Największe forum na temat Rometa Router WS 50 i podobnych motorowerów. Znajdziesz tutaj pomoc i przydatne poradniki. Nie czekaj, zarejestruj się! Grupa na facebooku SERDECZNIE ZAPRASZAMY DO DOŁĄCZENIA- Kliknij we mnie!!
To nie jest taka lampa jak twoja? http://allegro.pl/lampa-przednia-reflek … 27376.html
Offline
Ta lampa jest podobna do mojej ale ma trochę inny tył, poza tym na pewno jest już lepiej wykonana niż ta plastikowa co jest fabrycznie.
Offline
No i od nekena kostka inna, widać z fotek, a ja w elektryce nie śmigam, więc myślałem, o czymś, co nie bd wymagało wiele roboty. Z Przekładaniem pinów powinienem sobie poradzić, dzięki wielkie!
@Cesio: W razie czego, pamiętasz jak te piny przekładałeś?
Ostatnio edytowany przez Stront (29-04-2015 15:11:36)
Offline
Ja przerobiłem końcówkę fabrycznej kostki, zdejmując z pinów tą plastikową kostkę, po czym przylutowałem kostkę H4 z przewodami kupioną w sklepie motoryzacyjnym. Później tylko odpiąłem od lampy ten fragment przewodów z kostkami, i dałem tą co przylutowałem, bo za długie przewody były i plątanina kabli się zrobiła. Nie było z tym dużo roboty, więcej przygotowania niż podłączania.
Offline
Stront napisał:
No i od nekena kostka inna, widać z fotek, a ja w elektryce nie śmigam, więc myślałem, o czymś, co nie bd wymagało wiele roboty. Z Przekładaniem pinów powinienem sobie poradzić, dzięki wielkie!
@Cesio: W razie czego, pamiętasz jak te piny przekładałeś?
Jak będzie taka potrzeba nie ma sprawy w miarę swoich możliwości . Wyślij do mnie maila albo na PW.
Offline
Jeśli chodzi o kolejność kabelków, aby poszczególne przewody w wiązce odpowiadały właściwym wyjściom na żarówce będę mógł podrzucić jak to u mnie wyglądało. U siebie po prostu zmierzyłem miernikiem aby być pewnym
Offline
Myślę że jutro coś tam się ogarnie. Napiszę co i jak u siebie zrobiłem i podrzucę fotki jak to wygląda.
Offline
Prezentowana przeróbka chyba nie bardzo kwalifikuje się do tutorialów, a ponieważ już tutaj obiecałem Strontowi że podrzucę fotki jak u mnie to wygląda to i tutaj prezentuję
Zacznę może od tego co musiałem dokupić i akurat pokrywa się z tym co mam zamontowane. Oczywiście można do tego wykorzystać złącze które będzie z zakupioną lampą, chociaż jeśli ktoś będzie w inny sposób przerabiał to może także to się przydać.
Tak więc na pierwszy ogień idzie kompletne złącze H4 z przewodami:
Kostkę taką można kupić w większości sklepów motoryzacyjnych. Ja za swoją zapłaciłem 8 zł.
Tak w żarówce H4 prezentuje się ułożenie styków od poszczególnych włókien odpowiedzialnych za światła mijania i światła drogowe (krótkie i długie) oraz masę.
Tak podłączenie wygląda u mnie. Najpierw fotka a później opiszę co i jak:
W złączu H4 przewody do poszczególnych styków żarówki:
- żółty z zielonym paskiem - masa
- czarny - światło mijania (krótkie)
- czerwony - światło drogowe (długie)
W fabrycznej wiązce routera:
- brązowy - żarówka postojowa
- czarny z białym paskiem - masa
- żółty - światło drogowe (długie)
- biały - światło mijania (krótkie)
Dodatkowo u siebie masę od światła postojowego podpiąłem bezpośrednio pod konektor masowy w kostce H4. Połączenie przewodu brązowego z wiązki Routera z brązowym z żarówki postojowej w lampie wykonałem złączką elektryczną WAGO. Chodziło mi o to aby była łatwo w razie czego odpiąć całą lampę, bez konieczności przecinania przewodów.
Fabryczną kostkę od świateł zdjąłem w całości, zostawiając na końcach przewodów fabryczne konektory, łatwiej mi wtedy było przyczepić końcówki przewodów ze złącza H4, oczywiście przed polutowaniem. Obie końcówki przewodu do światła postojowego (brązowy) zostały pocynowane i dopiero włożone w złączkę WAGO.
Mam nadzieję że pomogłem niektórym w określeniu które przewody w wiązce fabrycznej odpowiadają za poszczególne światła.
Offline
Dzieki wielkie Tommy, rzuciłeś nowe światło na temat ;D Ja bd się brał za to jakoś w czerwcu/lipcu bo a. kasy mało (tak naprawde krucho ) i b. właśnie od poniedziałku jestem Tegorocznym Maturzystą, więc na razie sobie głowy nie zajmuje Ale jak tylko to zrobię to pochwale się rezultatem.
Offline
Ja wykorzystałem kostkę żarówki od golfa III, powyciągałem konektory z jakiejś wtyczki pasującej do tej, która łączy wiązkę lampy z całą instalacją routera (oryginalną routerowską wiązkę lampy zostawiłem sobie wraz ze starą lampą w nienaruszonym stanie tak na zapas) i przewody przylutowałem od razu do tych konektorów potem powkładałem do tej wtyczki. Wiązka lampy wygląda jak fabryczna.
Offline
Jak Wam się sprawdza taka żarówka? Pojezdzilem trochę i pada mi non stop akumulator i wracam do domu na postojowych bo w ciągu 3km doi aku do zera w warunkach miejskich,trzeba do rego stałej prędkości i obrotów przynajmniej 6500, aby świeciło i nie wyssalo aku do zera, chyba jednak router ma za słabe ładowanie. Wyjalem żarówkę r2 4/45 z kołnierza i wsadzilem w kołnierz h4, potestuje teraz co mi da taka hybryda
Offline
Ja się zdziwiłem bo nie mam żadnego problemu z ładowaniem. Jak mierzyłem to u mnie po przekroczeniu 3000 obr/min przy włączonych krótkich zaczyna być ładowany akumulator a na włączonych drogowych przy 3500 obr/min a że jeździ się z większymi obrotami także nawet daje to radę. Większość drogi pokonuję routerem w trasie ale na mieście też nigdy nie brakuje mi prądu. Żarówkę mam H4 55/60W.
Offline