Największe forum na temat Rometa Router WS 50 i podobnych motorowerów. Znajdziesz tutaj pomoc i przydatne poradniki. Nie czekaj, zarejestruj się! Grupa na facebooku SERDECZNIE ZAPRASZAMY DO DOŁĄCZENIA- Kliknij we mnie!!
Witam mam problem z routerem ws 50 a mianowicie ostatnio silnik w czasie jazdy zaczął szarpać gdy obroty dochodzą do 7-8 tyś.
W czasie tego szarpania obroty się nie zmieniają a silnik się zachowuje tak jakbym go wysprzęglał w czasie jazdy.
Czego to może być wina i jak temu zaradzić ?
Offline
Tysiące opcji.
Z opisu wynika, że możesz obserwować np. gubienie suwów (mieszanka nie wybucha kiedy powinna). Może równie dobrze coś się luzować od wibracji, albo nawet łańcuch być źle naciągnięty.
Może to być wina zarówno gaźnika, jak świecy albo nawet wadliwego modułu.
Offline
Tak jak kolega napisał, ciężko stwierdzić dlaczego tak się dzieje. Po kolei by trzeba było eliminować poszczególne rzeczy podmieniając np moduł zapłonowy, święcę, spróbować podregulować gaźnik. Można zacząć próbować od gaźnika, bo przy tych obrotach silnik może dostawać np za mało paliwa, lub za dużo.
Offline
No to w wolnym czasie ogarnę gaźnik. Dodam jeszcze że mam założony zestaw 72 ccm i przestawioną iglice o jeden ząbek niżej.
Offline
Czy iglica może odpowiadać za mieszankę przy danej prędkości nie jest kwestią tylko obrotów ale również odkręcenia manetki, ponieważ zależy to od stopnia otwarcia przepustnicy.
Pytanie pomocnicze: czy te objawy występują tylko na 4tym biegu?
EDIT:
Generalnie obstawiałbym skład mieszanki.
"ostarnio" znaczy, że na tych samych częściach i ustawieniach wcześniej nie szarpał?
Ostatnio edytowany przez Kuaczozor (25-05-2017 11:11:04)
Offline
Nie, to występuje na każdym biegu.
Offline
Cze, stawiam na zalewanie przy pełnym otwarciu przepustnicy.
Ostatnio edytowany przez JOSEMORALES (26-05-2017 11:46:27)
Offline
Usterka naprawiona. Wystarczyła regulacja gaźnika
Offline
Jednak usterka dalej występuje. Jakie zalecacie ustawienie iglicy przy cylindrze i głowicy 72 ccm i gaźniku 20 mm ?
Aktualnie tak było (zdj) a oryginalnie na środku.
Ostatnio edytowany przez dominik11026 (30-05-2017 18:56:54)
Offline
Zmieniłem ustawienie iglicy na środek lecz dalej to samo czyli to nie wina gaźnika. Może coś z sprzęgłem ?
Offline
Po modyfikacji. A motor ogólnie sie fajniutko zbiera i to szarpanie występuje tylko na bardzo wysokich obrotach. Silnik ma najechane 6 tys przebiegu a nowy zestawik 72 ccm 534 km.
Offline
Cze, może pokombinuj z dyszami. Z gaźnikami nigdy nie wiadomo, miałem taki przypadek kiedy zamontowałem gaźnik pz19 którego używałem w oryginalnym 110cc do przerabianego na 110cc że nie chciał iść więcej niż 60km/h na 4 biegu. Nic nie szarpał i nie zalewał, po prostu nie chciał iść więcej, tak jakby był zdławiony. Tak więc przyjrzałbym się gaźnikowi dokładniej, bo może być także sytuacja że brakuje paliwa w komorze pływakowej i wystarczy podnieść poziom. Pozdrawiam Arek
Offline