Ogłoszenie

Witamy serdecznie wszystkich gości odwiedzających nasze forum.

Traktuje ono w głównej mierze o Routerze WS 50, ale użytkownicy innych motorowerów o podobnej konstrukcji również są bardzo mile widziani.

GORĄCO ZAPRASZAM DO REJESTRACJI.

Panel

#1 17-08-2014 19:56:16

 Tommy29

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1430599291.png

7598989
Skąd: Kalisz
Zarejestrowany: 12-04-2013
Posty: 1581
Punktów :   23 
Motocykl: Romet Router WS 50
Pojemność: 50/110 ccm
Przebieg: na 50 i 110 ccm ~29000 km
Wiek: 32
Imię: Tomasz

Bagażnik

Jako że Kewert chciał zrobić podobny bagażnik jak ja mam więc lepiej będzie tutaj zamieścić wszystko co potrzebne do wykonania go. Wspomogę go zdjęciami więc chyba nie będzie problemu. A jeśli coś będzie problemem to zawsze chętnie pomogę i wyjaśnię.

Zacząłem od odrysowania na kartce boku starego bagażnika aby określić kąt pod jakim są zgięte te rurki. Wyszło że jest to kąt 45 stopni. Wiedząc to, zacząłem od szykowania poszczególnych fragmentów. Cały bagażnik złożyłem niejako z 6 kawałków profila a te wewnętrze poprzeczki (za te poprzeczki mocowana jest płyta montażowa kufra) zrobiłem z dwóch kawałków gwintsztangi 12 mm. Sam wymiar bagażnika jest bardzo podobny do oryginalnego i na tym oryginalnym polecam się wzorować, jako że nie pamiętam dokładnie w których miejscach robiłem wycinki aby wygiąć profile, oraz długości poszczególnych kawałków (pamiętam że dół bagażnika zrobiłem z kawałka o długości 44 cm). Na kawałku profila pisakiem zaznaczyłem fragment do wycięcia, po czym wyciąłem go małą szlifierką kątową, w ten sposób aby jedna ścianka została, po czym zagiąłem tak aby obie części zeszły się ze sobą. Powstanie wtedy ta "dolna część" bagażnika.
http://i57.tinypic.com/2n6y97l.jpg
Musisz zrobić tak samo dwa razy, na jedną i na drugą stronę. to są te kawałki do których będą przymocowane uchwyty mocujące całość do motoru. Kolejnym krokiem było zrobienie "połowy góry" bagażnika. Znowu dwa kawałki profila o długości mniej więcej takiej jak w oryginale. Ponownie trzeba wyciąć kawałek i "złożyć" profil, podobnie jak w poprzedniej części bagażnika.
http://i59.tinypic.com/xary43.jpg
Oczywiście takie części potrzebne są dwie. Po złożeniu mamy cały bok bagażnika. Teraz jeszcze trzeba te dwie części połączyć ze sobą. ja to zrobiłem z tego samego profila, długości nie pamiętam. To trzeba samemu zmierzyć po przykręceniu obu części do motoru.
Mocowanie bagażnika do motoru zrobiłem z takich kątowników:
http://i59.tinypic.com/330d4dx.jpg
Pojedyncze kątowniki nie wytrzymały długo więc radzę od razu zrobić podwójne mocowanie. Dwa kątowniki zmatowiłem, jeden z zewnętrznej a drugi z wewnętrznej strony i skleiłem je klejem epoksydowym na czas montażu do bagaznika i później do motoru. Tych dużych otworów nie trzeba poprawiać i śruby mocujące spokojnie przejdą przez te otwory. Te mniejsze otworki musiałem rozwiercić, bo po sklejeniu dwóch kątowników ze sobą lekko zachodziły na siebie. Wystarczy tylko dwa z każdej pary kątowników przewiercić, te które będą przykręcone do bagażnika, te bliżej końca. Miejsce przykręcenia zostawiam do wyboru każdemu kto sobie przymierzy bagażnik do swojego moto. Po zaznaczeniu gdzie będą otwory, wywierciłem je wiertłem 3,2 mm i przegwintowałem na 4mm. Oprócz przykręcenia wszystkich uchwytów dodatkowo przykleiłem je również klejem epoksydowym. Przykręcone są śrubkami z łbem trójkątnym 4 mm. W podobny sposób poskręcałem wszystkie części przed spawaniem. Płaskowniki są od strony motoru, aby się nie rzucały w oczy, podobnie przykręcone jak uchwyty, na takie same śrubki. Po przykręceniu obu połówek do motoru można zmierzyć jakiej długości potrzebne są poprzeczki, jedna na sam tył a jedną bliżej siedzenia:
http://i58.tinypic.com/2ltrm0p.jpg
Poprzeczki do których przymocowana jest płyta montażowa kufra zrobione są z dwóch kawałków gwintsztangi 12 mm z obu stron bagażnika i jeszcze od "wewnątrz" bagażnika są skręcone nakrętkami widać to na ostatnim zdjęciu. W najbliższym czasie dorzucę jeszcze poszczególne wymiary, jak zmierzę u siebie. Mam nadzieję że poradnik w miarę jasno jest napisany, jak coś to proszę pytać Gdybyście zauważyli jakiś błąd tutaj to proszę zwrócić mi też uwagę na to, poprawię jak tylko będzie okazja

Offline

 

#2 17-08-2014 21:36:05

 Johnu

Forumowy Lord Ciemności

40182824
Skąd: Łódzkie
Zarejestrowany: 07-08-2013
Posty: 715
Punktów :   18 
Motocykl: Krabonszcze po łonce
Pojemność: skaczom jak zajonce
Przebieg: Niewielki
Wiek: 17

Re: Bagażnik

Świetny tutorial, z pewnością niejednemu pomoże, wszystko dokładnie opisane, zdjęcia są. Plus.


http://oi61.tinypic.com/256qqu0.jpg
"Pisząc w internecie używajmy polskich liter, bo jest różnica między zrobieniem komuś łaski, a zrobieniem komuś laski"
prof. J. Bralczyk

Offline

 

#3 17-08-2014 21:53:09

 Tommy29

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1430599291.png

7598989
Skąd: Kalisz
Zarejestrowany: 12-04-2013
Posty: 1581
Punktów :   23 
Motocykl: Romet Router WS 50
Pojemność: 50/110 ccm
Przebieg: na 50 i 110 ccm ~29000 km
Wiek: 32
Imię: Tomasz

Re: Bagażnik

dzięki wielkie. Co prawda nie są to zdjęcia z etapu produkcji ale chyba wiadomo o co chodzi z tym wycinaniem i podginaniem Jak robiłem bagażnik nie sądziłem że będzie takie zainteresowanie, bo pewnie bym zrobił zdjęcia

Offline

 

#4 20-08-2014 15:25:40

 Tommy29

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1430599291.png

7598989
Skąd: Kalisz
Zarejestrowany: 12-04-2013
Posty: 1581
Punktów :   23 
Motocykl: Romet Router WS 50
Pojemność: 50/110 ccm
Przebieg: na 50 i 110 ccm ~29000 km
Wiek: 32
Imię: Tomasz

Re: Bagażnik

Ponieważ obiecałem podać konkretne wymiary profili robię to teraz:
Dolna część: 45 cm
Górna część: 38 cm.
Poprzeczka z tyłu: 24,5 cm.
Poprzeczka przy siedzeniu: 22,5 cm.
Odległość między poprzeczkami (wewnętrzne strony poprzeczek): 19 cm.
Nie napisałem tego w pierwszym poście, ale mam nadzieję że jeśli ktoś już planował zrobienie takiego bagażnika aby poszczególne "części" składowe bagażnika poprzycinać pod skosem we właściwych miejscach.
http://i62.tinypic.com/bdtzlt.jpg
Oba zaznaczone skosy trzeba przyciąć pod kątem 45 stopni, podobnie z drugiej strony.
Skosy pod spodem wyglądają w następujący sposób:
http://i59.tinypic.com/24cb7ms.jpg
poprzeczka przycięta pod kątem 45 stopni po obu stonach (podany wyżej wymiar poprzeczki jest wymiarem całkowitym jeszcze przed wykonaniem skosów). Jeśli chodzi o poprzeczkę bliżej kanapy to trzeba samem u zobaczyć pod jakim kątem przyciąć. Ja lekko przyciąłem ponieważ boczne częsci bagażnika są lekko przechylone ku środkowi, więc lekko trzeba poprzeczkę przyciać.
Na załączonym zdjęciu widać również płaskowniczki które użyłem do połączenia części przed spawaniem oraz sposób wykonania wewnętrzych poprzeczek zrobionych z kawałków gwintsztangi.
http://i61.tinypic.com/2lt3mko.jpg
http://i59.tinypic.com/28kolsi.jpg
Na powyższych zdjęciach przedstawiłem wymiar "oczka" w bagażniku, Odległości między skośnymi kawałkami górnej i dolnej części bagażnika.

W razie jakichkolwiek problemów ze znalezieniem czegoś zawsze można pytać Pozdrawiam serdecznie i życzę miłego kombinowania i poprawiania fabryki

Ostatnio edytowany przez Tommy29 (20-08-2014 15:26:27)

Offline

 

stat4u stat4u

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.speedway-manager.pun.pl www.geobackupzar.pun.pl www.bakugan-rpg.pun.pl www.paint-online.pun.pl www.streetartists.pun.pl