Ogłoszenie

Witamy serdecznie wszystkich gości odwiedzających nasze forum.

Traktuje ono w głównej mierze o Routerze WS 50, ale użytkownicy innych motorowerów o podobnej konstrukcji również są bardzo mile widziani.

GORĄCO ZAPRASZAM DO REJESTRACJI.

Panel

#1 23-11-2014 23:05:26

yug00

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1420927451.png

Zarejestrowany: 23-11-2014
Posty: 54
Punktów :   

Pare pytan totalnie początkującego

Czesc wam,
Krótka historia, raz wsiadłem na fajną jamahę, tydzien później taki podjarany byłem jazdą motocyklem, że postanowiłem kupić motorower, padło na WS50 72/50 z 2013 roku za 1500zl(tydzien temu kupiłem)  z przejazdem 9000.

Kompletnie, totalnie, w OGOLE sie nie znam na mechanice, silnikach, na pojazdach. Miał mi służyc na dojazdy do pracy, a w ciągu tygodnia
Padł akumulator, musiałem naładować
Zmieniłem hamulec tylni
Padł stop i kierunkowskaz - 75zł naprawa
złamał się przedni błotnik
wymieniłem olej i świece
Kupie jeszcze nową gombkę do filtru powietrza

Więc parę pytań, jako osoba zauroczona tym że piździkiem mam do was, spece że jak najwięcej na nim przejechać
1.Na co mam co parę dni zwracać uwagę, żeby nie być niemile zaskoczonym
2.Czy mogę jeździć w takie mrozy? Mi nie przeszkadzają.
3. Czasem jak mi zgaśnie, bo puszcze gaz/sprzęgło na światłach, to trudno mi go z elektryka odpali (po 30 sec łapie), co to moze byc?
4. Odpalać zawsze na jedynce czy luzie?
5. Kiedy sprzęgło ciągnać do końca, kiedy do połowy
6. przy jakiej prędkości/obrotach wrzucać/redukować bieg ..;p
7. To normlane że przy 8000 obrotach tak się trzęsie?
8. czy wy też co minute musicie lusterka poprawiać?jak temu zaradzić?
9. ILE NA OKO ONE tyś km sa w stanie przejeździć? Mi gość w serwisie powiedział że średnio silnik się sypie co 10 tys km, więc mysle czy go nie sprzedac przed przerejestrowaniem
10. Znacie jakis link, do np filmiku idiotoodpornego o tym, jak działa cały mechanizm podczas jazdy?nie wiem do czego jest cylinder, jak działa sprzęgło, wiem same podstawy ze gaz do przyspieszenia, sprzeglo do biegu a elektryka do zaplonu i swiatel hehe
11. Z boku jest to do obracania, żeby przełączyć się na rezerwe, lub pełny bak - "wskazówką jest krótszy, czy dłuższy koniec tego pokrętła?Bo nie wiem czy mam ustawiona rezerwe ;P

Naprawdę wasze odpowiedzi mogą mi, jako początkującemu pomóc

Offline

 

#2 24-11-2014 09:15:51

 Rafal

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1419714993.png

Skąd: Inąnd
Zarejestrowany: 30-07-2012
Posty: 1286
Punktów :   45 
Motocykl: Router WS 2012 / CRS 2010
Pojemność: 50/110/125
Przebieg: Spory jak na Chinczyka
Wiek: Pomogę przy silnikach FMB Wawa
WWW

Re: Pare pytan totalnie początkującego

Witaj yug00 , w razie czego jest jeszcze powitalnia

Co do twoich pytań , to myślę sobie że przeczytanie nawet najlepszych na świecie poradników nie pomorze tak , jak po prostu zdobycie doświadczenia na własnej skórze
A każdy kolejny dzień  korzystania i jeżdżenia pomorze ci się ''dotrzeć'' wraz z nowym sprzętem

Te sprzęty pomimo tego że wszystkie takie same , to w pewnym sensie każdy na swój sposób jest inny i każdemu z osobna może dolegać coś innego
A korzystanie z niego pozwoli ci z czasem te mankamenty poznać i pewnie ty też znajdziesz swój sposób na nie , przyzwyczajając się do nich , ewentualnie eliminując je z czasem

Co parę dni warto zwrócić uwagę n naciąg łańcucha i poziom oleju
Poza tym warto było by po zakupie olej wymienić , gdyż nie wiadomo kiedy ostatni raz poprzedni właściciel to zrobił

Mrozy mu nie zaszkodzą , bardziej ty możesz ucierpieć

Powodów gasnięcia może być wiele , być może za szybko puszczasz sprzęgło

Odpala się wygodniej na na luzie

Sprzęgło w zależności od tego jak jest wyregulowane , po wciśnięciu go i wbiciu biegu nie powinien ciągnąć do przodu

Zmieniając bieg w czasie jazdy manetkę gazu odpuszczamy , poza tym zmieniając biegi czy to w górę czy w dół robimy to po kolei i płynnie

Wibracje to jeden z mankamentów tych sprzętów , z czasem możesz zmienić sobie przełożenia , co pozwoli nieco zmniejszyć obroty na wyższch biegach co przełoży się jednoczesnie na mniejsze wibracje

Lusterka być może masz za słabo dokręcone lub powyrabiane na przegubach

To że silnik po 10 tyś się sypie to nie prawda , żywotność silnika w ogromnym stopniu zależy od tego jak my sami się z silnikiem obchodzimy , jeżdżąc normalnie bez palenia gumy itp , dbając o silnik , zmieniając mu regularnie olej , to taki silnik pochodzi ci dużo ponad 10 tyś

Na YT jest cała masa filmików instruktażowych , tutoriali , itp ,


Moim zdaniem dobrze by było , jeżeli masz w śród znajomych kogoś kto miał już do czynienia z motocyklami , poprosić o to żeby ci pokazał podstawy korzystania z motocykla , to żaden wstyd , a tobie ogromnie ułatwi zadanie , w oswajaniu się ze sprzętem i w poznaniu podstaw jazdy

Offline

 

#3 24-11-2014 10:31:29

 Perez2011

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1420928027.png

Skąd: Jelenia Góra
Zarejestrowany: 09-10-2012
Posty: 182
Punktów :   
Motocykl: Router WS50
Pojemność: W sam raz
Przebieg: 35 110
Wiek: Tyle o ile
Imię: Kamil

Re: Pare pytan totalnie początkującego

To wcale nie jest tak że silnik się sypie co 10 tys. km. No chyba że ŚREDNIO. Ale nie wiem skąd facet w serwisie ma takie informacje. Wszystko zależy od tego jak się z nim obchodzisz. Ja na swoim od nowości przejechałem ponad 18 tys. Bo później wymieniłem cały silnik na wyższą pojemność i na nim zrobiłem już dwa tysiące. Ale wymieniłem silnik nie dlatego że tamten padł po tych 18 tys. tylko po prostu trafiła mi się okazja kupić taniej nówkę o większej pojemności. A le myślę że gdybym go nie wymienił to jeszcze polatałbym na nim co najmniej kilka tysięcy. Dlatego po wymianie wyczyściłem go, zalałem nowym olejem i schowałem do szafki jako w pełni sprawny. Więc nie jest tak źle z tymi silnikami FMB. A w ogóle to jest takie mądre powiedzenie : jak się dba to się ma. Pozdrawiam.

Offline

 

#4 24-11-2014 17:45:13

 Tommy29

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1430599291.png

7598989
Skąd: Kalisz
Zarejestrowany: 12-04-2013
Posty: 1581
Punktów :   23 
Motocykl: Romet Router WS 50
Pojemność: 50/110 ccm
Przebieg: na 50 i 110 ccm ~29000 km
Wiek: 32
Imię: Tomasz

Re: Pare pytan totalnie początkującego

Co do słów Pereza to mogę się także podpisać. Na fabrycznej 50-tce mam przejechane dosyć dużo km bo coś w granicach 16700 km. Zmieniłem na 110-tkę bo po prostu brakowało mi mocy a lubię jeździć nawet w dalsze trasy. Obecnie na liczniku mam przekroczone już 21000 km więc jak widać wcale te silniki nie są słabe. Dodam że 50-tka nadal jest w pełni sprawna i leży w pokoju pod regałem spakowana i zalana olejem.
Odnośnie pytań:
1. Możesz zwrócić uwagę na naciąg łańcucha.
2. Możesz jeździć w takie mrozy, ale pozostaje kwestia ogumienia. Jeśli masz jeszcze fabryczne ogumienie to bym się poważnie zastanowił czy warto ryzykować poślizgi na mokrej nawierzchni.
3. Co do gaśnięcia to szczerze nie mam pojęcia. Może to być słaby akumulator. Ostatnio u siebie zauważyłem że już aku nie jest takie żwawe jak wcześniej więc i Twój akumulator może wymagać wymiany.
4. Raczej powinno się odpalać na luzie. Jeśli będziesz chciał odpalić z kopniaka to musisz mieć na luzie, bo na biegu nie odpali. Z elektrycznego startera też na biegu ciężko odpalić.
5. operowanie sprzęgłem jest zależne od sytuacji zastanej na drodze. Jak wbijasz biegi podczas normalnej jazdy to raczej trzeba do końca, aby poprawnie bieg wskoczył. Jazda na pół sprzęgle to jedynie jak poruszasz się w korku lub ruszasz na wzniesieniu.
6. Zmiana biegów jest rzeczą indywidualną, zależną od tego jaki styl jazdy preferujesz. Jeśli nie będziesz zamierzał katować silnika wysokimi obrotami to w zupełności wystarczy zmiana na wyższy bieg przy zakresie 5000-6000 rpm. Co do obrotów przy jakich redukować biegi to też trzeba wyczuć. Ja zazwyczaj redukuję jak obroty spadają mi poniżej 2500-2000 rpm.
7. TAK, niestety konstrukcja silnika i całego motoroweru jest taka a nie inna i przy takich obrotach będzie trzęsło a raczej wibrowało.
8. Sprawdź czy nie są poluzowane na gwintach. Jeśli tak to trzeba dokręcić kontry. Jeśli to jest dobrze zrobione to pewnie tak jak mówił Rafał wyrobione są przeguby.
9. Powtórzę za Perezem: "Jak się dba tak się ma". Oczywiście zdarzają się fatalne egzemplarze albo takie jak mnie się udało w Tesco trafić: przejechane na 50-tce prawie 17000 km bez żadnej ingerencji w silnik i bez żadnej awarii silnika. Co do przebiegu to raczej nie ma reguły. Ale jeśli dbasz to na pewno ROuter odwdzięczy się długą i bez awaryjną jazdą.
10. Co do tego pytania to za dużo aby tutaj opisywać. Filmików na YT jest całe mnóstwo więc na pewno znajdziesz to co Cię interesuje.
11. Wskazówką położenie jest ten krótszy koniec, na nim też jest wytłoczona strzałka. Z tego co pamiętam jeśli strzałka jest w górę (ten dłuższy koniec w dół jest) to jest na "główny" zbiornik. Przekręcając o 180 stopni, załączasz rezerwę. Obrócony o 90 stopni, całkiem odcina dopływ paliwa do gaźnika.

Przepraszam za taki długi post. Jeśli coś w poszczególnych punktach nie będzie się zgadzało to proszę bardziej oblatanych w temacie kolegów o poprawienie mnie

Offline

 

#5 24-11-2014 19:11:41

yug00

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1420927451.png

Zarejestrowany: 23-11-2014
Posty: 54
Punktów :   

Re: Pare pytan totalnie początkującego

Dziekuję wam chłopaki za wasze bardzo pocieszające odpowiedzi i rady
Wszystkie wasze odpowiedzi naprawde mi pomogły.

Zadam jeszcze dwa pytanka, odnosnie awarii i tego co w tym przypadku zrobić.

1) W sobote ze startera w ogóle mi nie odpalał, było lekkie brzyczenie podczas trzymania zapłonu, w niedziele naładowałem akumulator, -po 2h pisało 100% (na prostowniku, ładowałem 12V, tyle niby ma akumulator), więc wskakuje na rame i dzida, przejechałem od naladowanie ok 50km i już nawet brzyczenia nie mam - starter nie reaguje. Czy to oznacza że akumulator padł?

2) Zazwyczaj nie mogę wrzucić w trakcie postoju luzu z jedynki, ani dwójki, czasem uda mi się stojąc wbić 2jke i następnie zredukować do luzu, ale tylko czasem. Czemu tak jest? TO naprawde przeszkadza, też ten bieg muszę dość wysoko wciskać, czasem nie stopą a całą nogę podnieść aby "zaciągnąc" do góry bieg.

Co robić?

Ostatnio edytowany przez yug00 (24-11-2014 19:13:20)

Offline

 

#6 24-11-2014 20:08:17

 Tommy29

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1430599291.png

7598989
Skąd: Kalisz
Zarejestrowany: 12-04-2013
Posty: 1581
Punktów :   23 
Motocykl: Romet Router WS 50
Pojemność: 50/110 ccm
Przebieg: na 50 i 110 ccm ~29000 km
Wiek: 32
Imię: Tomasz

Re: Pare pytan totalnie początkującego

Co do pierwszego pytania to możliwe że padło Ci ładowanie, bo w czasie jazdy akumulator powinien się podładowywać.

Z tym niestety nie da się zrobić tak aby całkiem zlikwidować ten problem. Tak mają praktycznie wszystkie silniki FMB. Może pomóc podciągnięcie linki sprzęgła. Jeśli i to nie załatwi do końca problemu, to jedynym sposobem aby poradzić sobie z tym, jest np przy postoju na światłach czy też przy parkowaniu już, kiedy chcemy zostawić motor na luzie, jest lekkie przesunięcie motoru na tzw półsprzęgle aby wał obrócił się delikatnie i wtedy spróbować wbić luz z jedynki lub dwójki. Dodam od siebie i to akurat potwierdzą inni że zdecydowanie łatwiej jest zredukować na luz z dwójki niż podciągnąć z jedynki.

Ja w tej chwili nie mam tego problemu gdyż przy swoim silniku BTS 110 ccm mam skrzynię w układzie N-1-2-3-4. Przy takim układzie nie ma problemu z wbiciem luzu. Luz tutaj wchodzi tak samo łatwo jak każdy inny bieg.

Offline

 

#7 24-11-2014 20:12:25

yug00

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1420927451.png

Zarejestrowany: 23-11-2014
Posty: 54
Punktów :   

Re: Pare pytan totalnie początkującego

Padło ładowanie, to znaczy ?
#edit
Juz wiem co to znaczy, ale jako że jestem KOMPLETNIE zielony, zupelnie jak baba (gdybym wiedzial że tyle jest pieprzenia się z motorem, to bym sie zastanawiał jeszcze raz czy gop kupic), to nie mam pojęcia nawet jak, co zrobić od czego się wziąść, więc zostaje mi zawieźć do elektryka, a dopiero co mnie skasowal tydzien temu 75zl za naprawe stopu i kierunkowskazu;/
WIecei moze ile moze ksoztowac zrobienie ładowania?

Ostatnio edytowany przez yug00 (24-11-2014 20:37:35)

Offline

 

#8 24-11-2014 20:49:33

 Montii

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1421183226.png

Skąd: 3 km od Zamościa
Zarejestrowany: 04-11-2012
Posty: 752
Punktów :   23 
Motocykl: Romet Rouetr WS 50
Pojemność: 110
Wiek: 19
Imię: Szymon

Re: Pare pytan totalnie początkującego

usługa elektryka to będzie tylko mierzenie prądu miernikiem i po tym powinien wiedzieć czy jest ładowanie czy nie. Myślę że to maks. 50zł będzie kosztować

Offline

 

#9 24-11-2014 21:00:09

 adi9424

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1419714993.png

3222172
Skąd: Mazowieckie (Pn.)
Zarejestrowany: 14-08-2012
Posty: 1396
Punktów :   25 
Motocykl: WS '12
Pojemność: yx140
Przebieg: 12000 (2300 na yx)
Wiek: 17,5

Re: Pare pytan totalnie początkującego

A może jak masz czas i chęci to próbuj sam coś majsterkować. Z biegiem czasu nauczysz sie wszystkiego
A ten elektryk niemiłosiernie Cię kasuje jak widać, za taką naprawę 30 maks powinien wziąść.
Najlepiej kup miernik za 10zł i pomierz sam, podziel się wynikami i my Ci powiemy czy jest ok.

Offline

 

#10 24-11-2014 21:09:03

yug00

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1420927451.png

Zarejestrowany: 23-11-2014
Posty: 54
Punktów :   

Re: Pare pytan totalnie początkującego

No spoko, kupie, pomierze. Aczkolwiek jak juz mowilem, taki zielony jestem, ze nawet nie wiem co i w ktorym miejscu mierzyc, hah. Co prawda na naprawe mnie stac, ale nie chce oddawac ciagle do naprawey, chcialbym sie sam nauczyc. Ogolnei to nie kreci mnie motoryzacja, mechanika, elektryka, uwielbiam jezdzic, ale nie babrac sie z kabelkami:P

jaki to miernik mam kupic za te 10zl?

Ostatnio edytowany przez yug00 (24-11-2014 21:10:14)

Offline

 

#11 24-11-2014 21:15:47

 adi9424

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1419714993.png

3222172
Skąd: Mazowieckie (Pn.)
Zarejestrowany: 14-08-2012
Posty: 1396
Punktów :   25 
Motocykl: WS '12
Pojemność: yx140
Przebieg: 12000 (2300 na yx)
Wiek: 17,5

Re: Pare pytan totalnie początkującego

Najtańszy multimetr. Wtedy funkcją woltomierza przykładasz do akumulatora i sprawdzasz jakie jest na nim napięcie na wyłączonym silniku, na wolnych obrotach i po daniu gazu nwm do 3-4k rpm

Offline

 

#12 24-11-2014 23:21:17

 ikari6

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1420927843.png

Skąd: Kostrzyn nad Odrą
Zarejestrowany: 03-02-2013
Posty: 108
Punktów :   
Motocykl: Router WS50, Benyco Cruiser
Pojemność: 72 , 125
Przebieg: 11300 , 1400
Wiek: 43

Re: Pare pytan totalnie początkującego

Witka
yug00 napisz skąd jesteś, może ktoś z forumowiczów mieszka w Twojej okolicy i Ci pomoże , podpowie, pokaże na żywo.
Twoje pierwsze posty trafiły do "MAY DAY" i jak Rafał napisał = jest jeszcze powitalnia.


101 airborne WW II

Land Rover Freelander

Offline

 

#13 25-11-2014 10:36:28

 Perez2011

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1420928027.png

Skąd: Jelenia Góra
Zarejestrowany: 09-10-2012
Posty: 182
Punktów :   
Motocykl: Router WS50
Pojemność: W sam raz
Przebieg: 35 110
Wiek: Tyle o ile
Imię: Kamil

Re: Pare pytan totalnie początkującego

Z tym wrzucaniem biegów w silnikach FMB już pewnie tak jest, jak napisał Tommy. Wygląda to tak jakby konstruktor tego silnika czegoś tam nie dopracował i poszedł tak do produkcji. Ale według mnie i nie tylko są to dość dobre i wytrzymałe silniki. Ważne żeby regularnie zmieniać olej i nie przegrzewać za bardzo bo wtedy cierpi tłok i cylinder. Choć napiszę jeszcze co do tych biegów, że w silniku który miałem od nowości był podobny problem z biegami, ale w tym Moretti który mam teraz z większą pojemnością, nie ma tego problemu. Bieg normalnie zrzucam z 1 na luz tak samo z 2 na luz. A układ biegów mam klasyczny motocyklowy czyli tak jak w silniku seryjnym: 1N234

Offline

 

#14 25-11-2014 18:55:13

 adi9424

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1419714993.png

3222172
Skąd: Mazowieckie (Pn.)
Zarejestrowany: 14-08-2012
Posty: 1396
Punktów :   25 
Motocykl: WS '12
Pojemność: yx140
Przebieg: 12000 (2300 na yx)
Wiek: 17,5

Re: Pare pytan totalnie początkującego

Na skrzyni N-1-2-3-4 czy to w dół czy to w górę problem 100cprocentowo znika. Aktualnie katuję do oporu chwilowo 50cc z taką skrzynią w dół i elegancko. W 140cc (czeka na małą naprawę) mam tak w górę i też super, ale lepiej w górę, bo przyzwyczajenie się nabywa jak do większego motocykla

Offline

 

#15 25-11-2014 21:08:25

yug00

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1420927451.png

Zarejestrowany: 23-11-2014
Posty: 54
Punktów :   

Re: Pare pytan totalnie początkującego

@Tommy29
Miałeś racje, gdy "nie chce" wskoczyć w trakcie postoju bieg, lub Luz, nalezy podjechać lub cofnąc motor, aby ten wał zaskoczył.

Ja osobiście to jestem z Gliwic, narazie w czwartek spróbuje ogarnąc akumulator na własną rękę i w razie czego, skikne do elektryka lub zaradze się ponownie was.
///May day? Powitalnia?

@@
Akumulator jednak był suchy, ponalewałem wody destylowanej, naładowałem, zobaczymy ujak teraz pociągnie
.

Ostatnio edytowany przez yug00 (26-11-2014 20:58:36)

Offline

 

stat4u stat4u

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.geobackupzar.pun.pl www.streetartists.pun.pl www.paint-online.pun.pl www.speedway-manager.pun.pl www.pzwmyslenice.pun.pl