Największe forum na temat Rometa Router WS 50 i podobnych motorowerów. Znajdziesz tutaj pomoc i przydatne poradniki. Nie czekaj, zarejestruj się! Grupa na facebooku SERDECZNIE ZAPRASZAMY DO DOŁĄCZENIA- Kliknij we mnie!!
Miałem cylinder 50ccm lecz dostało sięwody do Cylindra przez filtr.. i się zatarł..
Postanowiłem kupić 72ccm zamówiłem zestaw:
* kompletny cylinder 72cm³ (tłok 47mm, pierścienie, sworzeń, zabezpieczenia)
* kompletna, zmontowana głowica do pojemności 72cm³ (zawory, sprężyny uszczelniacze, klawiatura, dekielki)
* sportowy wałek rozrządu o zmienionym kształcie krzywek
* komplet uszczelek
z tyłu mam zebatke 52zęby a z przodu 13
Moje pytanie jest jaki będzie v-max [ +/- ] i czy będzie odczuwalne przyśpieszenie w porównaniu z oryginalnym cylindrem wałkiem itd..
Offline
Nie ma sportowego wałka rozrządu do 72cc, jest to chwyt tak jak "80cc".
http://www.routerws50.pun.pl/viewtopic.php?id=2263
Prędkość zależy od tego jakie obroty wkręci, u mnie na 72cc i 15/52 wkręcił 10.5k lub 11k, na tym przełożeniu co podałeś to katowanie silnika.
Offline
http://allegro.pl/cylinder-glowica-72-z … 13990.html
kupiłem taki zestaw, ile mniejwięcej KM będę miał? Wstawię też filtr stożkowy nie wiem czy to coś da.. ale wstawiam ponieważ oryginał juz się do niczego nie nadaje popękał.. a wole kupić nowy niż sklejać..
jest tak również napisane:
Zestaw zawiera kompletną i zmontowaną głowicę z dotartymi zaworami i wałkiem rozrządu.
to oznacza, że nie muszę docierać 1000km czy jak?
Ostatnio edytowany przez ExplorerowyPL (28-09-2014 20:28:34)
Offline
Nie to tego nie oznacza. Docieranie zaworów to co innego i zawsze się to robi pastą specjalną do zaworów, to nie docieranie cylka i tłoka. Ten wałek to po prostu bajka, jedyny sportowy wałek jaki znam to z40 pasujący chyba do 120 i 140, ale nie wiem dokładnie i kosztuje 120zł, czyli +/-tyle co głowica.
Filterek wstawiaj, na pewno będzie szczelniejszy niż seria.
Będziesz miał z 5-5.5km około
Offline
I jakie zebatki wstawić? mieszkam na mazurach ogl jezdze też czasami po lasach lecz głównie ulicami, opłaca się wymieniać gaźnik? Co jeszcze w nim można wymienić co nie jest drogie.. a daje jakieś postępy w prędkości i mocy.. oczywiście pasującego do Cylindra 72ccm
Offline
Najlepsze pod 72 ccm zębatki to 14/45 nie stracisz mocy i prędkość będzie okej,pod 72 gaźnika zmieniać nie ma sensu bo kupisz większy i może się zalewać,jedynie zmień pojemność na 72 i wyreguluj gaźnik,możesz też podnieść iglice czyli przełożyć zawleczke na ostatnie wcięcie na dole.Wałek sportowy to ściema i to chyba wszystko.Powodzenia.
Offline
110 ma około 8km realnych, a 72 około 5-5.5, takie jest moje zdanie. To 50 ma 1.5-2km mam rozumieć? taaa jasne
Offline
A więc moje pytanie jest takie.. jak docierać cylinder, w sensie ile km.. i ile max obrotów dawać. Czytałem na różnych forach.. raz nawet spotkałem się z wiadomością, że wystarczy tylko 5L paliwa przejeździć, mało mi się to realne wydaję ale dlatego pytam was.
Offline
Ja docierałem około 300km 110cc, ale jak zdjąłem cylinder przy około 700-800 to jeszcze delikatnie widoczne były poprzeczno-ukośne rysy fabryczne na cylindrze, czyli sie jeszcze nie dotarł do końca. Polecam tak do 6k rpm jeździć i raz na jakiś czas w palnik na maksa, tak co 80-100km, i dystans całego docierania zależy kto jak chce, coś koło 600-700 dla całego zestawu.
Polecam zmienić zębatki bardziej na prędkość, to mniej się silnik męczy i wlać nowy olej i zmienić go z raz.
Ostatnio edytowany przez adi9424 (01-10-2014 20:10:17)
Offline