Największe forum na temat Rometa Router WS 50 i podobnych motorowerów. Znajdziesz tutaj pomoc i przydatne poradniki. Nie czekaj, zarejestruj się! Grupa na facebooku SERDECZNIE ZAPRASZAMY DO DOŁĄCZENIA- Kliknij we mnie!!
Jak redukować biegi ? Np. Zatrzymując się na czerwonym świetle redukować do 1 itd. ? Da ktoś jakiś poradniczek krótki ?
Nie Ten dział ///k9602
Ostatnio edytowany przez Ryoke (22-10-2014 23:03:01)
Offline
Drugi post adi9424-ego powinien trochę rozjaśnić sprawę:
http://routerws50.pun.pl/viewtopic.php?id=2511
"Często" przy zatrzymaniu się na wysokim biegu skrzynia lubi się zacinać i trzeba kombinować, aczkolwiek gdy sytuacja wymaga nagłego zatrzymania nie myśl o redukcji bieg po biegu - lepiej się pomęczyć po zatrzymaniu z wbiciem 1 niż zaliczyć dzwona/szlif czy glebę
pozdrawiam
Offline
Warto pamiętać że przy redukcji należy jednocześnie przekręcić manetkę i trochę obroty mu podnieść, dzięki temu unikniemy szarpnięcia, a nie wiem jaka tu filozofia z biegami, jedziemy sobie na 4, zwalniamy, dodajemy gazu redukcja na 3, gaz, na 2, gaz na 1 lub luz, i robisz to albo szybciej albo wolniej zależy jak szybko chcesz się zatrzymać, dla kogoś nowego to może czarna magia, bo sam nie dawno kupiłem Routerka i jest to moaj pierwsza biegówka, ale po 4 miesiącach na nim biegi wrzucam, zrzucam odruchowo, jak automat noga i ręce chodzą mimowolnie, jak się wyrobi odruch to już z górki, ja na samym początku przy wbijaniu biegu zapominałem wgl. o puszczaniu gazu, po jakimś czasie się nauczyłem manetkę puszczać, po jakiś 2 miesiącach wyczytałem gdzieś że należy gazu dodać przy redukcji przez co motocykl nie szarpie, wypróbowałem i bajka. Dodam że przez te dwa miesiące przez te szarpnięcia 3 razy napinałem łańcuch, odkąd dodaję gazu przy redukcji nie napinałem łańcucha, albo taki zbieg okoliczności że się rozciągnął po zakupie i stoi, albo faktycznie szarpnięcia przez złe zrzucanie biegu sprawiały że łańcuch dostawał w dupę.
A tutaj bardzo ładny filmik pokazujący zmianę biegów, co prawda na modelu Hondy 1000RR aczkolwiek ułożenie i wszystko to samo.
Redukcja : https://www.youtube.com/watch?v=30rxMYR … ZCaDv-9VkQ
O samej zmianie biegów : https://www.youtube.com/watch?v=jS-YOwm … ZCaDv-9VkQ
Demonstacja na 3 kamery bez pogadanki : https://www.youtube.com/watch?v=SI-fQpJacmo
Offline
Można robić i tak, ale w naszych konstrukcjach to szkoda sprzęgła w sumie i na 50cc powiedzmy zanim te obroty ci wzrosna jak dodasz gazu to może troche minąć, chyba mija się to z celem, ja swojego sposobu uzywam na 140cc i nie narzekam na żadne uślizgi, trzeba troche tego poużywać i się dojdzie do wprawy, że obroty silnika albo w ogóle nie wzrosną albo aby lekko wzrosną.
Offline
No ale obroty przy redukcji nie mają rosnąć o 2 czy 3k lecz odrobinę, ja leciutko przekręcam manetkę w dół i ładnie wychodzi redukcja, jak kto woli i jak komu wygodniej Się mówi że każdy kierowca ma swoje nawyki
Offline
Ja znowu bardziej redukuje i kłade nacisk na dobre wyczucie i opanowanie sprzęgła.Na początku jak to przy nowej maszynie podczas jazdy na 3 i wchodzeniu w zakręt redukowałem na 2 zawsze przed zakrętem żeby na wyjściu mieć już dwójke i jazda ale wiele razy zadek podczas redukcji uciekał teraz tego nie mam,wyczułem sprzęgło i nawet jeśli obroty są lekko za wysokie operowanie klamką pozwala płynnie zredukować bieg.Każdy ma swoje sztuczki.
Offline
Przy redukcji kiedy silnik się zmuli np. podczas podjazdu z plecakiem pod stromą górkę nawet nie odpuszczam w ogóle gazu. Warunek jest taki, że zmiana biegu będzie bardzo szybka. A do hamowania silnikiem próbowałem dodawać gazu ale to wtedy taki manewr ciężko nazwać hamowaniem.
Offline