Największe forum na temat Rometa Router WS 50 i podobnych motorowerów. Znajdziesz tutaj pomoc i przydatne poradniki. Nie czekaj, zarejestruj się! Grupa na facebooku SERDECZNIE ZAPRASZAMY DO DOŁĄCZENIA- Kliknij we mnie!!
Jak można nie spuszczać całego oleju? Oszczędność ?
Offline
Zasada prosta - zmieniasz olej - spuszczasz stary. Co prawda małe dolewki się przecież robi, ale tym samym olejem, który jest już w maszynie Jeśli masz motor* zalany lotosem, to nie robisz dolewek castrolem (na przykład). Czyli jak chcesz zmienić to spuszczasz cały stary olej - dokładnie. Wlewasz nowy i wio!
Tylko pamiętaj - stary olej trzeba zutylizować w sposób odpowiedzialny, a nie wylać za domem czy do rzeki
_______________________
* - dla moda - motor w znaczeniu jednostka napędowa ;p
Offline
Kiedyś tak było bo po zmieszaniu olej potrafił się zważyć . Teraz już nie ma takiego problemu jak widzisz że jest za mało możesz dolać innej marki ważne aby dolać syntetyk do syntetyku itd. Jednak po takiej kombinacji
lepiej olej wymienić cały na nowy. Co do filtra oleju jego się raczej nie zmienia chyba że uszkodzony tylko się
czyści i jest pod pokrywą od strony sprzęgła trzeba ją zdjąć. Nie każdy serwis na przeglądzie chce się w to bawić mi wpierali że filtra nie ma.
Offline
Akurat ja wolę filtr wymienić razem z olejem. Wszystko jest ładne, czyste i sprawdzone. Niedrogo kosztuje w sumie, a przynajmniej mam pewność, że silnik w motocyklu/samochodzie jest zadbany.
I nie jestem zwolennikiem mieszania. Jak już leję to jedną markę o konkretnej wartości.
Offline
chodzi o dolewkę awaryjnie po za tym co innego filtr umieszczony na bloku silnika a taki do którego trzeba się dobierać rozbierając silnik tak jak u nas . Po za tym nasz filtr oleju jest wykonany z siateczki mosiężnej i jeśli nie jest przerwana to wystarczy go wyczyścić przemyć w oleju napędowym. Niektóre silniki w autach zwłaszcza
starszej konstrukcji też tak mają że filtr się czyści a nie wymienia no chyba że uszkodzony bo to nieraz jest spory koszt
Offline