Największe forum na temat Rometa Router WS 50 i podobnych motorowerów. Znajdziesz tutaj pomoc i przydatne poradniki. Nie czekaj, zarejestruj się! Grupa na facebooku SERDECZNIE ZAPRASZAMY DO DOŁĄCZENIA- Kliknij we mnie!!
przecież to nie są aż tak duże koszty w porównaniu z tym co trzeba zainwestować żeby układ chlodzenia działał poprawnie, płaszcz wodny to nie wszystko, pompa cieczy, przewody, chłodnica, termostat, trochę tego jest więc koszt nowego cylindra to grosze
Offline
Jak chcesz zrobić płaszcz wodny? Kolega chyba się rozmarzył i mało wie o technice. Tak jak GP napisał, to nie tylko płyn, chłodnica i kanały w cylindrze. Potrzebna jest pompa wytrzymująca temperaturę powyżej 100 stopni a i powyżej 150 by nie zaszkodziła. W dodatku musiałaby być elektryczna, czyli praktycznie nierealne. Termostat można by było zrobić na elektrozaworach.
Offline
ja zamontowałem w WS 50 silnik 110cm i przydało by się chłodzenie bo się grzeje jak cholera
Ostatnio edytowany przez cessna747 (26-10-2013 22:51:58)
Offline
No wlasnie koledzy slusznie ci zwrocili uwage, skad wezmiesz naped pompy wody, sama pompe? No i jak zrobisz kanaly w glowicy/cylindrze? A pozatym po co ci w ogole takie chlodzenie? Ten silnik konsytrukcyjnie jest przewidziany na chlodzenie powietrzem i tak dziala bardzo dobrze. Nawet chlodznica oleju to zbedny dodatek. Te silniki byly stworzone do quadow, ktore poruszaja sie wolniej a bardziej obciazaja silnik, w takim motorowerze to jak jedziesz 60 km/h to on ma chlodzenie bardzo dobre. A po trzecie silnik ma miec okreslona temperature, jak jest za goracy to zle ale jak za zimny tez zle. Jak mu wsadzisz na chama chlodzce jakies oleju wody itp to efekt bedzie taki ze bedziesz jezdzil na niedogrzanym silniku co jest niekorzystne gdyz olej jak ma za niska temperature to ma slabsze wlasciwosci smarujace.
Ostatnio edytowany przez router_man (27-10-2013 00:50:36)
Offline
Jesli za zywca chce miec chlodnice ciecza. To moze zrobic. Rurki miedziane miekkie opierdzielic caly cylinder dookola tak zeby jak najwiecej dotykalo cylindra (zawsze cos) I chlodnica pod wlasnym obiegiem tez pojdzie w rs50 mialem tak ze pompa byla zepsuta i pod wlasnym obiegiem szlo cieplo idzie wyzej co za tym idzie chlodnica goraca a zimno idzie na dol czyli na cylinder. Zrobic by szlo tylko czy sens jest ?
To by trzeba bylo zrobic wiecej niz chlodzenie tylko cylindra i glowicy bo jeszcze chlodnica oleju tez musiala by byc do tego. Bo co z tego ze cylinder by byl zimny (teoretycznie) a olej by sie gotowal.
Jeszcze jedno cylinder do chlodzenia ciecza pasuje zeby byl zamoczony caly w wodzie ale jak zanuzymy nasz cylinder ciecza to poprostu on caly zardzewieje bo tak taki shit jest
Offline
są takie kity ,kiedyś na jakiejś japan stronie znalazłem. kupa kasy ale tak się zastanawiam i szłoby to zrobić ,ale trzeba by wymienić żeliwo na alu ,cyl nie pęknie ,nawet żeliwny ,ponieważ płyn nagrzewa się stopniowo z cylindrem ,a nie cylinder osiąga 100 stopni ,a woda dalej ma 20 xD. nawet moim zdaniem ,za dużo jebania się nawet dla satysfakcji ,chłodnica oleju jest tańsza i nie mniej skuteczna.
Offline