Ogłoszenie

Witamy serdecznie wszystkich gości odwiedzających nasze forum.

Traktuje ono w głównej mierze o Routerze WS 50, ale użytkownicy innych motorowerów o podobnej konstrukcji również są bardzo mile widziani.

GORĄCO ZAPRASZAM DO REJESTRACJI.

Panel

#1 15-03-2014 21:14:55

 Rafal

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1419714993.png

Skąd: Inąnd
Zarejestrowany: 30-07-2012
Posty: 1286
Punktów :   45 
Motocykl: Router WS 2012 / CRS 2010
Pojemność: 50/110/125
Przebieg: Spory jak na Chinczyka
Wiek: Pomogę przy silnikach FMB Wawa
WWW

Fabryczne opony i wskazówki przy wymianie na inne

Pomyślałem że przyda się kilka wskazówek dla osób chcących wymienić opony na inne niż fabrycznie serwowane nam  przez producenta ,
zarówno pod względem wymiaru jak i jakości

Seryjnie montowane ogumienie ( wymiarowo ) w Routerach i zakładam że w podobnych jemu też ,to :

Przód  18 -  2, 75
    Tył  18 -  3,00

Miara calowa

Poza tym należy pamiętać o tym że nasze felgi są przystosowane do opon dętkowych , ale nie stanowi problemu zamontowanie opony bezdętkowej , minusem jest bardziej problematyczny montaż  zwłaszcza w warunkach domowych , czego bez dobrego zaplecza narzędziowego i doświadczenia nie polecam , mowa o oponie bez dętkowej

Jeszcze jedną istotną rzeczą przy wymianie na własną rękę jest to żeby zwrócić uwagę na strzałkę , która pokazuje poprawny kierunek do montażu ( kierunek jazdy )



Bez względu na to  czy zdecydujemy się na oponę dętkową czy bezdętkową , dętkę założyć musimy
Pomimo tego że opona jest opisana jako bez dętkowa
Nasze felgi nie mają wbudowanego wentyla jak typowe felgi do opon bez dętkowych , dlatego montaż ogumienia bez dętki jest nie możliwy

Osobiście przy wymianie opony na szerszą polecam też wymienić dętkę

Jeżeli chodzi o oponę z przodu , to sam  jeszcze nie próbowałem zmieniać na inną czy szerszą , ani nie słyszałem o próbach czy zamontowaniu szerszej opony , z uwagi na bardzo ograniczoną ilość miejsca

Natomiast co do tyłu to wygląda to tak :

Możemy zamontować opony o zróżnicowanej , zarówno wysokości jak i szerokości

Co do szerokości maksymalnej to rozmiar 120 miary calowej , czyli 450 miary metrycznej wejdzie , ale nie stety kosztem stopki centralnej ,  ( przebadane na własnej skórze )

Poza tym myślę  że przy zakupie opon przydadzą się informacje dodatkowe takie jak np, oznaczenia na oponach
i wygląda to tak :

Wiele opon posiada miarę calową jak i metryczną można to sobie przeliczyć
Posłużę się '' pożyczonym '' , ale czytelnym opisem
W trzeciej tabelce na dole jest to jasno i czytelnie pokazane i opisane  :

http://www.art-moto.com.pl/jaka_opona.html

Poza tym są  jeszcze dodatkowe oznaczenia takie jak np szerokość i wysokość opony , oraz wymiar obręczy tutaj na tym przykładzie  podany  w mierze metrycznej :

110 / 90 / 18

  oznaczenie :

110- szerokość opony
90 -  procent wysokości do szerokości opony
18 - rozmiar obręczy ( felgi )
Dla zilustrowania :
http://www.oponeo.pl/gfx/Articles/rozmiary-opon-motocyklowych_QVZ-0.png

  tak jeszcze od siebie
Co do dylematu nowa czy używana , to  uważam że lepiej jest kupić markową używaną niż nową firmy ''krzak'' , tylko dla tego że nowa
Raczej nie dostaniemy niczego dobrego i nowego  za cenę markowej używanej  , pomimo tego że nowe ,
swoją drogą sprawdza się to nie tylko na przykładzie opon
zazwyczaj nie ma nic dobrego po taniości

Offline

 

#2 07-12-2014 17:59:34

 Tommy29

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1430599291.png

7598989
Skąd: Kalisz
Zarejestrowany: 12-04-2013
Posty: 1581
Punktów :   23 
Motocykl: Romet Router WS 50
Pojemność: 50/110 ccm
Przebieg: na 50 i 110 ccm ~29000 km
Wiek: 32
Imię: Tomasz

Re: Fabryczne opony i wskazówki przy wymianie na inne

To 120 to jest właśnie miara metryczna. Natomiast miarą calową jest oznaczenie 3,00 w przypadku tylnej i 2,75 w przypadku przedniej opony. Z tego co widziałem u kolegi co ma Bartona Figthera to tylną oponę ma 3,25 cala. Przednią chyba też ma podobnie jak my 2,75.

Offline

 

#3 08-12-2014 06:53:25

 Rafal

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1419714993.png

Skąd: Inąnd
Zarejestrowany: 30-07-2012
Posty: 1286
Punktów :   45 
Motocykl: Router WS 2012 / CRS 2010
Pojemność: 50/110/125
Przebieg: Spory jak na Chinczyka
Wiek: Pomogę przy silnikach FMB Wawa
WWW

Re: Fabryczne opony i wskazówki przy wymianie na inne

Przeliczanie wymiaru z miary metrycznej na calową jest bardzo proste

1 cal to -+ 25mm , wystarczy przez tą wartość przeliczyć rozmiar i mamy wynik gotowy , czy to z metrycznej na calową , czy z calowej na metryczną

Twój kolega w Bartonie ma oponę ciut szerszą niż ta montowana fabrycznie w routerze

Offline

 

stat4u stat4u

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.miniwwe.pun.pl www.skateboarding-forum.pun.pl www.low.pun.pl www.newbury.pun.pl www.ar.pun.pl