprowadzić do wypalenia zaworów, uszczelki pod głowicą i przegrzania silnika. Możesz zastosować filtr stożkowy, ale pamiętaj że zuboży on jeszcze bardziej mieszankę, bo będzie stawiał mniejszy opór zasysanego powietrza, czyli dostaniesz go jeszcze więcej i będziesz musiał zastosować większą dyszę główną w gaźniku.

Offline

 

#3 01-09-2015 10:39:56

 Balaiareth

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1420927843.png

Zarejestrowany: 05-06-2014
Posty: 147
Punktów :   
Motocykl: WS 50
Pojemność: 50
Przebieg: 22000 +
Wiek: 19
Imię: Dawid

Re: 72ccm - dysza i filtr

Co do gaźnika to go regulowałem i bawiłem się iglicą ale po szybkim dodaniu gazu zaczyna go dławić, stąd chęć zmiany filtra, świeca wygląda jak na razie poprawnie tylko, że przełożyłem starą świece do nowego zestawu i ma przejechane dopiero 4 kilometry, to to będę jeszcze sprawdzał


http://i57.tinypic.com/euehd1.jpg

Offline

 

#4 01-09-2015 11:51:28

Erpeg

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1420928027.png

Zarejestrowany: 06-10-2014
Posty: 163
Punktów :   

Re: 72ccm - dysza i filtr

Pamiętaj że jest jeszcze coś takiego jak poziom paliwa ustawiany pływakiem, za nim zaczniesz kombinować zmierz sobie aktualne ustawienie. A dławienie po dodaniu gazu raptownym jest zjawiskiem normalnym! Żeby zniwelować ten efekt, musiałbyś ustawić skrajnie bogatą mieszankę która negatywnie by się odbiła na spalaniu, i osiągach. Jest to wręcz efekt pożądany, jeśli go nie dławi to wiedz że masz złą mieszankę. Drugi pożądany efekt to odpalanie zimnego silnika tylko i wyłącznie na ssaniu, jeśli odpala bez to tak samo zbyt bogata mieszanka. Teraz trochę upały przyszyły więc nie bierz tego aż tak do serca. Co do zmiany filtra, ja na Twoim miejscu kupiłbym zwykły najtańszy stożek + silikon aby go doszczelnić, resztę kasy zostaw sobie na coś ważniejszego. Pamiętaj że taki stożek wypadałoby co jakiś czas czyścić i przesmarować olejem (psiknąć).

Offline

 

#5 01-09-2015 14:43:39

 Balaiareth

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1420927843.png

Zarejestrowany: 05-06-2014
Posty: 147
Punktów :   
Motocykl: WS 50
Pojemność: 50
Przebieg: 22000 +
Wiek: 19
Imię: Dawid

Re: 72ccm - dysza i filtr

Kurde nie wiedziałem o tym..
Chyba na razie zostawię tak jak jest, widzę, że bardzo znasz się na tym, a mi zależy bardziej na niezawodności niż osiągach, więc dostosuje się do twoich wskazówek


http://i57.tinypic.com/euehd1.jpg

Offline

 

#6 01-09-2015 16:30:21

Erpeg

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1420928027.png

Zarejestrowany: 06-10-2014
Posty: 163
Punktów :   

Re: 72ccm - dysza i filtr

Dobrze że pytasz, i rozumiesz. Po to jest forum, uważnie przyglądaj się świecy jakiego jest koloru po dłuższych trasach to będziesz wiedział co możesz zrobić i uważaj na nią, bardzo łatwo uszkodzić gwint i tym samym uszkodzisz gwint w głowicy, dokręcasz ją tylko i wyłącznie ręką potem kluczem jak wejdzie cała jak nie wchodzi to znak że jest coś nie tak i nie próbuj na chama ją wkręcać ja już mam z tym nie miłe doświadczenie Jeśli faktycznie zależy Ci na niezawodności, to upewnij się tylko czy ten fabryczny filtr jest szczelny, w razie czego sylikon w ruch i będzie dobrze. Fabryczna puszka ma to do siebie, że przez długi czas możesz zapomnieć o czyszczeniu wkładu, a taki stożek czy gąbka która nie jest obudowana załapie syf bardzo szybko. Taki filtr stożkowy może Ci faktycznie zwiększyć elastyczność silnika ale tylko pod warunkiem że będziesz dbał, i uprzednio doregulujesz gaźnik.

Offline

 

#7 01-09-2015 17:53:49

 Balaiareth

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1420927843.png

Zarejestrowany: 05-06-2014
Posty: 147
Punktów :   
Motocykl: WS 50
Pojemność: 50
Przebieg: 22000 +
Wiek: 19
Imię: Dawid

Re: 72ccm - dysza i filtr

Co do gwintu to w mojej głowicy świeca wkręciła się do połowy luzem w palcach a potem był znaczny opór, mimo to wkręciłem ją siłą, po wykręceniu żadne opiłki nie wylazły ale troche lepiej sie wkręca
z gwintem miałem także przygody w 110, po uszkodzeniu gwintu nagwintowałem ją na większą świece, a po roku świeca wystrzeliła na pobocze. Dało się ją jeszcze wkręcić ale było słychac jak ucieka powietrze to nałożyłem kleju do łączenie aluminiowych połówek krateru, wkręciłem i po 24 godzinach odpaliłem, świeca trzyma się do dzisiaj i nie ucieka kompresja.


http://i57.tinypic.com/euehd1.jpg

Offline

 

#8 01-09-2015 18:44:37

 Tommy29

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1430599291.png

7598989
Skąd: Kalisz
Zarejestrowany: 12-04-2013
Posty: 1581
Punktów :   23 
Motocykl: Romet Router WS 50
Pojemność: 50/110 ccm
Przebieg: na 50 i 110 ccm ~29000 km
Wiek: 32
Imię: Tomasz

Re: 72ccm - dysza i filtr

Wydaje mi się że to chodzi o mnie i mój post, też nie pamiętam dokładnie gdzie go dałem, ale z tą poprawą osiągów to chodziło głównie o to że zmniejszyło mi się spalanie. A najważniejsze dla mnie przy zmianie na taki akurat filtr było to że założyłem teraz filtr w chromowanej obudownie aby był bardziej odporny na zamoknięcie np stojąc w deszczu w chwili kiedy jestem w pracy bądź Router stoi pod blokiem w nocy.
Kupiłem taki filtr: http://allegro.pl/s50-s51-stozkowy-filt … 22191.html
Akurat u mnie trochę inny jest, inaczej ma zrobione otwory w obudowie. Tak wygląda zamontowany u mnie: http://i61.tinypic.com/1snsjq.jpg

Offline

 

#9 04-09-2015 21:59:45

Erpeg

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1420928027.png

Zarejestrowany: 06-10-2014
Posty: 163
Punktów :   

Re: 72ccm - dysza i filtr

A wiesz czemu zmniejszyło się spalanie? Kompresje którą wytwarza silnik wykorzystuje gaźnik, jeśli zamkniesz dolot to wytworzysz takie podciśnienie że z dysz będzie leciał ogrom paliwa i dlatego silnik się zdławi. Jak wyjmiesz filtr, to podciśnienie zmaleje i cały układ będzie pracował normalnie bo tak został zaprojektowany gaźnik. Jeśli wcześniej miałeś standardowy filtr, i dałeś teraz stożek to po prostu zmniejszyłeś podciśnienie zasysanego paliwa nie mechanicy tłumaczą to jako "dałeś więcej powietrza" lub inaczej zubożyłeś mieszankę. Dlatego odczułeś mniejsze spalanie, ale gwarantuje że jakbyś porównał sobie kolor świecy na tym i starym filtrze zauważyłbyś różnicę jeśli będziesz jeździł na zbyt ubogiej mieszańce to albo przepali Ci się uszczelka pod głowicą albo zawory więc lepiej to skontroluj. Z mojej wypowiedzi możecie wywnioskować że nawet pozorna wymiana filtra, jest ogromną ingerencją w pracę silnika szczególnie o tak małej pojemności, tak więc radzę odradzać takie wymiany komuś kto nie ma pojęcia z czym to się wiąże, bo ludziska gadają o głupotach że syfu się dostanie więcej przez taki filtr i na tym wiedza sie kończy...

Ostatnio edytowany przez Erpeg (04-09-2015 22:16:36)

Offline

 

#10 05-09-2015 06:53:45

 Tommy29

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1430599291.png

7598989
Skąd: Kalisz
Zarejestrowany: 12-04-2013
Posty: 1581
Punktów :   23 
Motocykl: Romet Router WS 50
Pojemność: 50/110 ccm
Przebieg: na 50 i 110 ccm ~29000 km
Wiek: 32
Imię: Tomasz

Re: 72ccm - dysza i filtr

Wcześniej też miałem stożek tylko bez obudowy, taki goły siatkowy. Kolor świecy był sprawdzany w drodze, bo jechałem wtedy do Opola i kilka razy nawet sprawdzałem. Tak więc o skład mieszanki byłem spokojny. Później, już z nowym filtrem był wyjazd pod Warszawę który już opisywałem

Offline

 

stat4u stat4u

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.speedwaymenagzuzlowy.pun.pl www.khorn.pun.pl www.great-land.pun.pl www.dragoncraft.pun.pl www.forumowisko.pun.pl