Ogłoszenie

Witamy serdecznie wszystkich gości odwiedzających nasze forum.

Traktuje ono w głównej mierze o Routerze WS 50, ale użytkownicy innych motorowerów o podobnej konstrukcji również są bardzo mile widziani.

GORĄCO ZAPRASZAM DO REJESTRACJI.

Panel

#1 13-06-2017 11:56:49

energia04

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1420925334.png

Zarejestrowany: 05-10-2016
Posty: 12
Punktów :   

Remont silnika 139 FMB Romet Router WS 50

Witam wszystkich!
Posiadam Rometa w którym to okazało się, że został źle złożony i nie wymieniono uszczelniaczy ani łożysk. Na chwilę obecną wiem, że jedno z łożysk się posypało a łańcuch rozrusznika jest mocno rozciągnięty.

Chcialbym się dowiedzieć co dokładnie potrzeba do remontu ów silnika, tak żeby móc wyliczyć dokładnie koszta. Nie wiem czy będzie mi się to opłacało czy nie.

-głowica
-cylinder
-wał
-tłok z pierścieniami

Co dalej?

Pozdrawiam

Offline

 

#2 13-06-2017 14:50:53

JOSEMORALES

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1420929041.png

1237315
Skąd: Knurów
Zarejestrowany: 04-06-2016
Posty: 261
Punktów :   
Motocykl: Yamaha XJ600N
Pojemność: 600
Przebieg: 39000
Imię: Arek

Re: Remont silnika 139 FMB Romet Router WS 50

energia04 napisał:

Witam wszystkich!
Posiadam Rometa w którym to okazało się, że został źle złożony i nie wymieniono uszczelniaczy ani łożysk. Na chwilę obecną wiem, że jedno z łożysk się posypało a łańcuch rozrusznika jest mocno rozciągnięty.

Chcialbym się dowiedzieć co dokładnie potrzeba do remontu ów silnika, tak żeby móc wyliczyć dokładnie koszta. Nie wiem czy będzie mi się to opłacało czy nie.

-głowica
-cylinder
-wał
-tłok z pierścieniami

Co dalej?

Pozdrawiam

Cze, rzeczy które wypisałeś nie są konieczne do kapitalki silnika jeżeli nie są zużyte, np. zamiast wymieniać tłok i cylinder wystarczy wymienić same pierścienie. A to co jest potrzebne do remontu zależy tylko i wyłącznie od twoich umiejętności co do diagnozy awarii. Tak samo tyczy się to tego czy będzie się opłacało robić remont, odpowiedź brzmi tak, pod warunkiem że sam przeprowadzisz serwis. OK możesz powiedzieć części kosztują 300 a ja za tyle widziałem cały silnik, tylko pamiętaj że to także używane silniki i najczęściej trupy. Co do naszej pomocy, to będzie kłopot jeżeli nie jeździłeś na nim i nie wiesz co się dzieje podczas jazdy bo w ten właśnie sposób można powiedzieć że trzeba wymienić wszystko. Tak więc jeżeli silnik jest rozkopany to zdjęcia i jeszcze raz zdjęcia ważnych elementów, takie tematy jak uszczelniacze simeringi itp. to są groszowe sprawy więc profilaktycznie wymieniamy, łożysk tam także nie ma zbyt wiele więc można wymienić dla świętego spokoju, to samo co do ceny dotyczy tarcz sprzęgłowych(taniocha), trzeba sprawdzić stan łańcuszka rozrządu i pompy oleju, a na samum końcu zajmujemy się górą czyli tłokiem cylindrem i głowicą. Choć wiele osób uważa wymianę tych trzech elementów jako remont kapitalny.

ps, jeszcze stan skrzyni biegów i wybieraka. Pozdrawiam Arek

Offline

 

#3 13-06-2017 17:46:31

energia04

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1420925334.png

Zarejestrowany: 05-10-2016
Posty: 12
Punktów :   

Re: Remont silnika 139 FMB Romet Router WS 50

Dzięki Arku za szybką odpowiedź, żeby było jasne zacznę od problemów rometa :

Jeżdżąc nim w sumie większych problemów nie uświadczyłem, do przodu jechał a to już coś. Kopcił z wydechu ale tutaj nie znam przyczyny ponieważ sprzęt stał długi czas bez odpalania, zatem spuściłem z niego paliwo i zalałem świeżym... Świeżym olejem napędowym.. No niestety komuś się pomyliły kanistry. Oczywiście trochę pojezdziłem na mieszance z większością ropy ale później spuściłem wszystko i osobiście pojechałem po 5l benzyny. Problem nie ustał, kopcił ale jakby mniej.
Kolejną dziwną rzeczą było to, że po przejechaniu około 8km w cyklu miejskim ponowne odpalenie było niemożliwe. Jechałem akurat do mechanika żeby ocenił co mu jest i tak już u niego został. Dogadałem się, że za 100 rozbierze silnik i sprawdzi co mu dolega. Z tego co mówił to cylinder, wał i tłok jest ok ale z głowicą była robiona jakaś rzeźba. Żaden z uszczelniaczy nie był wymieniany i faktycznie okropnie wyglądał. Wszystkie uszczelki były mocno wysmarowane silikonem. (szkoda że zdjęcia nie zrobiłem) i jedno z łożysk (nie wiem za co odpowiada) było jakby pęknięte tzn taka obwódka... To łożysko było szpilkowe. Trochę martwiące jest to, że w sumie to nie wiadomo gdzie ta pęknięta część się znajduje. Z tego co jeszcze pamiętam to wyciagnięty łańcuch rozrusznika i zębatka od głowicy i taka w silniku też do wymiany.
Ogółem silnik jutro będę miał już u siebie i zdjęcia poszczególnych elementów dołącze.
Mówił też coś o pompie oleju tylko nie pamiętam czy czegoś tam brakowało czy nie było uszczelki?
No i narzekał na brak odpowiednich śrub. Podobno niektóre były totalnie wzięte z d...

Jedyne czego nie sprawdził to skrzynia biegów ale z tego co zdążyłem zauważyć to to że te wałki aż tak drogie nie są.
Mechanik powiedział, że sam silnik jest już trochę zmęczony i odradził mi remont.
Pytanie czy dużo zaoszczędze serwisując sam?

Offline

 

#4 14-06-2017 06:20:41

JOSEMORALES

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1420929041.png

1237315
Skąd: Knurów
Zarejestrowany: 04-06-2016
Posty: 261
Punktów :   
Motocykl: Yamaha XJ600N
Pojemność: 600
Przebieg: 39000
Imię: Arek

Re: Remont silnika 139 FMB Romet Router WS 50

Cze, jeżeli mechanik za samą rozbiórkę i nie kompletną ekspertyzę zainkasował 100pln to u niego na pewno remont byłby nieopłacalny. za remont z częściami pewnie by z 1k pln skasował. Głowica może wymagać tylko szlifowania bądź wymiany zaworów i uszczelniaczy, więc to dużo taniej niż nowa w której także powinno się doszlifować zawory. Wszystko poczyścić z silikonu i składać na samych uszczelkach przesmarowanych olejem silnikowym, wymienić simeringi i łożyska, pierścienie tłoka. w zasadzie przyjemna i bezproblemowa robótka.

Offline

 

#5 14-06-2017 13:19:08

energia04

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1420925334.png

Zarejestrowany: 05-10-2016
Posty: 12
Punktów :   

Re: Remont silnika 139 FMB Romet Router WS 50

Właśnie Arku chce mi się tak miło pogrzebać i powymieniać to i owo.
Odbiorę silnik, zrobię zdjęcia elementów, które coś tam nie pasują i wrzucę na jakiś dysk. Mogę Cię prosić o chwilę żebyś spojrzał swoim okiem?

Offline

 

#6 14-06-2017 14:17:14

JOSEMORALES

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1420929041.png

1237315
Skąd: Knurów
Zarejestrowany: 04-06-2016
Posty: 261
Punktów :   
Motocykl: Yamaha XJ600N
Pojemność: 600
Przebieg: 39000
Imię: Arek

Re: Remont silnika 139 FMB Romet Router WS 50

spoko, bardzo chętnie , fotki możesz powrzucać na IMGUR tylko po rejestracji żeby nie po znikały po jakimś czasie.

Offline

 

#7 15-06-2017 20:14:58

energia04

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1420925334.png

Zarejestrowany: 05-10-2016
Posty: 12
Punktów :   

Re: Remont silnika 139 FMB Romet Router WS 50

Z tego co przeczytałem na forum to części najlepiej kupować na naprawskuter_pl z allegro, nic się nie zmieniło?

edit

foty wnętrza
http://imgur.com/a/qGpWU

Widać, że trochę łapy się trzęsą
Moim zdaniem to wszystkie te zębatki są do wymiany no i nie wiem co z tym karterem..
No i na zdjęciu jest też głowica.. czarna jak nie wiem - osadu nie ściągałem. Natomiast na tłoku widać strzała od zaworu (też nie wiem skąd to) na moje oko tłok jakoś porysowany nie jest i cylinder też się nadaje. Na pewno wymiana pierścieni.

Ostatnio edytowany przez energia04 (15-06-2017 20:23:43)

Offline

 

#8 15-06-2017 23:36:41

JOSEMORALES

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1420929041.png

1237315
Skąd: Knurów
Zarejestrowany: 04-06-2016
Posty: 261
Punktów :   
Motocykl: Yamaha XJ600N
Pojemność: 600
Przebieg: 39000
Imię: Arek

Re: Remont silnika 139 FMB Romet Router WS 50

Nagar na głowicy w normie, silikon na uszczelce głowicy to raczej zły pomysł - ktoś zaoszczędził w ten sposób z 10pln(szaleństwo).
Cylek ok, trzeba by wpuścić tłoka i sprawdzić jakie są szczeliny. Tłok wywal - ładnie przycierał aż się wżery porobiły  (musiał mieć niezłe luzy na pierścieniach i przez to kopcił), karter ok - to nie pęknięcia tylko odlewy.
Ta duża czarna zębatka rozrządu też wyjechana, więc i łańcuszek, zębatki skrzyni wyglądają ok. Zębatka zdawcza ok. Zębatka wałka rozrządu ok. Rolka napinająca łańcuszek (ta czarna) jeżeli nie ma zbyt dużego luzu na osi/śrubie to ok. Pompę oleju nie wiem po co ktoś rozkręcał bo śruby ma zmielone więc do sprawdzenia. Filtr oleju te sitko do czyszczenia. Wał jeżeli nie ma nadmiernego luzu na korbie w pionie i poziomie to zostaje i do sprawdzenia łożyska. Mała czarna zębatka napinająca rozrządu do wymiany bo ząbki spiłowane. Ślizgi łańcuszka rozrusznika ok. Reszta ok, no i czyszczenie z silikonu.

Czy to nie przypadkiem silnik 110cc? Sorry za chaotyczne pisanie , ale pisałem podczas oglądania zdjęć  . Pozdrawiam Arek

Ostatnio edytowany przez JOSEMORALES (15-06-2017 23:37:28)

Offline

 

#9 16-06-2017 07:52:05

energia04

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1420925334.png

Zarejestrowany: 05-10-2016
Posty: 12
Punktów :   

Re: Remont silnika 139 FMB Romet Router WS 50

Tzn z tego co mi wiadomo to silnik jest od 50tki ale cylinder, głowica, wał na 110ccm

Offline

 

#10 16-06-2017 10:11:07

JOSEMORALES

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1420929041.png

1237315
Skąd: Knurów
Zarejestrowany: 04-06-2016
Posty: 261
Punktów :   
Motocykl: Yamaha XJ600N
Pojemność: 600
Przebieg: 39000
Imię: Arek

Re: Remont silnika 139 FMB Romet Router WS 50

Czyli także łańcuszek rozrządu i szpilki cylindra są od 110.

Offline

 

#11 16-06-2017 12:07:12

energia04

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1420925334.png

Zarejestrowany: 05-10-2016
Posty: 12
Punktów :   

Re: Remont silnika 139 FMB Romet Router WS 50

https://drive.google.com/file/d/0B_sF-q … p=drivesdk

Czyli to wcale nie oznacza pęknięcie czy zmęczenie materiału?
Zauważ, że ta obwódka po prostu pękła i w sumie nie wiadomo gdzie może być. Powinienem sprawdzić kanały olejowe?

Mam problem ze znalezieniem łożyska igiełkowego. Z tego co sprawdziłem na internecie to jedno ma oznaczenie 13,5 a drugie 14. Tego 14-x-x nie ma co prawda w sprzedawcy naprawskuter czy na maxmoto ale jest u innych. Tylko zastanawia mnie czy przypadkiem to nie jest błąd i może w silniku po prostu występuje to z początkiem 13,5?

Offline

 

#12 17-06-2017 16:17:36

energia04

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1420925334.png

Zarejestrowany: 05-10-2016
Posty: 12
Punktów :   

Re: Remont silnika 139 FMB Romet Router WS 50

Mały problem z pierścieniami a nie chciałbym popełnić błędu.
Suwmiarką zmierzyłem średnicę tłoka (u góry i u dołu) i wychodzi, że ma 52.0mm czyli takich też pierścieni szukam?
Dla upewnienia się zmierzyłem również cylinder - jest delikatnie większy, ale to chyba normalne, że musi mieć luz?

Nie wiem czy dobrze kojarzę, czy może jest taka zasada co do zmiany tłoku i cylindra. Jeżeli chcę zmienić jedno z nich to trzeba wymienić oba?

Ostatnio edytowany przez energia04 (17-06-2017 16:28:37)

Offline

 

#13 17-06-2017 21:38:58

JOSEMORALES

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1420929041.png

1237315
Skąd: Knurów
Zarejestrowany: 04-06-2016
Posty: 261
Punktów :   
Motocykl: Yamaha XJ600N
Pojemność: 600
Przebieg: 39000
Imię: Arek

Re: Remont silnika 139 FMB Romet Router WS 50

Nie trzeba zmieniać obu tylko musisz być pewien czy potrzebujesz tłok na 52 czy 52.4

Offline

 

#14 21-06-2017 00:41:06

energia04

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1420925334.png

Zarejestrowany: 05-10-2016
Posty: 12
Punktów :   

Re: Remont silnika 139 FMB Romet Router WS 50

Z tego co zmierzyłem no to wychodzi 52.0
Miejmy nadzieję ,że pierścienie będą dobre!
Ogólnie tłok i cylinder zostaje, bo są ok!
Czekam na części

Offline

 

stat4u stat4u

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.forumowisko.pun.pl www.khorn.pun.pl www.speedwaymenagzuzlowy.pun.pl www.great-land.pun.pl www.snajper.pun.pl