Ogłoszenie

Witamy serdecznie wszystkich gości odwiedzających nasze forum.

Traktuje ono w głównej mierze o Routerze WS 50, ale użytkownicy innych motorowerów o podobnej konstrukcji również są bardzo mile widziani.

GORĄCO ZAPRASZAM DO REJESTRACJI.

Panel

#16 19-02-2012 22:00:20

 Piotr

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1420927216.png

Zarejestrowany: 09-11-2011
Posty: 47
Punktów :   -1 
Motocykl: WFM-WSK 175- WS 50

Re: Tuning 72,80,90ccm

jak ustawić luz zaworów jest opisane na stronie
http://forum.moto-4t.pl/viewtopic.php?t=644
Dla 50ccm:
Zawór górny (ssący)- luz 0,05 mm
Zawór dolny (wydechowy) - luz 0,07 mm

Dla 72 i 110ccm:
Zawór górny (ssący)- luz 0,06 mm
Zawór dolny (wydechowy) - luz 0,08 mm

Offline

 

#17 19-02-2012 23:42:18

 lukasss256

Użytkownik

12212965
Skąd: Łódź
Zarejestrowany: 19-01-2012
Posty: 0
Punktów :   
Motocykl: Romet Router WS50 110 ccm

Re: Tuning 72,80,90ccm

mateusz_035 napisał:

Witam, własnie wymieniłem w routerze cylinder 72 ccm i mam problem ponieważ nie kręci mi  do maksymalnych obrotów, niewiem czy to zawory czy gaznik, kręci mi tylko w granicach 7tys.-8.5tys.rmp. i przy starcie nie czuc mocy. cylinder wymieniał mi znajomy mechanik może on coś źle zrobił. Proszę o pomoc

Gaźnik wyregulowałeś? Większa pojemność = Więcej mieszanki, ja na twoim miejscu zrobiłbym standardowe czynności przeglądowe czyli regulacja gaźnika zmiana świecy itp

Offline

 

#18 21-07-2012 17:26:31

Karaś_124

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1420924716.png

Zarejestrowany: 10-07-2012
Posty: 3
Punktów :   

Re: Tuning 72,80,90ccm

Witam, wymieniłem tłok z cylindrem i głowicą  na 72cm (bebechy ze starej głowicy musiałem przełożyć do nowej) , ustawiłem rozrząd, wyregulowałem luz zaworów na 0,05 mm (ssący i wydechowy) i wstawiłem w gaźnik dyszę 85 zamiast 76. Motorek bez problemu zapala i wszystko byłoby super gdyby nie stukanie towarzyszące pracy silnika. Mam wrażenie, że to zawory, ale wszystko przecież ustawiłem jak należy, tak przynajmniej mi się wydaje... Jestem trochę zmieszany i proszę was o jakieś sugestie bo nie wydaje mi się żeby to było normalne...

Offline

 

#19 21-07-2012 21:19:48

 kamilw20

Użytkownik

9927659
Zarejestrowany: 28-07-2011
Posty: 0
Punktów :   
Motocykl: Router ws50

Re: Tuning 72,80,90ccm

to sprawdz te zawory jak niejesteś pewny przecież to tylko chwila

Offline

 

#20 21-07-2012 22:29:18

MrGizmo

Użytkownik

Zarejestrowany: 16-01-2012
Posty: 0
Punktów :   16 

Re: Tuning 72,80,90ccm

No to brawa... Kolejna osoba zamiast złożyć zestaw samemu kupiła gotowy Niestety sprzedający to (nikomu nie ujmując ) kretyni. Do wypukłego tłoka dostałeś zapewne zwykłą głowicę, jeśli chcesz obejść się bez problemów i wymysłów dokup sam tłok o prostym denku. Ewentualnie można dołożyć uszczelkę pod głowicę, ale to żadne rozwiązanie.

Offline

 

#21 22-07-2012 00:51:38

Karaś_124

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1420924716.png

Zarejestrowany: 10-07-2012
Posty: 3
Punktów :   

Re: Tuning 72,80,90ccm

Tłok faktycznie jest wypukły, ale zestawu nie kompletował mi sprzedawca tylko całość była jako komplet od producenta; większe gniazda zaworowe, zawory... niby wszystko miało i powinno świetnie do siebie pasować... Postanowiłem jeszcze raz wyregulować zawory, jak obracam wałem korbowym za pomocą klucza to wszystko chodzi ok, więc wnioskuję, że stukot powstaje w wyniku uderzania dźwigienki o zawór, a nie zaworu o cylinder (wtedy nie dałoby się przecież obrócić wałem bo by się wszystko zablokowało, a przy odpaleniu silnika rozwaliłoby głowice i zawory)... podczas ponownej regulacji zauważyłem, że dźwigienka zaworu wydechowego porusza się na boki więc pewnie jest luz na tulei która ją mocuje, na dźwigience zaworu ssącego nie ma takiego luzu ale nie wiem czy to akurat ma jakieś znaczenie. Po ponownej regulacji stukot ustał, ale gdy silnik się trochę rozgrzał znowu wrócił, trochę mnie to dziwi bo metal pod wpływem temperatury się rozszerza więc luz powinien się kasować a nie powstawać, więc na zimnym silniku mógłby poklepywać a na ciepłym powinno być ok... Tak sobie myślę, że może ustawiam luz zaworów w niewłaściwej fazie rozrządu, tzn. gdy wałek rozrządu wywiera jakiś nawet minimalny nacisk na dźwigienki i stąd luz byłby większy niż powinien... nic innego nie przychodzi mi do głowy... Proszę odnieście się do tekstu który napisałem, a jeżeli gdzieś kiepsko rozumuję to proszę mnie poprawić i uświadomić... Może uda nam się coś wykombinowac...

Offline

 

#22 22-07-2012 14:54:52

MrGizmo

Użytkownik

Zarejestrowany: 16-01-2012
Posty: 0
Punktów :   16 

Re: Tuning 72,80,90ccm

Luz powinno się ustawiać gdy magneto jest w punkcie T czyli tak samo jak do ustawiania rozrządu. Na  obu luźne 0,05mm. Jeśli cylinder i głowica były w jednym pudełku to faktycznie był to zestaw producenta, ale jeśli były to oddzielne pudełka to sprzedający sam łączy takie zestawy.
Wcale podczas obrotu kluczem nie musi dochodzić do kolizji, bo może być tak że akurat miejsca jest na styk i podczas powolnego obracania wszystko się mija, a podczas 2tys obrotów już zawory mają pewną bezwładność i stuka. Jeśli zawory są ustawione poprawnie to nie ma szans na stukanie. Można jeszcze ewentualnie podłączyć 1-2 uszczelki pod głowice i sprawdzić czy nadal takie coś występuje.

Offline

 

#23 22-07-2012 17:07:43

Karaś_124

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1420924716.png

Zarejestrowany: 10-07-2012
Posty: 3
Punktów :   

Re: Tuning 72,80,90ccm

Dzięki za porady, już udało mi się ogarnąć problem... ustawiłem luz w niewłaściwej fazie rozrządu, co prawda moja pomyłka była minimalna ale to wystarczyło na szczęście po drobnej poprawce wszystko chodzi jak należy...

Offline

 

#24 13-08-2012 14:08:42

policman47

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1420923473.png

Zarejestrowany: 13-08-2012
Posty: 1
Punktów :   

Re: Tuning 72,80,90ccm

Witam wszystkich.. Mam pytanie, a mianowicie bede zakładał 72ccm do routera , wiem że trzeba wymienic dysze i czy ta bedzie dobra:
http://allegro.pl/dysza-m4-85-4-mm-i2497699832.html

Offline

 

#25 14-08-2012 15:42:24

 Huberto123321

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1420924317.png

8401236
Skąd: Ustrobna
Zarejestrowany: 12-02-2012
Posty: 27
Punktów :   
Motocykl: Romet Router WS50

Re: Tuning 72,80,90ccm

mi pan ostatnio wymienił mocy ma że ho ho nie ma wcale szatkowania biegami i obrotami nw czy kręci na full bo jeszcze sobie go docieram

Offline

 

#26 14-08-2012 15:57:18

 Sturmovik

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1420927843.png

28747649
Skąd: Tarnobrzeg/Podkarpackie
Zarejestrowany: 12-08-2012
Posty: 121
Punktów :   
Motocykl: Romet RR50

Re: Tuning 72,80,90ccm

A bardziej po Polsku ?


Czas Goi Rany....Zostawia Blizny

Offline

 

#27 31-01-2014 16:44:14

seiko

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1420927451.png

Zarejestrowany: 15-06-2012
Posty: 99
Punktów :   
Motocykl: ws50

Re: Tuning 72,80,90ccm

można ustawiać  w 139fmb oba zawory na 0,05mm
http://imageshack.com/a/img543/8612/tvu6.jpg

Offline

 

stat4u stat4u

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
ableton polska jak gemowac szamana ele www.pisi.pun.pl www.dragonslayers.pun.pl victoria słupsk forum