Ogłoszenie

Witamy serdecznie wszystkich gości odwiedzających nasze forum.

Traktuje ono w głównej mierze o Routerze WS 50, ale użytkownicy innych motorowerów o podobnej konstrukcji również są bardzo mile widziani.

GORĄCO ZAPRASZAM DO REJESTRACJI.

Panel

#1 01-11-2014 00:04:39

 Ryoke

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1420925334.png

Skąd: Jelenia Góra
Zarejestrowany: 13-10-2014
Posty: 13
Punktów :   

Tuning (pojemność)

Witam chciałbym zmienić ws o pojemności 50 na 125
na to : http://allegro.pl/cylinder-z-glowica-kp … 85246.html
Pytanie jaki wał korbowy kupić ? dałby rade ? http://allegro.pl/wal-korbowy-4t-motoro … 18374.html
Oraz co potrzebuje do takiego tuningu z góry dziękuje

Offline

 

#2 01-11-2014 01:09:38

 Fenrise

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1419714679.png

Skąd: Jelenia Góra
Zarejestrowany: 09-06-2013
Posty: 936
Punktów :   25 
Motocykl: Router A500 / WS 50
Pojemność: 50 / 125
Przebieg: 10371 / 5003 km
Wiek: 26
Imię: Krystian

Re: Tuning (pojemność)

Witam kompana z Jeleniej Góry.

Fabrycznej 50tki nie da się przerobić na 125ccm. Najwięcej co da się wycisnąć z 50 to 110ccm. Cylindry mają różny rozstaw szpilek i nie pasują do siebie. Oferowany na aukcji cylinder posiada tak naprawdę 110ccm pojemności, wymiar tłoka to 52,4mm podczas gdy "prawdziwa" 125 ma 54mm.
Aby mieć naprawdę 125ccm pojemności lub więcej musiałbyś wymienić silnik.

Jeśli chcesz mieć po prostu 110, odsyłam do FAQ, do pkt. 20:

http://www.routerws50.pun.pl/viewtopic.php?id=1805

Offline

 

#3 01-11-2014 01:24:02

 Ryoke

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1420925334.png

Skąd: Jelenia Góra
Zarejestrowany: 13-10-2014
Posty: 13
Punktów :   

Re: Tuning (pojemność)

Opłacalny jest wgl Tuning na 110 czy lepiej na 80-tkę ?

Offline

 

#4 01-11-2014 07:11:26

 goku88

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1420931788.png

6422714
Skąd: zabrze
Zarejestrowany: 20-08-2012
Posty: 599
Punktów :   
Motocykl: Router WS50
Pojemność: 50+
Przebieg: 10.000

Re: Tuning (pojemność)

jak dla mnie tuning na 110 jest nieoplacalny gdyz skrzynia jest za slaba na taka pojemnosc juz lepiej zrobic 88 lub 72 a jak chcesz wicej to caly silnik i jak bedziesz mial wybor to bierz 125


Wajcha i do przodu.............

http://granitegrok.com/pix/Jet-Powered-Motorcycle1.jpg

Offline

 

#5 01-11-2014 07:31:38

 k9602

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1419714679.png

45453234
Call me!
Skąd: 40km od krakowa nieznajdziesz
Zarejestrowany: 02-07-2012
Posty: 1555
Punktów :   16 
Motocykl: RometRouterWs50/2012
Pojemność: 72ccm
Przebieg: 9000km+
Wiek: 19
Imię: Konrad

Re: Tuning (pojemność)

Nawet nie skrzynia tylko poprstu olej bedzie brało jak i każdemu kto ma 110ccm. Max na ten silnik 72ccm ( inni gadaja 80 ccm ). wiecej nie ma sensu inwestować. Jak za malo ci to lepiej juz kup nowy silnik 125


Motocyklista ma nie tylko oktany w baku, lecz także olej w głowie

Offline

 

#6 01-11-2014 08:18:04

 vxproplus

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1420929722.png

Skąd: NSZ
Zarejestrowany: 03-10-2014
Posty: 499
Punktów :   12 
Motocykl: Router WS 50 MR'13
Pojemność: 107
Przebieg: 23500
Wiek: 23
Imię: Mateusz

Re: Tuning (pojemność)

Przeróbka na 110 w mojej ocenie jest bardzo opłacalna oczywiście wtedy jeżeli mamy pojęcie o mechanice pojazdowej i instrukcję serwisową w ręku. Trwałość reszty podzespołów silnika nie wiele zależy od zwiększenia pojemności bo ten silnik i jego bebechy nie były projektowane tylko pod 50 cm3. Nie wiem jak są składane fabryczne 110 ale zestawy tłok - cylinder bywają bardzo luźno spasowane stąd klekotanie, apetyt na olej i zacieranie się tłoka. Przy przeróbce na 110 lepiej jest założyć głowicę od 72 bo jest większa kompresja a ma takie same zawory jak 110.

Offline

 

#7 02-11-2014 19:25:46

 adi9424

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1419714993.png

3222172
Skąd: Mazowieckie (Pn.)
Zarejestrowany: 14-08-2012
Posty: 1396
Punktów :   25 
Motocykl: WS '12
Pojemność: yx140
Przebieg: 12000 (2300 na yx)
Wiek: 17,5

Re: Tuning (pojemność)

Ja tam odradzam 110, miałem -  sprzedałem żeby nie było że się "mądrzę" bezpodstawnie. Tak więc, pare razy zmieniane pierścienie, tłoki, uszczelniacze, raz cały zestaw, głowica też raz i za każdym razem brał olej, raz uciągnął mi się łańcuszek rozrządu. Tak co do mocy to by mi wystarczyło, ale wolałem zainwestować w niezawodność i moc jednocześnie.

Offline

 

#8 02-11-2014 21:14:14

 goku88

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1420931788.png

6422714
Skąd: zabrze
Zarejestrowany: 20-08-2012
Posty: 599
Punktów :   
Motocykl: Router WS50
Pojemność: 50+
Przebieg: 10.000

Re: Tuning (pojemność)

zobacz jak wyglada 110 w srodku a jak 50 wtedy sie wypowiedz inna skrzynia ja na tych samych obrotach i zebatkach jechalem szybciej na kazdym biegu


Wajcha i do przodu.............

http://granitegrok.com/pix/Jet-Powered-Motorcycle1.jpg

Offline

 

#9 03-11-2014 01:18:29

 vxproplus

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1420929722.png

Skąd: NSZ
Zarejestrowany: 03-10-2014
Posty: 499
Punktów :   12 
Motocykl: Router WS 50 MR'13
Pojemność: 107
Przebieg: 23500
Wiek: 23
Imię: Mateusz

Re: Tuning (pojemność)

@goku88 Silnik 139FMB i jego pochodne miały bardzo dużo rodzajów przełożeń ale konstrukcja jest nadal ta sama w 50 czy w 110. Skrzynia od 50 nie powinna mieć mniejszej trwałości niż od 110.

Offline

 

#10 03-11-2014 15:45:30

 adi9424

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1419714993.png

3222172
Skąd: Mazowieckie (Pn.)
Zarejestrowany: 14-08-2012
Posty: 1396
Punktów :   25 
Motocykl: WS '12
Pojemność: yx140
Przebieg: 12000 (2300 na yx)
Wiek: 17,5

Re: Tuning (pojemność)

A powiedzmy, że zwalniają ci obroty na jedynce, masz już niskie, tak ze 2-3k i odkręcasz opór. Na 110 mocno szarpnie i może pójdzie na kole, a na 50 nic nie odczujesz. Tutaj skrzynia zużywa się raczej przez takie właśnie szarpnięcia. Wałki są trochę cienkie tak na ogół, ale da się tym jeździć na 110cc

Offline

 

#11 03-11-2014 21:10:59

 vxproplus

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1420929722.png

Skąd: NSZ
Zarejestrowany: 03-10-2014
Posty: 499
Punktów :   12 
Motocykl: Router WS 50 MR'13
Pojemność: 107
Przebieg: 23500
Wiek: 23
Imię: Mateusz

Re: Tuning (pojemność)

Kolega goku88 stwierdził, że silnik złożony fabrycznie jako 110cc ma inna skrzynię niż 50 - chętnie się dowiem co to za różnice. Z tego co mi wiadomo to przełożenia mogą się różnić oraz rodzaj ułożyskowania.
  Szczerze mówiąc zależy jakie wymagania postawimy przed silnikiem 110. Jeśli to ma być wykorzystywane głownie do przemieszczania się z wykluczeniem sytuacji ekstremalnej eksploatacji tj. jazda z uniesionym przednim kołem, palenie gumy, strzały ze sprzęgła i tym podobne to żywotność 110 nie powinna wypaść gorzej od 72 lub 50cc.

Ostatnio edytowany przez vxproplus (03-11-2014 21:13:19)

Offline

 

#12 03-11-2014 21:35:13

 adi9424

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1419714993.png

3222172
Skąd: Mazowieckie (Pn.)
Zarejestrowany: 14-08-2012
Posty: 1396
Punktów :   25 
Motocykl: WS '12
Pojemność: yx140
Przebieg: 12000 (2300 na yx)
Wiek: 17,5

Re: Tuning (pojemność)

Uwierz mi, że może, bo cylinder jest żeliwny, brak chłodnicy i wszystko łapie taka dużą temperaturę i nie wytrzymuje i tak jak u mnie - siadają czy olejowy czy też uszczelki pod głowicą lub uszczelniacze. miałem okazję jechać 20km na 72cc 2 miesiące temu i silnik był uwaga uwaga letni, a 110 to lepiej nie gadać, to nie jest konstrukcja do takich wysokich temperatur, a poza tym radiatory (żebra) są bardzo małe w porównaniu do większych rzeczy i to nie wystarcza. Nie ukrywam, że na starszych 110cc da sie polatać, sam znam przykład co 110 ma z 10 000km przejechanych bez żadnych remontów i śmiga elegancko, a teraźniejsza jakość części to rujnuje. Możecie się kłócić - ale w tej (przykrej dla mnie) sprawie swoje wiem i znajdą się Ci, co sądzą podobnie, i Ci co się oburzą, żal dupy i wgl.

Offline

 

#13 03-11-2014 22:44:36

 vxproplus

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1420929722.png

Skąd: NSZ
Zarejestrowany: 03-10-2014
Posty: 499
Punktów :   12 
Motocykl: Router WS 50 MR'13
Pojemność: 107
Przebieg: 23500
Wiek: 23
Imię: Mateusz

Re: Tuning (pojemność)

Coś w tym musi być, bo należysz raczej do większości, która nie wierzy w żywotność 110. Na początku mojej styczności ze 110 też miałem full problemów bo albo się zacierało albo żarło olej albo jeszcze co ale nie zakładałem ani przez chwilę, że to przez skłonności silnika 110 do takich sytuacji tylko własne błędy i stan części użytych do przeróbek (używki). Moje obecne 110 dzięki moim staraniom obyło się bez tych problemów i mam nadzieję, że posłuży jak najdłużej. Przejechałem tylko około 7500 km na stodziesiątkach i póki co nie zostałem rozczarowany.

Offline

 

#14 03-11-2014 23:07:46

 Tommy29

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1430599291.png

7598989
Skąd: Kalisz
Zarejestrowany: 12-04-2013
Posty: 1581
Punktów :   23 
Motocykl: Romet Router WS 50
Pojemność: 50/110 ccm
Przebieg: na 50 i 110 ccm ~29000 km
Wiek: 32
Imię: Tomasz

Re: Tuning (pojemność)

Mam nadzieję że w miarę przybywania kilomentrów na mojej 110-tce ten temat będzie aktualny, więc i ja będę mógł wtrącić swoje trzy grosze do tej dyskusji. Ostatnio na 110-tce zrobiłem już tutaj opisywaną trasę z Kalisza do Wołomina, trasy w okolicach Warszawy oraz powrót do Kalisza. W ciągu tygodnia zrobiłem na mojej 110-tce prawie 1200 km, z czego powrotna trasa wyszła mi około 300 km co przejechałem tylko z jednym postojem za potrzebą w czasie równo 5 godzin. Manetka prawie cały czas do oporu odwinięta, dodatkowo w czasie jazdy po Warszawie i obwodnicach również nie żałowałem mu gazu tylko pocinałem w okolicach 85-90 km/h. Szczęśliwie wróciłem do domu i 110-tka nadal bardzo dobrze mi służy. Nie pamiętam już dokładnie ile mam na niej zrobione ale na pewno coś koło 5000 km.

Dodam że silnik kupowałem cały nowy, fabrycznie składaną 11-tkę BTS Technology (na głowicy była naniesiona pojemność 107 ccm)

Offline

 

#15 04-11-2014 12:07:51

 kifflee

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1420931788.png

Skąd: Tarnowskie Góry
Zarejestrowany: 25-03-2014
Posty: 555
Punktów :   12 
Motocykl: Router WS 50 Bassa
Pojemność: 88 ccm(Limited Edition)
Przebieg: niedługo 8000 km
Wiek: 37
Imię: Przemek
WWW

Re: Tuning (pojemność)

Witam to tylko moje spostrzeżenia ponieważ dopiero 3000 km zrobiłem na moim zestawie 88 ccm.Im mniejsza ingerencja w silnik tym sądze że lepiej.W 110 ccm jeśli przerabiamy silnik z 50 tki to zmieniamy prawie wszystko co najważniejsze wał,cyl,głowica itd.i bardzo wątpie że bracia chińczycy przykładają ogromną wagę do wymiarów i dokładności wykonania części zapasowych więc pojawiają się nieszczelności przez złe spasowanie części,wysoka temp.itp.Podsumowując kupić nową,fabryczną 110 tke mówie tak,przerabiać-nie polecam.Moja 88 ka-zero brania oleju,temperatura przy ostrej jeździe 95 stopni(najwyższa jaką miałem w upalny dzień)norma to 85 stopni.Zero awarii jak narazie.


"Zanim wrzucisz bieg i puścisz sprzęgło sprawdź poziom oleju w głowie"


Zapraszam na strone Router Ws 88
https://www.facebook.com/pages/Fan-Club … 0799127843

http://oi59.tinypic.com/28ml4qe.jpg

Offline

 

stat4u stat4u

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.ptcg.pun.pl www.apocalypticshinobi.pun.pl www.pokeonline.pun.pl www.4fantastic.pun.pl www.biomed-pollub.pun.pl